Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG 

Καλύτερο από ποτέ, με πλούσια τεχνολογία και με ενδιαφέρουσα τιμή

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG 

To Tiguan είναι ένα από τα μοντέλα της VW που αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία που ανήκει. Είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό και με απόδειξη, καθώς στην δεύτερη γενιά του, έμεινε σχεδόν ανεπηρεάστο για 8 ολόκληρα χρόνια. Με 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις έπρεπε ο διάδοχος να είναι καλύτερος σε όλα. Και είναι όπως θα δείτε. Το VW Tiguan στην τρίτη γενιά του είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που κρατάει την βασική σιλουέτα, κάτι που συνηθίζει η εταιρεία στα μοντέλα της.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG 

Η νέα γενιά εξηλεκτρίστηκε, απέκτησε πλούσια ψηφιακή τεχνολογία και το πιο σημαντικό, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση στις τιμές που προσφέρεται στους υποψήφιους αγοραστές. Το νέο μοντέλο θα διατίθεται στην χώρα μας με 8 μηχανικά σύνολα, από ήπια υβριδικά eTSI,σε eHybrid, TSI, ακόμη και υπερτροφοδοτούμενα diesel TDI.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG 

Τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα είναι καινούργια, υβριδικά. Πάμε μαζί να δοκιμάσουμε μια έκδοση που νομίζουμε ότι θα αποτελέσει την βάση στις πωλήσεις στην Ελλάδα. Μιλάμε για το VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG με ήπιο υβρδικό σύστημα και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως είναι άλλωστε όλες οι εκδόσεις του νέου VW Tiguan.  

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Φωτιστικά σώματα
Σχεδιαστικά όπως είπαμε διατηρήθηκε το επιτυχημένο DNA του Tiguan, αλλά με νέα στοιχεία, τα οποία ασφαλώς το έκαναν πιο σύγχρονο και δυναμικότερο στην εμφάνιση Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το ψηλότερο πλέον μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου με τους νέους επίπεδους προβολείς τεχνολογίας IQ.LIGHT HD matrix. Υιοθετεί την σχεδιαστική ταυτότητα των ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής εταιρίας, με πιο χαρακτηριστική την φωτιζόμενη λεπτή LED μπάρα πάνω από τη μάσκα η οποία ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Οι είσοδοι αέρα της μάσκας έχουν ενσωματωθεί στον εντυπωσιακό προφυλακτήρα, με τις «κουρτίνες» στις εξωτερικές πλευρές του να εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Διαστάσεις

Στο πλαινό μέρος του Tiguan κυριαρχούν τα τονισμένα φτερά, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε επίσης μια νέα οριζόντια λωρίδα LED που ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Οι σχεδιαστικές επιλογές δεν έγιναν για το...θεαθήναι αλλά προσφέρουν καλύτερη αεροδυναμική καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το 0,33 στο 0,28.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG 

Οι διαστάσεις του έχουν ελαφρώς αναθεωρηθεί, με το Tiguan να είναι κατά 30 χιλιοστά μακρύτερο, τέσσερα χιλιοστά ψηλότερο και με το ίδιο πλάτος. Συνολικά οι διαστάσεις είναι  4.539 χιλ. μήκος, 1.842 χιλ. πλάτος, και 1.658 χιλ. ύψος).. Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέλο επιβλητικό στην εμφάνιση.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG -Εσωτερικό
Περνώντας στο ποιοτικότατο εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά εντοπίζουμε με την πρώτη ματιά την αναβαθμισμένη ψηφιακή τεχνολογία. Η VW έχει ανασχεδιάσει πλήρως και το εσωτερικό του best seller SUV της. Η καινούργια σχεδίαση του ποιοτικότατου ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό σημείο.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG -Εσωτερικό

Η ψηφιακή τεχνολογία περιλαμβάνει το νέο Digital Cockpit Pro με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαθέτει αντιανακλαστική επίστρωση. . Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πλήθος παραμετροποιήσεων και πληροφοριών  με τον χειρισμό τους να γίνεται από τους διακόπτες που βρόσκονται πάνω στο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Πίνακας οργάνων.

Εμφανίζονται σε αυτόν μεταξύ άλλων οι πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η εμφάνιση των προπορευόμενων αυτοκινήτων ή και των διπλανών σε ψηφοιακή μορφή αποτελεί ένα από τα ενδιαφέροντα οπτικά στοιχεία που έχουμε δει σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG  Οθόνη αφής

Στο κέντρο του ταμπλό σε μορφή tablet landscape), υπάρχει μια μεγάλη «χορταστική» οθόνη 15,0 ίντσών infotainment. Στην βασική έκδοση είναι 12,8 ιντσών, διάσταση που κάθε άλλο παρά «αμελητέα» είναι, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Υπάρχει νέο μενού με εντυπωσιακά γραφικά. Μέσω της κεντρικής οθόνης χειρίζεσαι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Χρειάζεσαι μικρό χρόνο προσαρμογής για να μπαίνεις στο υπομενού που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Κάμερα οπισθοπορείας

Ιδιαίτερα εντυπωσαική είναι και η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας με την πλούσια ανάλυση που σε βοηθά να περνάς άφοβα ακόμη και σε πολύ στενά σημεία..Υπάρχει νέος ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA1 ο οποίος επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας. Επιπλέον, ο φωνητικός οδηγός IDA απαντά ακόμη σε ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και - ως νέο χαρακτηριστικό - στο ChatGPT1 (τεχνητή νοημοσύνη, AI). Το ChatGPT θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.
Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας
Ταυτόχρονα, τα συστήματα υποβοήθησης έχουν εξελιχθεί περαιτέρω. Για πρώτη φορά στο Tiguan, τα πιο πρόσφατα συστήματα Park Assist επιτρέπουν την πλήρως αυτόματη είσοδο και έξοδο από χώρους στάθμευσης σε απόσταση έως και 50 μέτρα. Το πρόσφατα εξελιγμένο Adaptive Chassis Control DCC Pro, προσφέρει βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας
Ο οδηγός έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ασφαλής καθώς έχει διαθέσιμο ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης. Ο κατάλογος είναι μακρύς και περιλαμβάνει Rear View κάμερα οπισθοπορείας Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring, Front Cross Traffic Assist Side Assist , Rear Cross Traffic Alert, , Lane Assist, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας

Ο βασικός εξοπλισμός στην δεύτερη έκδοση LIFE περιλαμβάνει στοιχεία όπως το Light Assist - Σύστημα αυτόματης προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist Plus για αυτόματο παρκάρισμα, εξωτερικό φωτισμό Ambient με φωτιζόμενες εξωτερικές χειρολαβές στις πόρτες και προβολή μοτίβου στο δρόμο. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Tiguan διατίθονται με πρόσθετο κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας
Τα νέα μπροστινά καθίσματα ergoActive Plus1 με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, δίνουν εντυπωσιαακά χαρακτηριστικά άνεσης που εγγυώνται ένα ξεκούραστο μακρυνό ταξίδι. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Χώρος αποσκευών
Οι χώροι στο εσωτερικό χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα άνετοι, με τον τρίτο μεσαίο να βολεύεται χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για τα μικροαντικείμενα σας. Για τις αποσκευές σας υπάρχουν διαθέσιμα επιπλέον 37 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν, με την τιμή να ανεβαίνει στα 652 λίτρα. 

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG -Κινητήρας
Πάμε τώρα στην «καρδιά» του νέου VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG LIFE .Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας  1.5 TSI evo2 αποτελεί την τεχνολογική καρδιά του συστήματος κίνησης, διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACTplus (Active Cylinder Management ),λειτουργεί σε κύκλο  Miller και έχει τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 250 Nm να είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG

Συμπαραστάτης είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται σπό μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια συνδεδεμένη με ιμάντα γεννήτρια, 48 V η οποία παρέχει ισχύ 14 kW και ροπή 56 Nm. Το σύστημα των 48 V λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού ενισχυτή (booster) και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις κατά την εκκίνηση. Την ίδια στιγμή η συγκεκριμένη τεχνολογία καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του 1.5 TSI evo2 επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο το ρολάρισμα - coasting- με την κίνηση να γίνεται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με την VW προσφέρει έως και 0,5 λίτρα /100 χλμ. μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. 

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Προγράμματα οδήγησης
Στην διάθεση μας είχαμε 4 προγράμματα οδήγησης. Το Eco,Comfort, Sport και Individual με ξεχωρίστες επιθυμητές επιλογές λειτουργίας επιμέρους συστημάτων. Στην πράξη τώρα στο πάτημα του γκαζιού o τουρμπατος βενζινοκινητήρτας με την βοήθεια του στάνταρ πλέον αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, δείχνει άμεσα τις αρετές του.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG

Ο  επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων μετακόμισε πλέον στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα για το driving experience control που αναφέραμε προηγουμένως.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Προγράμματα οδήγησης

Ο τελευταίος είναι ένας μεγάλος περιστροφικός διακόπτης με δική του μικρή οθόνη, για  τον έλεγχο των προγραμμάτων οδήγησης drive modes, της έντασης του ήχου και για τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού της καμπίνας. Ο κινητήρας είναι ιδαίτερα ελαστικός και ανεβάζει με ευκολία στροφές ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συμπαραστέκεται χωρίς ουσιαστικά να το καταλαβαίνεις. Για περισσότερη συμμετοχή καταφύγαμε στα paddles πίσω από το πολυλειτουρτγικό τιμόνι, για χειροκίνητη λειτουργία.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG

Οι επιδόσεις είναι  ικανοποιητικότατες καθώς στην επιλογή του σπορ προγράμματος οδήγησης η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε  9,1 δευτερόλεπτα, με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με ευκολία τα 210 χλμ./ώρα . Όλα αυτά την στιγμή που το μοτέρ έχει να αντιμετωπίσει βάρος αμαξώματος που αγγίζει τα 1616 κιλά. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6-7 λίτρα /100χλμ με τις εκπομπές CO2 στα 141 γρμ./χλμ. Στον δρόμο τώρα εντυπωσιάζεσαι με την στιοβαρότητα της όλης κατασκευής και με τον τρόπο που «πατάει» στην άσφαλτο.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG

Το πλαίσιο  με την κωδική ονομασία  MQB Evo  έχει ενισχυθεί σε καίρια σημεία.Το Adaptive Chassis Control έχει εξελιχθεί περισσόιτερο με αποτέλεσμα από την θέση του οδηγού να μπορούμε να προσαρμόζουμε την οδική συμπεριφορά του Tiquan ανάλογα με την διαδρομή. H απόσβεση της ανάρτησης έχει δεκαπέντε θέσεις σκληρότητας στην έξτρα έκδοση DCC Pro.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας

Ο έλεγχος είναι σαφώς καλύτερος, με τους μηχανικούς να έχουν ενισχύσει τα πίσω αμορτισέρ τα οποία πλέον φέρουν διπλή βαλβίδα, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στις εγκάρσιες αλλά και στις διαμήκεις μετατοπίσεις του αμαξώματος.Το σύστημα διεύθυνσης είχε εξαιρετική αίσθηση ειδικά στο πρόγραμμα Sport.  Η ανάρτηση «φιλτράρει» με αποτελεσματικό τρόπο τις κακοτεχνίες με τις κλίσεις  στις στροφές να είναι περιορισμένες ακόμη και σε κλειστές καμπές του δρόμου.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας
Το VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG αποδείχθηκε ένα ιδαίτερα στιβαρό αυτοκίνητο, κάτι που εντοπίσαμε όταν κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου χωμάτινες διαδρομές. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μας έδωσε την δυαντότητα να κινηθούμε σε αρκετά δύσβατα μονοπάτια χωρίς βέβαια  να το παρακάνουμε όχδι μόνο έλλειψης τετρακίνησης αλλά και γιατί δεν θέλαμε για κανένα λόγο να το«τραυματίσουμε» στο κάτω μέρος. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα με το γνωστή  αίσθηση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας  
Σε τελική ανάλυση το νέο VW Tiguan εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Οι άνθρωποι της VW το «προίκισαν» εξαιρετική ποιότητα κατασκευής ,αποδοτικό μοτέρ , πλούσια ψηφιακή τεχνολογία και μια μεγάλη ομπρέλλα συστημάτων ασφάλειας και άνεσης.

Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 MHEV 150PS DSG - Συστήματα ασφαλείας

Και τώρα πάμε στο θέμα της τιμής. Πολλοί θα είναι επιφυλακτικοί διαβάζοντας τον πλούσιο κατάλογο πλεονεκτημάτων σε συνδυασμό με το όνομα της VW. Αν μη τι άλλο η τιμολογιακή πολιτική για το νέο VW είναι ενδιαφέρουσα. Η έκδοση Life, ξεκινά από τις  37.900 ευρώ. Η έκδοση More με επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού ξεκινά από τις 38.300 ευρώ για τους 150 ίππους και η εντελώς σπορτίβικη R- Line ξεκινά από τις 42.500 ευρώ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top