Δεν εκλήθη σήμερα, Παρασκευή, υπάλληλος της Τελωνειακής Υπηρεσίας για να παρευρεθεί ως μάρτυρας, αναφορικά με την υπόθεση του πλοίου Lassea.

Υπενθυμίζουμε ότι το πλοίο απάντλησης Lassea λειτουργούσε με παράταση. Ο πρωθυπουργός αναίρεσε τις παρατάσεις την προηγούμενη εβδομάδα, κι έτσι δεν υπάρχει πλέον πλοίο να κάνει τη δουλειά. Εκτός του ότι βρέθηκε χωρίς πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, το Lassea είχε πετρελαιοειδή που δεν είχαν τα νόμιμα παραστατικά.

Επιπλέον, σήμερα το μεσημέρι, εκλήθη τηλεφωνικά υπάλληλος της Υπηρεσίας, ώστε να παραστεί στις 14.00 στο Πρωτοδικείο Πειραιά. Ωστόσο, επειδή ο υπάλληλος αυτός καταθέτει στο Εφετείο Αθηνών ως μάρτυρας για άλλη υπόθεση, θα παρευρεθεί άλλος υπάλληλος της ίδιας υπηρεσίας.

Οι πρώτοι έλεγχοι

Δήμοι της Αττικής ανέθεσαν σε ιδιωτική εταιρεία την ανάλυση των υδάτινων δειγμάτων, ώστε να εξακριβωθεί αν το νερό της θάλασσας έχει ρυπανθεί από την πετρελαιοκηλίδα.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας, «καθαρές» από υδρογονάνθρακες είναι οι παραλίες των δήμων Σαρωνικού και Κρωπίας, δηλαδή οι περιοχές του Σαρωνικού Κόλπου που θα δείτε με κόκκινο χρώμα στο βίντεο.

Για ακόμα μια ημέρα πάντως, εθελοντές, υπάλληλοι των δήμων και ιδιωτικές εταιρείες πηγαίνουν στις παραλίες της Αττικής για να τις καθαρίσουν από το πετρέλαιο και το μαζούτ.

"Άδειασμα" στον Κουρουμπλή

Στο μεταξύ, εκτεθειμένος για μια ακόμα φορά βρέθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά από το δεύτερο άδειασμα από την εκπρόσωπο Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας (EMSA) για το πού ακριβώς βρισκόταν το κοντινότερο πλοίο που θα μπορούσε να βοηθήσει ώστε να ξεκινήσει η επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού από τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», πολύ νωρίτερα από ότι τελικά έγινε.

Μόλις χθες, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι «το πιο κοντινό πλοίο του EMSA στην Ελλάδα ήταν στη Μάλτα», υποστηρίζοντας ότι θα ήθελε 3,5 μέρες να φτάσει στην Αθήνα για να ξεκινήσει η επιχείρηση.

 Παρ’ όλ’ αυτά η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Ραντίνα Ρούσεβα αποκάλυψε ότι το κοντινότερο πλοίο του μηχανισμού βρισκόταν στη Λεμεσό και όχι στη Μάλτα και μάλιστα υπήρχε και δεύτερο πλοίο στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Μάλιστα ερωτηθείσα αν όντως τα πλοία του μηχανισμού είναι μεγάλα και γι’ αυτό, όπως ισχυρίστηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές, η κυρία Ρούσεβα απάντησε ότι «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει». 

Σε κάθε περίπτωση, η εκπρόσωπος του EMSA σημείωσε ότι ο μηχανισμός έχει τη μορφή πρόσθετης βοήθειας και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο και πρέπει να ακολουθήσει πριν καταφύγει στον μηχανισμό.

Tags: