Κορωνοϊός και γυμναστήριο

Μήπως να το ελαττώσεις μέρες που είναι;

Γυμναστήριο

Όσο και αν άθληση είναι μέρος της ζωής σας, το να ελαττώσετε το γυμναστήριο, λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού, είναι ένα ενδεχόμενο που πρέπει να λάβετε υπόψιν. 

Προτού βιαστείς να πεις: «Πάω πολύ πρωί στο γυμναστήριο, που δεν έχει ούτε κατά διάνοια 75 άτομα» (σύμφωνα με τις χθεσινές οδηγίες του υπουργείου Υγείας, πρέπει να αποφεύγονται οι συναθροίσεις πέρα αυτού του αριθμού), όσο και αν αγαπάς τη γυμναστική, είναι κάτι που πρέπει να αναλογιστείς σοβαρά. Ακόμη και αν καταλήξεις στο να μη σταματήσεις προς το παρόν το γυμναστήριο, υπάρχουν κάποια πράγματα που οφείλεις να προσέξεις για το καλό της υγείας σου.

Μαρία Πολύζου: «Τρέχω, γιατί αγαπώ το τρέξιμο...»

Ακόμη και αν το γυμναστήριο που επισκέπτεσαι δεν είναι από τα πιο δημοφιλή της πόλης, είναι αναπόφευκτα ένα μέρος στο οποίο έρχονται και φεύγουν καθημερινά δεκάδες ή και εκατοντάδες άνθρωποι. Επίσης, αναπόφευκτα, είναι ένα μέρος όπου υπάρχουν αμέτρητα βακτήρια. 

Σε μία έρευνα που έλαβε χώρα πριν από περίπου έναν χρόνο, καταγράφηκαν με ακρίβεια πόσα μικρόβια, βακτήρια και άλλα επιβλαβή αόρατα σωματίδια βρίσκονται πάνω σε κάθε όργανο που χρησιμοποιείς στο γυμναστήριο. Μετά την ανάλυση των δειγμάτων που πήραν από επίσκεψή τους σε τρία από τα δημοφιλέστερα γυμναστήρια του Λονδίνου, εντοπίστηκαν παντού πολυπληθή μικρόβια. 

Φυσικά όπλα κατά του κορωνοϊού

Ο διάδρομος συγκεντρώνει έως το τέλος της μέρας 74 φορές περισσότερα βακτήρια απ’ όσα βρίσκονται σε έναν δημόσιο ψύκτη. Στο κάθισμα και στις λαβές ενός στατικού ποδηλάτου συγκεντρώνονται 74 φορές περισσότερα βακτήρια απ’ όσα μαζεύονται στους πλαστικούς δίσκους των καφέ και των φαστφουντάδικων. Κάθε φορά που χρησιμοποιείς τους αλτήρες, πιάνεις 362 φορές περισσότερα μικρόβια απ’ όσα αν άγγιζες τη λεκάνη της τουαλέτας σου. Και όλα αυτά, βέβαια, πριν από τον κορωνοϊό. 

Χάστε γρήγορα κιλά, προσθέτοντας στο μενού σας πρωτεϊνούχες τροφές

Τα γυμναστήρια σε όλο τον κόσμο έχουν προχωρήσει αυτή την περίοδο σε συχνές απολυμάνσεις των εξοπλισμών τους, ενώ καλούν όλους τους πελάτες τους να πλένουν τα χέρια τους συχνά, πριν, μετά, αλλά και στο ενδιάμεσο της προπόνησής τους. 

Παράλληλα, καλό είναι να έχεις κι ένα αντισηπτικό υγρό μαζί σου, με το οποίο να καθαρίζεις τα χέρια σου ανά τακτά διαστήματα και φυσικά, όσο δύσκολο και αν είναι, να μην ακουμπάς το πρόσωπό σου έπειτα από κάποια άσκηση στο γυμναστήριο. Χρήσιμο είναι να έχεις μαζί σου και μερικά υγρά μαντηλάκια, για να σκουπίζεις τα όργανα του γυμναστηρίου προτού τα χρησιμοποιήσεις.

Γυμναστείτε παρέα με τον σκύλο σας!

Επίσης, είναι σημαντικό αν αισθάνεσαι ατονία ή αδιαθεσία να αποφύγεις το γυμναστήριο. Αν πάλι επιθυμείς πάση θυσία να γυμναστείς, μπορείς άνετα να το κάνεις στο σπίτι ή έξω. Σημείωσε πως τα γάντια γυμναστηρίου δε βοηθούν στην πρόληψη κατά του κορωνοϊού και γενικά των βακτηρίων.

Οπότε, αν τελικά αποφασίσεις να πας γυμναστήριο αυτές τις μέρες, προτίμησε τα μακριά παντελόνια και μπλούζες, αντί για κοντομάνικα, δίνοντας μικρότερες πιθανότητες στα βακτήρια να αγγίξουν το σώμα σου, ενώ θα πρέπει να είσαι προσεκτικός και με την πετσέτα που χρησιμοποιείς. Να προσέχεις, δηλαδή, πού αφήνεις την πετσέτα που θα σκουπίσεις το πρόσωπό σου, καθώς επίσης και να την πλένεις αμέσως μετά την άσκηση.

Με λίγα λόγια, εναπόκειται στη δική σου κρίση τι θα πράξεις, αλλά ό,τι και αν κάνεις, οφείλεις και πρέπει για σένα να τηρείς στο έπακρο τα μέτρα προσωπικής υγιενής. 

Πηγή: MyLife

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top