Η Nissan με το Qashqai πέτυχε διάνα στις πωλήσεις. Με 350.000 πωλήσεις μέσα σε τρία χρόνια από το λανσάρισμα του, στην τρίτη του γενιά, έβαλε την δική του σφραγίδα στην κατηγορία όπου ανήκει. Η τελευταία ανανέωση μάλιστα σε συνδυασμό με την τιμή έδωσε ακόμη περισσότερη ώθηση στις προτιμήσεις των αγοραστών.
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μοντέλο στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων με τη προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος που βελτιώνει επιδόσεις και εκπομπές ρύπων.
Η ανανέωση, σχεδιαστικά είναι εμφανέστατη στο μπροστινό μέρος. Η νέα μάσκα η οποία είναι τεράστια και φτάνει μέχρι τοι κάτω μέρος του προφυλακτήρα, σύμφωνα με την Nissan είναι εμπνευσμένη από τα πλακίδια της πανοπλίας των Ιαπώνων πολεμιστών Σαμουράι. Υπάρχουν σε αυτή δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.
Στα πλαϊνά του κεντρικού τμήματος, τα στοιχεία αυτά σχηματίζουν ένα τριγωνικό σχήμα κάτω από τους νέους προβολείς και φινιρίζονται με σφραγίδα «σατινέ χρωμίου», στην πιο ακριβή έκδοση. Υπάρχουν νέοι καθαρότεροι προβολείς με πιο έντονη εμφάνιση. Η προσαρμοζόμενη μονάδα μεγάλης σκάλας έχει συμπληρωθεί από μια μικρότερη μονάδα, για πιο ευρεία κατανομή του φωτός. Έτσι προσφέρει αυξημένη ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ομίχλης.
Αν και στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα παραμένουν σχεδιαστικά τα ίδια ,η σύνθεση μέσα σε αυτά έχει επανασχεδιαστεί δίνοντας πιο σύγχρονο αποτέλεσμα. Ο προφυλακτήρας είναι αναδιαμορφωμένος προσθέτοντας πόντους στην δυναμική εμφάνιση του Nissan Qashqai.
Το Nissan Qashqai «πατάει» πάνω στην πλατφόρμα CMF–C η οποία παραμένει αμετάβλητη με τις διαστάσεις του να μην έχουν αλλάξει με μήκος 4.425× 1.835×1.625 χλστ. Η τεχνολογία της δομής του αμαξώματος περιλαμβάνει πανελς κατασκευασμένα από αλουμίνιο στις πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό κάνοντας...δίαιτα 21 κιλών ενώ αύξησε το πάχος των μπροστινών πλαϊνών παραθύρων κατά ένα χιλιοστό που είναι πλέον 4,5 mm.
Εσωτερικά ο αέρας της ανανέωσης είναι ορατός κυρίως στον τεχνολογικό τομέα. Οι αλλαγές προσδιορίζονται στα στοιχεία που εμφανίζονται στην οθόνη TFT 12,3 ιντσών στην πιο πλούσια έκδοση που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.Στο μοντέλο ςτης δοκιμης μας υπήρχαν αναλογικά όργανα με μεικρότερη οθόνη ανάμεσα τους.
Ο χρωματισμός των καντράν που εμφανίζονται στην οθόνη αλλάζει ανάλογα με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης Σε κόκκινο στη λειτουργία Sport, σε πράσινο στη λειτουργία Eco ή σε ανοιχτό γκρι στην τυπική λειτουργία - τόσο σε λειτουργία "κανονικής" ή "βελτιωμένης" προβολής. Υπάρχει τώρα μια «μίνιμαλ» επιλογή που μειώνει την πιθανή απόσπαση της προσοχής των οδηγών εμφανίζοντας μόνο την επιλεγμένη ταχύτητα, την μορφή οδήγησης και την ταχύτητα.
Στην οθόνη infotainment επίσης 12,3 ιντσών, χειρισμού αφής, μέσω της οποίας ελέγχεις ηχοσύστημα, GPS, και κινητό τηλέφωνο με συνδεσιμότητα Android Auto και το Apple CarPlay με ασύρματη σύνδεση. Υπάρχουν πλέον στη βάση της και φυσικοί διακόπτες για μεγαλύτερη εργονομία. Στην κάμερα εμφανίζεται το Around View Monitor (AVM)με τέσσερις κάμερες προσφέροντας μια νέα εξαιρετικά καθαρή θέαση σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού.
Επιπλέον, η τεχνολογία AVM μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να κάνουν μια πιο ασφαλή είσοδο σε δρόμο όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη. Χρησιμοποιεί μια ευρυγώνια μπροστινή κάμερα για να δείχνει τη θέα από το μπροστινό μέρος του καπό, η οποία προβάλλεται στην κεντρική οθόνη. Όπως και στην λειτουργία "Μνήμη θέσης στάθμευσης", οι τοποθεσίες με περιορισμένη ορατότητα μπορούν να αποθηκευτούν στη μνήμη GPS της AVM, ώστε η λειτουργία να ενεργοποιείται αυτόματα κοντά στην διασταύρωση..
Όμως η ανανέωση περιλαμβάνει και την προσθήκη της νέας σουίτας συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που ακολουθεί τις νέες οδηγίες για την ασφάλεια. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keep System) ενεργοποιείται πλέον αυτόματα κατά την εκκίνηση του Qashqai. Ενεργοποιεί τη λειτουργία τόσο των συστημάτων προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) όσο και των συστημάτων αποτροπής εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Prevention) σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα παράγει μια απτική προειδοποίηση μέσω μιας δόνησης του τιμονιού όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ κοντά είτε στις κεντρικές γραμμές είτε στην πλευρά του δρόμου.
.
Το Intelligent Speed Assistance system που βοηθά τον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στο ισχύον όριο χρησιμοποιώντας τόσο την κάμερα για την ανάγνωση οδικών πινακίδων ορίου ταχύτητας όσο και δεδομένα GPS, έχει αναβαθμιστεί.
Σημειώστε την ύπαρξη του Driver Assist Custom Mode που σου επιτρέπει να επιλέξεις πριν ξεκινήσεις, τις τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης. Μάλιστα απενεργοποιούνται εύκολα, όλες μαζί με μια κίνηση σε δύο δευτερόλεπτα από το μενού συντόμευσης στο τιμόνι και το κουμπί OK. Το νέο Qashqai είναι το πρώτο όχημα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan με ενσωματωμένη την σουίτα Google, ως μέρος του Nissan Connect infotainment system, η οποία παρέχει μια απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ της ψηφιακής ζωής ενός πελάτη και του οχήματός του.
Το Qashqai διατίθεται στάνταρ με τους χάρτες Google και, οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος.Το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τη φωνή του και μόνο για σχετικές υπηρεσίες εν κινήσει. Η Nissan εξακολουθεί να προσφέρει πρόσβαση στον ψηφιακό βοηθό Amazon Alexa. Το Qashqai στο πρώτο αυτοκίνητο με δύο φωνητικούς βοηθούς.
Οι χώροι είναι άνετοι για μια οικογένεια.ΟΙ πίσω επιβάτες έχουν άριστη πρόσβαση στο εσωτερικό χάρη στο τεράστιο άνποιγμα των θυρών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες. Ο χώρος αποσκευών μετρά 504 λίτρα, και φτάνει έως 1.447 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Στην «καρδιά» του Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,33 λίτρων προιόν συνεργασίας Renault -Mitshubishi-Nissan - Mercedes ο οποίος αποδίδει 140 ίππους / 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 240 Nm να μεφανίζεται στην κλίμακα 1.650-4.000 σ.α.λ. Η απενεργοποίηση των δυο κυλίνδρων όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, και μεταξύ 1.400- 4.000 σ.α.λ. προσφέρουν οικονομία.
Στην τελευταία συνεισφέρει και το υβριδικό σύστημα των 12V.Εδώ συναντάμε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah. Η ηλεκτρογεννήτρια βοηθά τον τετρακύλινδρο κινητήρα με ροπή περίπου 6 Nm για μέχρι 20 δευτερόλεπτα στις ομαλές επιταχύνσεις από τις 1,500 έως τις 4.400 σ.α.λ. Φυσικά στο ήπιο υβριδικό σύστημα βοηθά στην άψογη λειτουργία του συστήματος Start Stop, αλλά και στην μείωση ρύπων κατά 4 γρμ./χλμ εκπομπές CO2.
Στην πράξη το μοτέρ είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση του [πιου υβριδικού συστήματος, δίνοντας την απαραίτητη ώθηση μέχρι το άνοιγμα του υπερτροφοδότη. Παρέχει την ισχύ του στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός άψογου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με 6 σχέσεις.
Θετικά κουμπώματα που κάνουν παιχνίδι τις αλλαγές σχέσεων, βοηθά το μοτέρ να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Τα νούμερα είναι απολύτως ικανοποιητικά καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 χλμ/ώρα.
Η ηχομόνωση είναι εντυπωσιακή και εδώ πρέπει επίσης να σημειώσουμε την παρουσία του συστήματος εξουδετέρωσης θορύβου Active Noise Cancellation, αλλά και ο βενζινοκινητήρας είναι διαίτερα πολιτισμένος στην λειτουργία γεγονός που εξασφαλίζει ένα ήσυχο περιβάλλον για τους επιβάτες που χαίρονται τα πολύωρα ταξίδια.
Το πιο σημαντικό είναι ότι στο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που μπορείς να ρίξεις ακόμη στα 5,5 με 6 λίτρα αν οδηγήσεις με το... αυγό κάτω από το γκάζι.Εκπομπές CO2:143 γρμ./χλμ.Η διάταξη των αναρτήσεων είναι γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονα πίσω.
Η ρύθμιση τους είναι προσανατολισμένη μεταξύ άνεσης και καλών κρατημάτων σε υψηλές ταχύτητες. Θα λέγαμε ότι είναι σφιχτές όσο πρέπει και σε συνδυασμό με τι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι που έχει πολύ καλή πληροφόρηση μπορείς να κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς σε κλειστές καμπές του δρόμου με πλήρως ελεγχόμενες τις κλίσεις του αμαξώματος. Μέσα στην πόλη το σύστημα διεύθυνσης χρειάζεται μόλις 2 και ¾ στροφές από άκρη σε άκρη, τιμή που το κάνει ευέλικτο στους ελιγμούς.
Στον ανοιχτό δρόμο το Qashqai της δοκιμής μας αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό με υψηλή ποιότητα κύλισης και αμάξωμα το οποίο δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους, παρά το αυξημένο ύψος. Το αυξημένο ύψος είναι αυτό που του δίνει αβαντάζ στην κίνηση στους χωματόδρομους
Ως SUV -Crossover το ανανεωμένο Nissan Qashqai με μεγάληξ άνεση αφήνει την ην βολή της ασφάλτου για να κινηθεί α σε εκτός δρόμου διαδρομές καιο στρωτές παραλίες .Η απόσταση των 180 χλστ. το βοηθούν ν α αποφύγε ι«τραυματισμούς» σε κακοτράχαλα σημεία . Στους χωματόδρομους εντοπίζεις και το πόσο καλή δουλειά έκαναν στον τομές της συναρμογής καθώς απουσιάζουν οι ενοχλητικοί τριγμοί.
Μόνο η έλλειψη της τετρακίνησης σου απαγορεύει να κινηθείς σε πιο βαλτώδη ή απότομα κομμάτια. Τέλος τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 296 χλστ. εμπρός και 292 χλστ πίσω, αποδείιχθηκαν άμεσα και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση.
Οι Ιάπωνες έκαναν εξαιρετική δουλειά και στην ανανέωση του ήδη πετυχημένου Nissan Qashqai. Σαφώς πιο όμορφο, με πιο δυναμική εμφάνιση, με μεγαλύτερη «προίκα» στον εξοπλισμό και στην τεχνολογία και με την γνωστή ρήση που το συνοδεύει «δεν σπάει, δεν χαλάει» αλλά και την εγγύηση που προσφέρει το όνομα Θεοχαράκης,στο ανανεωμένο μοντέλο προσφέρεται σε τιμές εξαιρετικά ενδιαφέρουσες με την βασική αλλά πλούσια; έκδοση να κοστίζει 27490 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.