«Έχουμε ζήτηση, όχι κρατήσεις» λέει πλοίαρχος θαλαμηγού σκάφους στο star.gr

Restart στον κλάδο - Πόσο κοστίζει μία εβδομάδα διακοπών με yacht

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιώργου Βάλλη, πλοίαρχου επαγγελματικού θαλαμηγού σκάφους και Ταμεία της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών Σκαφών

Βαρύ είναι το πλήγμα που επέφερε η πανδημία στο θαλάσσιο τουρισμό της χώρας, καθώς μεταξύ άλλων κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και ναυλώσεις μειώθηκαν ακόμη και στο μισό. «Μόλις ξέσπασε η κρίση του κορωνοϊού πάγωσαν τα πάντα», είπε στο star.gr o Γιώργος Βάλλης, Ταμίας της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών Σκαφών.

Όπως εκτίμησε, η ζημία στον κλάδο του yachting θα κυμανθεί από 50% έως και 80%, την ώρα που ο κλάδος συνεισφέρει στο ελληνικό ΑΕΠ κατά 1,2%,  δηλαδή σχεδόν με 1 δις ευρώ.

Πατάει «γκάζι» ο ελληνικός τουρισμός για να προλάβει την 1η Ιουνίου

Παρόλα αυτά από χθες επικρατεί αισιοδοξία στον κλάδο, καθώς ανακοινώθηκε η εξαίρεση των θαλαμηγών από τα ακτοπλοϊκά πρωτόκολλα, ενώ τα σκάφη άνοιξαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα ισχύσει ο κανονισμός του ορίου του 50% στους επιβάτες και θα επιτρέπεται η επιβίβαση έως 12 ταξιδιωτών.

«Μας βοήθησαν πάρα πολύ τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εσωτερικών με το θέμα των πρωτοκόλλων και πλέον μπορούμε να μιλάμε φέτος για θαλάσσιο τουρισμό και yachting», είπε ο κ. Βάλλης και πρόσθεσε: «Τώρα και οι ιδιοκτήτες θα δουν πελάτες και τα πληρώματα θα δουλέψουν και οι πράκτορες θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, διαφορετικά θα μιλούσαμε για καταστροφή του κλάδου. Δεν μπορούσαμε να πούμε σε μια οικογένεια η μισή να έρθει και η άλλη μισή να καθίσει σπίτι της». 

Αυτές είναι οι 29 χώρες από τις οποίες θα δεχθούμε τουρίστες

«Φιλοδοξούμε να δουλέψουμε Ιούλιο - Αύγουστο- Σεπτέμβριο»

Πλέον όλοι στο κλάδο του yachting έχουν στραμμένο το βλέμμα στις πτήσεις, περιμένοντας τους τουρίστες. Σύμφωνα με τον κ. Βάλλη τις τελευταίες ημέρες υπάρχει ζήτηση, αλλά όχι κρατήσεις, καθώς «δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει το θέμα των χωρών, των πτήσεων και τι θα κάνει ο κόσμος».

Όπως εξήγησε, ο κλάδος απευθύνεται στον VIP τουρισμό. «Είναι ο ακριβός τουρισμός της χώρας, που αφήνει πάρα πολλά χρήματα στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα» σημείωσε και πρόσθεσε ότι «φέτος θα κοιτάξουμε να σώσουμε ότι περισσότερο μπορούμε, έστω και το ήμισυ αυτού που περιμέναμε».

Η κατάρρευση της τουρκικής λίρας πιέζει έντονα τον ελληνικό τουρισμό

Εκπτώσεις και προσφορές στα σκάφη αναψυχής

Την ίδια ώρα, σε γενναίες εκπτώσεις από 10 εως και 20%, αλλά και προσφορές προχωρούν πολλοί ιδιοκτήτες θαλαμηγών προκειμένου να προσελκύσουν τουρίστες και να μη χαθεί πλήρως η σεζόν η οποία συρρικνώθηκε λόγω κορωνοϊού. Σύμφωνα με τον κ. Βάλλη, μία εβδομάδα διακοπών στη hi season σε ένα σκάφος 33ων μέτρων κοστίζει στους 12 επιβάτες περίπου 52.000 ευρώ, ενώ με την έκπτωση η τιμή της ναύλωσης θα πέσει στα επίπεδα της low season και μπορεί να φτάσει και τις 47.000 ευρώ.
 

«Στο 70- 80% δουλεύουμε με Αμερικανούς και μετά ακολουθούν Ρώσοι και Άραβες, ενώ από τους Ευρωπαίους πρώτοι μας επιλέγουν οι Γερμανοί, οι Αυστριακοί και λιγότερο οι Ελβετοί», είπε.

Αυτά είναι τα υγειονομικά πρωτόκολλα για ξενοδοχεία και δωμάτια

«Το πιο ασφαλές μέσο για τον κορωνοϊό για τις φετινές διακοπές, τα σκάφη»

Ο κ. Βάλλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ασφάλεια έναντι του κορωνοϊού, που μπορούν να προσφέρουν οι διακοπές με ένα θαλάσσιο σκάφος. Όπως είπε, τις περισσότερες φορές ναυλωτές σκαφών αναψυχής είναι κυρίως οικογένειες γεγονός που τους προσφέρει την απαραίτητη απόσταση από τον πολύ κόσμο. 

«Μπορούν να απομονωθούν σε μία παραλία, ή σε ένα κόλπο, αν επιθυμούν» σημείωσε. Παράλληλα, όπως πρόσθεσε στο σκάφος υπάρχουν τεράστιοι χώροι, που εγγυώνται τη διατήρηση της απαραίτητης απόστασης ασφαλείας του 1,5 μέτρου ανάμεσα στους ταξιδιώτες.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top