Για πρώτη φορά μετά την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό ο πλοιοκτήτης λύνει τη σιωπή του και ξεσπά σε δάκρυα

«Και ασφαλισμένο να το είχα πάλι δεν θα έπαιρνα λεφτά» / Πρώτη ανάρτηση: 14-09-2017 17:53

Σε κλάματα ξέσπασε ο Θεόδωρος Κουντούρης, ο ιδιοκτήτης του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που βυθίστηκε στη Σαλαμίνα, με αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή.

Μιλώντας στην εκπομπή «Tatiana Live», ο πλοιοκτήτης δήλωσε πως έχει καταστραφεί και πώς το πλοίο δεν ήταν ασφαλισμένο:

«Του μεροκάματου είμαστε κι εμείς, μην φανταστείτε ότι είμαστε τίποτα πλοιοκτήτες που βγάζουμε δισεκατομμύρια. Οι ασφαλιστικές εταιρίες ζητάνε πάρα πολλά για να ασφαλιστούν τα συγκεκριμένα πλοία και εμείς πάμε για ένα μεροκάματο εδώ. Τα ποσά είναι υπέρογκα επειδή τα πλοία είναι παλιά και δεν συμφέρει. Οι ασφαλίσεις που σου κάνουν, είναι για περιπτώσεις που δεν γίνονται ούτε μια στο εκατομμύριο. Και ασφαλισμένο να το είχα πάλι δεν θα έπαιρνα λεφτά. Το συγκεκριμένο πλοίο για να πάρει την ασφάλεια, θα πρέπει να πάθει ζημιά και να βουλιάξει εν πλω. Να τρακάρει με άλλο ή να προσαράξει σε νησίδα».

Όπως τόνισε, «έχουμε μεγαλώσει και έχουμε γεννηθεί στο Πέραμα. Εδώ μένουμε, εδώ δραστηριοποιούμαστε. Όλη μας η ζωή εδώ είναι και η βόλτα μας όταν θέλουμε το καλοκαίρι να πάμε, είναι στη Σαλαμίνα. Είναι το 2ο μας σπίτι. Εγώ πονάω πιο πολύ από τους ανθρώπους που έπαθαν ζημιά. Είμαι σε πολύ άσχημη κατάσταση (…) Βγαίνει ο καθένας που δεν έχει γνώση τι πάει να πει καράβι, ναυτικός και ήθος. Έχω βοηθήσει κόσμο και κοσμάκη και θα βγούνε να πούνε ότι το έκανα επίτηδες;»

Στην ερώτηση πώς συνέβη αυτό, ο κος Κουντούρης είπε πως περιμένει τους πραγματογνώμονες:

«Είναι άξιο απορίας πως συνέβη αυτό. Δεν το γνωρίζουμε. Θα βγάλουν το πόρισμα οι πραγματογνώμονες. Κατά πάσα πιθανότητα το πλοίο είχε εισροή από το μηχανοστάσιο».

Όπως εξήγησε, «στη 01:55 τα ξημερώματα πήρε κλίση το πλοίο και ήταν αγκυροβολημένο έξω από τη Σαλαμίνα. Το συγκεκριμένο πλοίο φορτώνει από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου και παραδίδει καύσιμα στα διερχόμενα πλοία. Είχε περίπου 2.570 τόνους συνολικό καύσιμο. Περίπου 2.200 τόνοι ήταν μαζούτ και το υπόλοιπο ελαφρύ πετρέλαιο».

Και πρόσθσε πως: «Το πλοίο απ΄ότι μου είπαν βυθίστηκε από την πρύμνη. Εκείνην την ώρα σύμφωνα με ο,τι μου είπε ο καπετάνιος, είχε αφήσει κάποιον αξιωματικό γέφυρας σε βάρδια με κάποιον ναύτη. Ήταν η βάρδια ασφαλείας που μένει μέσα σε αυτές τις περιπτώσεις».

Τι υποστηρίζει ο μηχανικός του πλοίου:

«Δεν έχω δει ακόμα τον μηχανικό του πλοίου. Τόσες μέρες είμαι σε άλλη φάση. Το μόνο που έχει πει είναι ότι κάποια στιγμή κατάλαβε πως το πλοίο έχει κλίση, το κατάλαβε ξαφνικά και πήγε στο μηχανοστάσιο να κάνει έλεγχο, αλλά το μηχανοστάσιο έπαθε μπλακάουτ (έσβησε η γεννήτρια κατά πάσα πιθανότητα από νερά) και δεν μπόρεσε να κατέβει».

Τέλος, ο κος Κουντούρης δεν έκρυψε πως «έχω καταστραφεί παντελώς. Έχει γίνει ανεπανόρθωτη ζημιά και στεναχωριέμαι πιο πολύ για τη ζημιά που έχει γίνει. Αυτή τη στιγμή τρώω κατάρες από ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Έκανα τα πάνδεινα, για να περιοριστεί η ζημιά. Δεν ήθελα να συμβεί αυτό που συνέβη. Στις 02:45 ειδοποίησα την εταιρία να αναλάβει το έργο της απορρύπανσης και της ναυαγηδεσίας του πλοίο. Με γρήγορες κινήσεις και μετά από πίεση, στις 06:30 το πρωί είχε ήδη πάει πλωτό συνεργείο στο σημείο της βύθισης, είχαν βάλει πλωτά φράγματα και περιόρισαν την διαρροή του πετρελαίου στο σημείο με τα φράγματα. Μετά οι δύτες έκαναν τη σφράγιση για να μην υπάρξει περαιτέρω διαρροή».

 

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top