Αποκλειστικό Star: «Σφύριζαν αδιάφορα» για τους κινδύνους στα τρένα

«Βροχή» έπεφταν οι καταγγελίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων

Το αποκλειστικό ρεπορτάζ της Ράνιας Τραγόμαλλου στο Κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star

Παρεμβάσεις, καταγγελίες και εξώδικα από εργαζόμενους και σωματεία που ξεπερνούν συνολικά τα 30, για τις επικίνδυνες συνθήκες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, φαίνεται πως έμεναν στα συρτάρια των αρμοδίων. Το Star αποκαλύπτει έγγραφα που «φωνάζουν» ότι το μπάχαλο στις ράγες και στα τρένα δεν έχει πάτο.

Τέμπη: Οι τρεις καταθέσεις του επιθεωρητή του ΟΣΕ στις Αρχές

Η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ, η Hellenic train, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, γνώριζαν εδώ και χρόνια για τον «εκτροχιασμό» του ελληνικού σιδηροδρόμου και σφύριζαν αδιάφορα.   

Σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της Ράνιας Τραγόμαλλου στο Κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, στα χέρια τους είχαν σωρεία εγγράφων, που έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενα ατυχήματα στις ράγες. Στις ίδιες  ράγες θανάτου που τώρα ψυχές ανθρώπων ζητούν απαντήσεις. 

Δρομολόγια τρένων: Πότε και πώς θα ξεκινήσουν πάλι 

«Βροχή» οι καταγγελίες και τα εξώδικα

Ας δούμε λοιπόν πώς πήγε η συνάντηση της ομοσπονδίας εργαζομένων με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών στις 17 Ιουλίου του 2020. Στη συνάντηση, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι 5 ημέρες μετά, σε έγγραφό τους αναφέρουν: «Προς εκπληξή μας η απάντηση ήταν πως δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού, αλλά ο ΟΣΕ χρειάζεται αναδιοργάνωση του προσωπικού».

Η ομοσπονδία σιδηροδρομικών τα τελευταία 4 χρόνια έχει αποστείλει στους αρμόδιους φορείς πάνω από 10 επιστολές και 3 εξώδικες διαμαρτυρίες. Οι εργαζόμενοι λοιπόν δεν το έβαλαν κάτω και επανήλθαν τον Οκτώβριο του 2021, όμως, στο σύστημα των υπευθύνων τα κλειδιά ήταν γυρισμένα στην αδιαφορία.

Τα στοιχεία που έρχονται στο φως αποκαλύπτουν ότι ο σιδηρόδρομος χανόταν στις συμβάσεις που χτίζονταν και γκρεμίζονταν για χρόνια. Η πείρα και το φιλότιμο των εργαζομένων καθώς φαίνεται, έσωζαν τις καταστάσεις.

Στις  31 Οκτωβρίου 2022, η Πανελλήνια ομοσπονδία προσωπικού έλξης, που έχει στείλει πάνω από 20 επιστολές τα τελευταία 4 χρόνια, χτυπά τα καμπανάκια κινδύνου για ακόμα μια φορά. Απευθύνεται στον ΟΣΕ, το Υπουργείο Υποδομών, κοινοποιεί στη ΡΑΣ και στην Hellenic Τrain.

«Διαπιστώνουμε το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία. Στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε» αναφέρεται.

«Ο Θεός με φώτισε» λέει η σταθμάρχης Νέων Πόρων για την κρίσιμη απόφασή της

Οι ράγες μιλούν. Μαρτυρούν ότι όλοι γνώριζαν. Γνώριζαν για τις ελλείψεις, τις παραλείψεις, τους κινδύνους αλλά και για το τι έπρεπε να γίνει. Σύμφωνα με ακόμα ένα έγγραφο που αποκαλύπτει το Star, πριν από ένα χρόνο, στις αρχές Μαρτίου του 2022, οι μηχανοδηγοί κατήγγειλαν ότι κινητήρες ορισμένων αμαξοστοιχιών είχαν πάρει φωτιά. 

Πέντε μήνες μετά, ακόμα ένα έγγραφο- φωτιά «φωνάζει» ότι το μπάχαλο στον ΟΣΕ δεν έχει πάτο. Ο ΟΣΕ στη γραμμή  Οινόης -Λειβαδιάς-Τιθορέας, ζητά από τους μηχανοδηγούς των εμπορικών τρένων να κινούνται σε μονή γραμμή ανόδου και καθόδου. Σταθμάρχης όμως, δεν υπάρχει. Λίγο πριν σχολάσει, γυρίζει τα κλειδιά και ο Θεός βοηθός. 

Δυστυχώς το αποτέλεσμα ήταν οι γραμμές στα Τέμπη να πλημμυρίσουν με αίμα αθώων θυμάτων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top