«Από το 2020 δεν μπαίνω σε τρένο», λέει πρώην διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας. Τώρα πάμε στα τυφλά»

Ολοκληρώνονται οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη - Βίντεο από ΕΡΤ

Συγκλονίζουν τα νέα δεδομένα που προκύπτουν με φόντο την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στα Τέμπη. Αποκαλυπτικός είναι ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς, ο οποίος, μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφέρει ότι εάν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».

Τέμπη: «Η Ιφιγένεια κρεμόταν από το τρένο, δεν είχε τις αισθήσεις της»

«Μέχρι το τέλος του ‘20 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, δευτεροβάθμιος έλεγχος – ο πρώτος είναι ο Σταθμάρχης – στην [οδό] Καρόλου. Σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη, ελέγχαμε την κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρετσινάς.

Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι αν «δεν υπάρχει το κέντρο (κυκλοφορίας), πάμε στα τυφλά με βάση το λάθος ή το σωστό του όποιου Σταθμάρχη».

Τέμπη: «Να μας πει την αλήθεια ο σταθμάρχης. Ήταν στη θέση του ή όχι;»

Αίσθηση προκαλεί η απάντηση του στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν, στην περίπτωση που ήταν υπουργός, θα επέτρεπε στα τρένα να ξαναμπούν στις ράγες με το υπάρχον πλαίσιο. Ο κ. Ρετσινάς απάντησε «όχι» σημειώνοντας ότι «πρώτα να γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν», 

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κατήγγειλε και το 2017 ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας

Σοβαρότατες είναι οι καταγγελίες στις οποίες προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ωστόσο, ο κ. Γενιδούνιας - μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ - είχε καταγγείλει και το 2017,επί ΣΥΡΙΖΑ,  τις ίδιες ελλείψεις, μετά τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. «Δε λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο) σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη», ανέφερε στην ΕΡΤ.

 

 

«Δε λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», συμπλήρωσε ο κ. Γενιδούνιας και τόνισε η κατάσταση με τη μη λειτουργία των συστημάτων συμβαίνει «το τελευταίο χρονικό διάστημα» και οι εργαζόμενοι έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για αυτό.

Πηγή: Πληροφορίες από ertnews.gr
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top