Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

To...«ζεστό...ψωμάκι»

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Σε πολλούς ο τίτλος της δοκιμής θα προκαλέσει απορίες για το τι σημαίνει. Η έξηγηση είναι απλή. Οταν θέλουμε να δείξουμε ότι ένα προιόν έχει μεγάλη ζήτηση στο κοινό, χρησιμοποιούμε την έκφραση πουλάει σαν... «ζεστό... ψωμάκι». Ποιότητα αλλά και φρεσκάδα είναι τα προσόντα όχι μόνο του ψωμιού αλλά και των μοντέλων της Nissan.  

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Όπως ακριβώς λοιπόν γίνεται το πρωί στους φούρνους με τις ουρές να σχηματίζονται από πελάτες που περιμένουν αγοράσουν ολόφρεσκο ζεστο ψωμάκι. Μόνο που στην δική μας περίπτωση το... ζεστό ολόφρεσκο ψωμάκι είναι το ανανεωμένο Nissan Qashqai που απέκτησε πλουσιότερο εξοπλισμό αλλά  και δυναμικότερη εμφάνιση.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Ελάτε μαζί μας να οδηγήσουμε το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid. Μιλάμε για την πιο ισχυρή ήπια υβριδική έκδοση η οποία συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Πωλείται σε τιμή που όπως θα δείτε αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Πηγή έμπνευσης των «ζωγράφων» της Ιαπωνικής εταιρείας ήταν η παραδοσιακή πανοπλία των  Σαμουράι,  

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Οι Ιάπωνες σχεδιαστές έκαναν  αισθητικές επεμβάσεις κυριώς στο μπροστινό μέρος. Το...νυστέρι μπήκε...βαθιά κυριώς στην μπροστινή γρίλλια του Qashqai η οποία έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και έχει μεγάλωσει .Έτσι δημιουργεί μια ακόμα πιο δυναμική πρώτη εντύπωση, με δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Όμως και στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν διάφανο κάλυμμα ενώ η σύνθεση εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί με πιο έντονο το κόκκινο φως στα stop όταν φρενάρεις. Επιπλέον και ο προφυλακτήρας έχει αναδιαμορφωθεί και διαθέτει χρώμα είτε είναι γυαλιστερό μαύρο στις υψηλότερες εκδόσεις. Όμως το Qashqai δείχνει πιο γεμάτο στο πλάι καθώς οι νέες ζάντες αλουμινίου 18” είναι πλέον στάνταρ στην μεσαία έκδοση του Qashqai. Για τις ακριβότερες εκδόσεις υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις 19 και 20 ιντσών.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Η πρόσβαση στην καμπίνα επιβατών είναι εξαιρετικά εύκολη χάρη  στο μεγάλο άνοιγμα κατά 85 μοίρες, των πίσω θυρών. Η γωνία που ανοίγουν εξυπηρετεί αφάνταστα και στην τοποθέτηση αντικειμένων ή και παιδικών καθισμάτων. Την ίδια στιγμή τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα με τις «αφράτες» εσωτερικές επενδύσεις προσφέρουν άνεση και ξεκούραση στους επιβάτες ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Ο χώρος αποκευών προσφέρει την κορυφαία τιμή χωρητικότητας που αγγίζει τα  504 λίτρα.Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 425/1.835/1.625 mm.και μεταξόνιο: 2.665 mm.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Οι... ζωγράφοι έδωσαν τις ξεχωριστές πινελιές και στο εσωτερικό με την προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού με προηγμένα LED. Αυτά σου δίνουν την δυνατότητα να εξατομικεύεις τον εσωτερικό φωτισμό ανάλογα με την διάθεσή σου. Στις δύο κορυφαίες εκδόσεις, τα LED εσωτερικά φώτα βρίσκονται και στο πίσω μέρος, ώστε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να απολαμβάνουν τον ιδιαίτερο φωτισμό. Οι ρυθμίσεις φωτισμού  μάλιστα ελέγχονται μέσω της κεντρικής οθόνης του συστήματος infotainment. 

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Η αναβάθμιση δεν έγινε μόνο για τα μάτια του κόσμου. Στην  έκδοση της δοκιμής μας, στο ταμπλό υπάρχει η κνετρική οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων με πολύ πιο γρήγορη απόκριση στις εντολές μας Υπάρχει και τεχνολογική αναβάθμιση, όπως είναι το  Around View Monitor (AVM).

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Η αναβαθμισμένη τεχνολογία AVM χρησιμοποιεί τις τέσσερις κάμερες για να προσφέρει μια νέα εξαιρετικά καθαρή θέαση σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού. Επιπλέον, η τεχνολογία AVM μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να κάνουν μια πιο ασφαλή είσοδο σε δρόμο όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη. Χρησιμοποιεί μια ευρυγώνια μπροστινή κάμερα για να δείχνει τη θέα από το μπροστινό μέρος του καπό, η οποία προβάλλεται στην κεντρική οθόνη. Όπως και στην λειτουργία "Μνήμη θέσης στάθμευσης", οι τοποθεσίες με περιορισμένη ορατότητα μπορούν να αποθηκευτούν στη μνήμη GPS της AVM, ώστε η λειτουργία να ενεργοποιείται αυτόματα κοντά στην διασταύρωση. 

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Ο  πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών διαθέτει υψηλής ανάλυσης γραφικά και έχει διαθέσιμες όπως θα δείτε πολλές παραμετροποιήσεις  Ο χρωματισμός των καντράν που εμφανίζονται στην οθόνη αλλάζει ανάλογα με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Γίνεται κόκκινο στη λειτουργία Sport, πράσινο στη λειτουργία Eco στο οικονομικό π[ρόγρταμμα οδήγησης, ανοιχτό γκρι στην τυπική λειτουργία τόσο σε λειτουργία "κανονικής" ή "βελτιωμένης" προβολής. Όσον αφορά την προβολή στοιχείων υπάρχει τώρα μια «μίνιμαλ» επιλογή που μειώνει την πιθανή απόσπαση της προσοχής των οδηγών εμφανίζοντας μόνο την επιλεγμένη ταχύτητα, την μορφή οδήγησης και την ταχύτητα.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Αναβάθμιση έχουμε στην  σουίτα συστημάτων υποβοήθησης  με αποτέλεσμα την βελτιωμένη επαγρύπνηση και παρέμβαση, για μέγιστη ηρεμία του οδηγού . Η Nissan με το Driver Assist Custom Mode δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να καταχωρεί τις   προτιμήσεις του με ένα κουμπί στο τιμόνι όσον αφορά  την «ευαισθησία» των συστημάτων ασφαλείας

Το σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keep System) ενεργοποιείται πλέον αυτόματα κατά την εκκίνηση του Qashqai. Ενεργοποιεί τη λειτουργία τόσο των συστημάτων προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) όσο και των συστημάτων αποτροπής εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Prevention) σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το σύστημα παράγει μια απτική προειδοποίηση μέσω μιας δόνησης του τιμονιού όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ κοντά είτε στις κεντρικές γραμμές είτε στην πλευρά του δρόμου. Υπάρχουν  ακόμη Hill Start Assist, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, προειδοποίηση τυφλού σημείου,  αποφυγή σύγκρουσης κατά την έναρξη της οπισθοπορείας και προειδοποίηση και αποφυγή επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης. Νέα προσθήκη είναι και η  εμφάνιση του ορίου ταχύτητας με δεδομένα από το GPS, και με προειδοποίηση όταν υπερβείς  το όριο ταχύτητας.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το Intelligent Speed ​​Assistance system  βοηθά λοιπόν τον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στο ισχύον όριο χρησιμοποιώντας τόσο την κάμερα για την ανάγνωση οδικών πινακίδων ορίου ταχύτητας όσο και με δεδομένα GPS.Το νέο Qashqai με συδεσςιμότητα μέσω Android Auto και Apple Car Play.είναι το πρώτο όχημα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan με ενσωματωμένη την σουίτα Google, ως μέρος του Nissan Connect infotainment system, η οποία παρέχει μια απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ της ψηφιακής ζωής ενός πελάτη και του οχήματός του.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το Qashqai διατίθεται στάνταρ με τους χάρτες Google και, οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος.Το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τη φωνή του και μόνο για σχετικές υπηρεσίες εν κινήσει.Μας άρεσε ακόμη και η ύπαρξη ανεξάρτητης μονάδας χειρισμού για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. 

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Τα καλά νέα συνεχίζονται στην «καρδιά» του Qashqai της δοκιμής μας και στην απκωδικοποίηση του τίτλου  1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic. Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 16βάλβιδος 1.3 βενζινοκινητήρας ο οποίος έχει την βοήθεια ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 12V. Η συνδυασμένη ισχύς που αποδίδεται είναι 158 ίπποι /5.250 σ.α.λ. με την  μέγιστη ροπή των 270 Nm να μεφανίζεται στην κλίμακα  1.800-3.750 σ.α.λ.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το ήπιο υβριδικό σύνολο μεταφέρει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός στάνταρ αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με την κωδική ονομασία X-Tronic. Μιλάμε για ένα κιβώτιο CVT το οποίο όμως έχει πολιτισμένη λειτουργία και προσφέρει την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με paddles στο τιμόνι, προσομειώνοντας τις 7 σχέσεις. Εδώ οι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά καθώς στο κιβώτιο απουσιάζουν τα γνωστά βουίσματα του CVT αλλά και η συνηθισμένη καθυστέρηση στις αλλαγές σχέσεων.    

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού νιώθεις την αρχική ώθηση που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας ενώ  η απόκριση όταν ξεπεράσεις τις 2000 σ. α.λ. είναι εντυπωσιακή και εμφανίζεται με γραμμικό τρόπο.Τα  0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε  9,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 194 χλμ./ώρα. Η απόκριση κάτω από τις 2000 σ.α.λ. γίνεται καλύτερη όταν επιλέξεις το Sport πρόγραμμα οδήγησης. Στον τομέα της κατανάλωσης η υπάρξη του ήπια υβριδικού συστήματος μειώνει την μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία με «ελαφρύ πόδι» μπορεί να κατέβει στην εργοστασιακή των 6,4 λτ./100 χλμ.Αν τώρα πατήσεις το γκάζι εύυκολα σκαρφαλώνει στα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 141 γρμ./χλμ. 

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Οσον αφορά τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τη νέα πλατφόρμα CMF-C που πατάει το Qashqai, η οποία φέρει προηγμένες τεχνικές συγκόλλησης κάνοντας χρήση ελαφρύτερων υλικών όπως είναι το αλουμίνιο. Παρά την εξοικονόμηση βάρους γύρω στα 60 κιλά,η ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 41%.Αλλαγές έχουν γίνει και στις αναρτήσεις με τα αμορτισέρ να έχουν τοποθέτηθει σε πιο κάθετη διάταξη αλλά και με τον ημιάκαμπτο άξονα στα σημεία στήριξης να έχει δεχθεί αναβαθμίση.επιτρέποντας την καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι κραδασμοί οι οποίοι  μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Στην πράξη η κάλυψη των μακρινών αποστάσεων με το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic είνα απολαυστική για οδηγό και συνεπιβάτες οι οποίοι μοιάζουν αποκομμένοι από τοθυς εξωτερικούς θορύβους χάρη στην κορυφαία ηχομόνωση. Η οδήγηση στα κλειστά κομμάτια των επαρχιακών δρόμων όπου δεν είναι και το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 180 χλστ εμπνέει εμπιστοσύνη και είναι προβλέψιμη καθώς οι κλίσεις είναι περιορισμένες.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το Qashqai προσφέρει καλή πληροφόρηση στο τιμόνι του  Όταν υπερβείς τα όρια η πλούσια ομπρέλλα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας οδηγεί τα πράγματα στην σωστή τροχιά τους.Και όταν χρειαστεί  να ακινητοποιήσεις το Qashqai τα... ακούραστα φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω κάνουν εξαιρετικά την δουλειά τους.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Μέσω περιστροφικού χειριστηρίου ήταν στην διάθεση μας ακόμη δύο προγράμματα: τα Off-Road και Snow. Οταν κινηθήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές  το Qashqai ξεπέρασε με ιδαίτερη άνεση τους  ανώμαλους χωματόδρομους. χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά αλλά και την τετρακίνηση.

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Μπήκαμε  και σε αμμώδεις επιφάνειες και πραγματικά το Qashqai μας έβγαλε...ασπροπρόσωπους. Μόνο τα ασφάλτινα ελαστικά μας απέτρεψαν να κινηθούμε σε ιδιαίτερα δύσβατα μονοπάτια με σκληρές πετρώδεις επιφάνειες. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά σε δύσκολες συνθήκες και σε συνθήκες...πανικού. 

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Σε τελική ανάλυση το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic μετά και την τελυταία αισθητική και μηχανική ανανέωση του είναι ένα αυτοκίνητπο που καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη. Με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πλουσιότατο σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με παροιμιώδη την αξιοπιστία του και την αντοχή του στον χρόνο για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 32990 ευρώ.Η έκδοση της δοκιμής μας με αυτόματο κιβώτιο, 158 ίππους, τετρακίνηση και επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta, κοστίζει 36.990 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top