Πανελλήνιες 2021: Βιταμίνες και τρόφιμα για συγκέντρωση και αντοχή

Διατροφολόγος εξηγεί στο star.gr ποιες βιταμίνες βοηθούν στις εξετάσεις

Όλα όσα είπε η Ηλιαλένα Λυσικάτου, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Πρεμιέρα σήμερα για τις Πανελλήνιες και χιλιάδες υποψήφιοι έχουν ριχτεί στη «μάχη». Οι ώρες μελέτης αυξήθηκαν ενώ καθόλη τη διάρκεια αυτής της απαιτητικής περιόδου που διανύουν οι έφηβοι, χρειάζεται να έχουν αντοχή, ενέργεια, συγκέντρωση και ενισχυμένη μνήμη, προκειμένου να πετύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα στις εξετάσεις. 

«Μια ισορροπημένη διατροφή, όπως η μεσογειακή, που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, θα μπορούσε να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη μνήμη, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις ανάγκες του οργανισμού» είπε, μιλώντας στο star.gr η διατροφολόγος Ηλιαλένα Λυσικάτου

Η Ηλιαλένα Λυσικάτου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc μίλησε για τις βιταμίνες που πρέπει να λαμβάνει ο υποψήφιος των Πανελλαδικών

Η Ηλιαλένα Λυσικάτου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc

Υπάρχουν θρεπτικά συστατικά όπως μέταλλα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, που η έλλειψη τους μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του εγκεφάλου και συνεπώς να προκαλέσει εξασθένιση της μνήμης και της εκμάθησης.

Πανελλήνιες 2021: Η διατροφή για καλές επιδόσεις στις εξετάσεις

«Η βιταμίνη C και E βοηθούν στη διαχείριση του άγχους και στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών. Η ανεπάρκεια μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως ο σίδηρος, το φώσφορο, το μαγγάνιο, ο χαλκός, αλλά και βιταμινών όπως η Β12, Β6, το φυλλικό οξύ, μπορεί να οδηγήσουν σε μειωμένη λειτουργία του εγκεφάλου», συμπλήρωσε. 

Πανελλήνιες 2021: Επτά οδηγίες για τους υποψήφιους πριν από τις εξετάσεις

Απαραίτητα στη διατροφή των υποψηφίων πρέπει να είναι τρόφιμα με ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν τον εγκέφαλο από τις ελεύθερες ρίζες. 

«Τέτοιες τροφές είναι ο λιναρόσπορος και τα λιπαρά ψάρια που θα πρέπει να καταναλώνονται δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, αλλά και το αβοκάντο. Οι τροφές αυτές βοηθούν στην καλύτερη απόδοση του εγκεφάλου, όταν τα παιδιά διαβάζουν πάρα πολλές ώρες», συμπλήρωσε .

Πανελλήνιες: Όπως ανέφερε, η κ. Λυσικάτου η βιταμίνη C και E βοηθούν στη διαχείριση του άγχους των υποψήφιων

Όπως ανέφερε, η κ. Λυσικάτου η βιταμίνη C και E βοηθούν στη διαχείριση του άγχους των υποψήφιων (φωτογραφία unsplash)

Θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν τη μνήμη και μειώνουν το άγχος πριν από τις Πανελλήνιες

Όπως ανέφερε η κ. Λυσικάτου, υπάρχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ πιθανή έλλειψή τους από τον οργανισμό των υποψήφιων, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοσή τους στην Πανελλήνιες.

Συγκεκριμένα:

  • Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β6, Β9, Β12), είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών. 

«Η έλλειψη τους, επηρεάζει την καλή λειτουργία του οργανισμού και μπορεί να οδηγήσει σε κούραση, αδυναμία, τρεμούλα, άγχος, κατάθλιψη, ερεθιστικότητα, που μπορεί να προκαλέσει ίσως και αυπνία, επηρεάζοντας τη συγκέντρωση των μαθητών και την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της μελέτης», είπε.

Πανελλήνιες 2021: Με SMS θα μάθουν οι υποψήφιοι τη βαθμολογία τους

Πρόσθεσε δε, ότι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β υπάρχουν σε μία σειρά από τροφές, όπως στα δημητριακά ολικής άλεσης, την πατάτα, το άπαχο κρέας, τα λαχανικά, τα φρούτα, το μαύρο ψωμί, το συκώτι, τα ψάρια (βακαλάος, πέστροφα), τους ξηρούς καρπούς, το τυρί, τα αυγά και στο γάλα, τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τη σόγια, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα σπαράγγια, το σπανάκι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα νωπά χόρτα και τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού. 

  • Το μαγγάνιο, είναι απαραίτητο για τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού και για τη λειτουργία των ενζύμων, ενώ βοηθάει πολύ και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. 

Οι υποψήφιοι μπορούν να προσλάβουν μαγγάνιο, καταναλώνοντας ολόκληρους σπόρους, όσπρια, ξηρούς καρπούς και πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

  • Ο σίδηρος, είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Η έλλειψή του οδηγεί σε εξασθένηση της μνήμης και της δυνατότητας εκμάθησης. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται οι έφηβες που γυμνάζονται έντονα.

«Μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού σε σίδηρο, μέσα από το σπανάκι, το συκώτι, το μοσχαρίσιο κρέας, τα αυγά, τα ξηρά φασόλια, τα ξερά σύκα, τα αμύγδαλα, το μαύρο ψωμί, τις σαρδέλες και τη σόγια», σημείωσε.

Το μοσχαρίσιο κρέας είναι πλούσιο σε σίδηρο, ανέφερε η διατροφολόγος Λυσικάτου (φωτογραφία αρχείου unsplash)

Το μοσχαρίσιο κρέας είναι πλούσιο σε σίδηρο, ανέφερε η διατροφολόγος Λυσικάτου (φωτογραφία αρχείου unsplash)
  • Ο χαλκός και ο φώσφορος, είναι απαραίτητα συστατικά για τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού. Ο χαλκός βοηθάει στην αποτελεσματικότερη απορρόφηση του σιδήρου.

Πηγές για χαλκό: Ξηροί καρποί, οστρακοειδή, συκώτι, νεφρά, σταφίδες, ξηρά ψυχανθή, όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο.

Πηγές για φώσφορο: Κρέας, ψάρια, ξηροί καρποί, όσπρια, δημητριακά.

Οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων πρέπει να τρώνε ψάρια, που έχουν φώσφορο

Τα ψάρια είναι πηγή φωσφόρου, ανέφερε η κ. Λυσικάτου (φωτογραφία αρχείου unsplash)

«Τα μικρά και συχνά γεύματα βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου των υποψήφιων»

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την κ. Λυσικάτου, οι υποψήφιοι πρέπει να κάνουν μικρά και συχνά γεύματα, τα οποίου προσφέρουν συνέχεια ενέργεια στον εγκέφαλο και συμβάλλουν στην καλύτερη διάθεση, απομνημόνευση και αυτοσυγκέντρωση. 

«Η διατροφή του μαθητή χρειάζεται να είναι πλούσια σε υδατάνθρακες που δίνουν ενέργεια, όπως ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες κ.α για τη λήψη γλυκόζης, που είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Την περίοδο πριν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, καλό θα ήταν να μην ακολουθείται μια αυστηρή και στερητική διατροφή, διότι μειώνεται η παροχή γλυκόζης στον εγκέφαλο», σημείωσε.

Τέσσερα σημάδια που δείχνουν ότι σου λείπουν βιταμίνες

Πανελλήνιες και πολυβιταμινούχα συμπληρώματα 

Σύμφωνα με την κ. Λυσικάτου, σε περιόδους που αυξάνονται οι απαιτήσεις της καθημερινότητας, το άγχος και το στρες, συστήνεται η λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων και βιταμινών, πάντα όμως κατόπιν συνεννόησης με τον προσωπικό γιατρό του κάθε υποψήφιου.

«Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C είναι κατάλληλη για την τόνωση του οργανισμού, τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της πνευματικής λειτουργίας. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για το κατάλληλο συμπλήρωμα διατροφής, ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού σας», είπε.

Πανελλήνιες: «Σε περιόδους με αυξημένο το άγχος και το στρες, συστήνεται η λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων και βιταμινών, πάντα όμως μετά από συνεννόηση με τον γιατρό», ανέφερε η κ Λυσικάτου (φωτογραφία αρχείου unsplash)

«Σε περιόδους με αυξημένο το άγχος και το στρες, συστήνεται η λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων και βιταμινών, πάντα όμως μετά από συνεννόηση με τον γιατρό», ανέφερε η κ Λυσικάτου (φωτογραφία αρχείου unsplash)

Όπως πρόσθεσε, θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες, με ένας μήνας, προκειμένου να δουν αισθητή διαφορά στην καθημερινότητά τους, εκείνοι που θα προχωρήσουν σε λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων.

«Σε κάθε περίπτωση, μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά θα βελτιώσει τα επίπεδα ενέργειας, την ποιότητα ύπνου και τη λειτουργία του εγκεφάλου» είπε, μιλώντας στο star.gr.  

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top