Πανελλήνιες 2022: 8 τροφές για ενέργεια και συγκέντρωση στις εξετάσεις

Διατροφολόγος εξηγεί στο star.gr ποιες τροφές θα βοηθήσουν τον υποψήφιο

Όλα όσα είπε η Κλινική Διατροφολόγος- Nutrition Coach, Αναστασία Ασλανίδη

Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα των Πανελληνίων, χιλιάδες υποψήφιοι ετοιμάζονται να ριχτούν στη «μάχη» που θα τους εξασφαλίσει μία από τις 68.394 θέσεις, που οδηγουν στα πανεπιστήμια της χώρας.

Οι ώρες μελέτης έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ καθόλη τη διάρκεια αυτής της απαιτητικής περιόδου που διανύουν οι έφηβοι, χρειάζεται να έχουν αντοχή, ενέργεια, συγκέντρωση και ενισχυμένη μνήμη, προκειμένου να πετύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα στις εξετάσεις. Στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών του οργανισμού των μαθητών, σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή τους αυτό το διάστημα.

«Η διατροφή αποτελεί τον μοναδικό τρόπο να φροντίσουμε το σώμα μας. Ο εγκέφαλος, ως ένα από τα πιο σημαντικά όργανα του οργανισμού μας, χρειάζεται ειδική φροντίδα, ιδιαίτερα σε αυτήν την τόσο απαιτητική περίοδο. 

Ασλανίδη Αναστασία διατροφολόγος

Η Αναστασία Ασλανίδη δίνει χρήσιμες διατροφικές συμβουλές πριν από τις Πανελλήνιες 

Οι τροφές που αγαπά ο εγκέφαλος και χρειάζονται οι μαθητές, ειδικά τώρα, είναι τροφές που συμμετέχουν στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου και μπορούν να βελτιώσουν τις νοητικές εργασίες της μνήμης και της συγκέντρωσης», είπε στο star.gr η Αναστασία Ασλανίδη, Κλινική Διατροφολόγος- Nutrition Coach.

Πανελλήνιες 2022: 8+1 οδηγίες για τους υποψήφιους πριν από τις εξετάσεις

Πανελλήνιες 2022: Τροφές που βελτιώνουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση

Δεδομένων των παραπάνω, σύμφωνα με την κ. Ασλανίδη, είναι σημαντικό να ενταχθούν στο διαιτολόγιο του ανήσυχου εφήβου αν όχι όλες, κάποιες από τις παρακάτω τροφές:

  • Λιπαρά ψάρια, όπως τσιπούρα, τόνος, σαρδέλες, πέστροφα, σολομός.

«Αποτελούν πλούσιες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και αν σκεφτούμε ότι ο εγκέφαλος αποτελείται κατά 60% από ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα, τότε πρέπει να τους δώσουμε σημασία. Τα οξέα αυτά αποτελούν δομικό στοιχείο του εγκεφάλου, ενώ ενισχύουν τη μνήμη, βελτιώνουν τη διάθεση και προστατεύουν τον εγκέφαλο από τη γνωστική έκπτωση».

σάντουιτς με τόνο

Εύκολο σνακ για τους μαθητές είναι το σάντουιτς, με τόνο (unsplash)
  • Σπόροι κολοκύθας

Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα και τον εγκέφαλο από τη βλάβη των ελεύθερων ριζών. Οι σπόροι κολοκύθας μοιάζουν με τραγανά μικρά ψήγματα ευτυχίας. Είναι μια από τις καλύτερες πηγές τροφής τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που βοηθά στην προώθηση της παραγωγής σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η τρυπτοφάνη μπορεί επίσης να έχει και ηρεμιστική δράση, καθώς προάγει έναν καλό ύπνο. Επιπρόσθετα, αποτελεί μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου, σιδήρου, ψευδαργύρου και χαλκού, σημαντικά στοιχεία για τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Λιναρόσπορος: Μία υπερτροφή με οφέλη για την υγεία μας

  • Καφές

Ο καφές μπορεί να ενισχύσει την εγρήγορση και τη διάθεση. Η καφεΐνη ενισχύει την καλή αίσθηση και βελτιώνει τη συγκέντρωση.

  • Κουρκουμάς 

Ο κουρκουμάς και η δραστική του ένωση κουρκουμίνη έχουν ισχυρά αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά οφέλη, τα οποία βοηθούν τον εγκέφαλο. Σε έρευνα, έχει παρατηρηθεί μείωση της κατάθλιψης.

μαθήτρια δίνει πανελλήνιες εξετάσεις

Εκτός από τη σωστή προετοιμασία, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η διατροφή των παιδιών προκειμένου να έχουν τη βέλτιστη απόδοση στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
  • Μαύρη σοκολάτα 

Η μαύρη σοκολάτα και η σκόνη κακάο είναι γεμάτα με ενώσεις που τονώνουν τον εγκέφαλο, όπως τα φλαβονοειδή, η καφεΐνη και τα αντιοξειδωτικά. Τα φλαβονοειδή είναι μια ομάδα αντιοξειδωτικών φυτικών ενώσεων, σχετικών με τη μάθηση και τη μνήμη, που συγκεντρώνονται στις περιοχές του εγκεφάλου. Τα φλαβονοειδή στη σοκολάτα μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία του εγκεφάλου, να τονώσουν την μνήμη και βέβαια τη διάθεση. 

σοκολάτα μαύρη

Η μαύρη σοκολάτα ενισχύει τη μνήμη (unsplash)
  • Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι γεμάτο με ισχυρές φυτικές ενώσεις που έχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Κ.

  • Πορτοκάλια

Σύμφωνα με μία μελέτη, η ύπαρξη υψηλών επιπέδων βιταμίνης C στο αίμα συσχετίστηκε με βελτίωση σε εργασίες που απαιτούσαν εστίαση, μνήμη, προσοχή και ταχύτητα λήψης  αποφάσεων.

«Μπορείτε να λάβετε σχεδόν όλη τη βιταμίνη C που χρειάζεστε σε μια μέρα τρώγοντας ένα μέτριο πορτοκάλι. Μπορείτε επίσης να επιτύχετε υψηλές ποσότητες βιταμίνης C από τρόφιμα όπως πιπεριές, ακτινίδια, ντομάτες, φράουλες και βατόμουρα. Δροσερά smoothies με μύρτιλα, μπανάνα, αβοκάντο, φράουλες, πορτοκάλια, βατόμουρα είναι ο πιο ευχάριστος τρόπος να καταναλώσει φρούτα ένας αγχωμένος έφηβος».

αυγά

Τα αυγά βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου (unsplash)
  • Αυγά

Τα αυγά είναι μια εξαιρετική πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών που συνδέονται με την υγεία του εγκεφάλου. Περιέχουν τις βιταμίνες Β6 και Β12, το φυλλικό οξύ και τη χολίνη, οι οποίες είναι σημαντικές για τη ρύθμιση της διάθεσης και την προώθηση της σωστής λειτουργίας και ανάπτυξης του εγκεφάλου.

Πανελλήνιες 2022: Δείτε τους πίνακες με τους εισακτέους ανά σχολή

Τρία tips για καλύτερη συγκέντρωση

Πέρα από την προσαρμογή της διατροφής τους στο απαιτητικό πρόγραμμα πριν από της Πανελλήνιες, σύμφωνα με την κ. Ασλανίδη, οι υποψήφιοι μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου τους υιοθετώντας απλές συνήθειες όπως:

  • Επαρκής ύπνος

«Ο ύπνος είναι σημαντικός για την επεξεργασία και αποθήκευση των πληροφοριών. Φροντίστε για ένα καλό 8ωρο».

  • Ενυδάτωση

«Το νερό είναι το πιο βασικό από όλα . Η κατανάλωση νερού πρέπει να κυμαίνεται από 4 έως 10 ποτήρια την ημέρα».

  • Περίπατος- ήπια γυμναστική

«Η άθληση λειτουργεί ως τρόπος εκτόνωσης και αποφόρτισης από το στρες, προσφέροντας την απαραίτητη ξεκούραση του νου και του σώματος. Επιλέξτε περπάτημα, τζόκινγκ και γιατί όχι... και γιόγκα».

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top