Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power με τους 190 ίππους

Πιο δυνατό από ποτέ και ηλεκτρικό και χωρίς...πρίζα

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power με 190 ίππους

Το «πρόβλημα» με τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα είναι η ανάγκη φόρτισης με πρίζα που όπως και να το κάνουμε σε δεσμεύει κυρίως με τον χρόνο φόρτισης. Η Nissan βρήκε την λύση και παρουσίασε το νέο Qashqai e-Power με ένα νέο εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης που σε γλυτώνει από την πρίζα και αποτελεί τη χρυσή τομή στην συνεργασία  του βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα. Η διαφορά σε σχέση με άλλες υβριδικές προτάσεις βρίσκεται στην αρχιτεκτονική του συστήματος καθώς ο ηλεκτροκινητήρας έχει πάντα τον πρώτο λόγο.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Κι αυτό γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με έναν τυπικό υβριδικό συνδυασμό, στον οποίο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εργάζεται από κοινού με το ηλεκτρικό μοτέρ ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά με μια διαφορετική αρχιτεκτονική στην οποία ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στον ηλεκτροκινητήρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Η τελευταία γενιά του Qashqai βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C στην οποία έχουν κάνει...δίαιτα με αποτέλεσμα να ζυγίζει κατά 60 κιλά λιγότερο. Όμως την ίδια στιγμή είναι σε ποσοστό  41% πιο άκαμπτη από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20mm και το μήκος έχει αυξηθεί κατά 35mm ενώ αύξηση έχουμε και στο ύψος κατά 25 mm και στο πλάτος κατά 32 mm.Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο.Βάρος: 1.612 κιλά.

Το μπροστινό μέρος του Nissan Qashqai e-Power
Ο σχεδιασμός ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της  μάρκας  με ελαφριά ανασχεδίαση στην μεγάλη μάσκα V-Motion, με τα νικελένια φινιρίσματα. Η μάσκα πλαισιώνεται με  λεπτούς, προηγμένους προβολείς τυεχχνολογίας; full LED, με φώτα ημέρας τα οποία έχουν «υπογραφή» σε σχήμα μπούμερανγκ ενώ και ο προφυκλακτήρας είναι πιο επιθετικός.

Τα φωτιστικά σώματα του Nissan Qashqai e-Power

Η τεχνολογία φωτισμού περιλαμβάνει την δέσμη των φωτιστικών σωμάτων η οποία χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Κοιτώντας το νέο Nissan Qashqai από το πλάι εντοπίζεις την δυναμική σχεδίαση με μία απλή «γρήγορη γραμμή» να διαπερνά το αυτοκίνητο από μπροστά μέχρι πίσω.

Το πίσω μέρος του Nissan Qashqai e-Power

Στο πίσω μέρος  ξεχωρίζουν τα κομψότατα φωτιστικά σώματα τα οποία αγκαλιάζουν τα φτερά. Οι εμφανείς διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες «απλές» εκδόσεις εντοπίζονται στα λογότυπα e-POWER. που υπάρχουν στα πλάγια και στην πόρτα του πορτμπαγκάζ 

Οι χώροι επιβατών του Nissan Qashqai e-Power
Περνώντας στην καμπίνα επιβατών απλά με τα...μάτια  εντοπίζεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την αντοχή στον χρόνο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί .Ορατή είναι και η ψηφιακή πραγματικότητα .

Το εσωτερικό του Nissan Qashqai e-Power

Ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών είναι ψηφιακός με δυνατότητα παραμετροποιήσεων.Σε αυτόν προβάλλονται μεταξύ άλλων και οι λειτορυργίες του υβριδικού συστήματος αλλά και οι ενδείξεις των συστημάτων ασφαλείας.

Τα συστήματα ασφαλείας του Nissan Qashqai e-Power

Η πρόσβαση σε αυτά ειναι διαίτερα εύκολη μέσω των μπουτόν στο τιμόνι. Οσες φορές χρειαστήκαμε τα συστήματα ασφαλείας ήταν εκεί παρόντα για να διορθώσουν τις όποιες υπεροβλές μας ή την...αφηρημάδα μας. Μιλάμε για μια ομπρέλλα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναγνώριση εμποδίου με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση νεκρού σημείου κ.α. 

Η οθόνη αφής του Nissan Qashqai e-Power

Νέο στοιχείο τεχνολογίας αποτελεί  η ολοκαίνουργια οθόνη 12,3 ιντσών του συστήματος  infotainment, με την πλήρη συνδεσιμότητα.

Η κάμερα οπσιθοπορείας του Nissan Qashqai e-Power

Σε αυτή προβάλλονται και οι κάμερες οπισθοπορείας και περιφερειακής όρασης ενώ υπάρχει και νέος κομψός επιλογέας στη βάση της κεντρικής κονσόλας. 

Η πανοραμική οροφή του Nissan Qashqai e-Power
Οι χώροι επιβατών είναι ίδιοι με αυτούς των υπολοίπων εκδόσεων.Δηλαδή παραμένουν άνετοι για 5 επιβάτες οι οποίοι έχουν ακόμη μεγαλύτερο το αίσθημα της άνεσης χάρη στην πανοραμική οροφή,

Ο χ΄'ωρος απσοκευών του Nissan Qashqai e-Power

Υπάρχουν πολλές θήκες στο εσωτερικό για τα μικροαντικείμενα  ενώ από το πορτμπαγκάζ με τοι διπλό εύχρηστο πάτωμα λείπουν μόλις 25 λίτρα λόγω των μπαταριών.Στα θετικά είναι το ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο της πέμπτης πόρτας ,γεγονός που σου «λύνει» τα χέρια ότσν θέλεις να φοπρτώσεις βαριά αντικέιμενα Η τιμή είναι στα 479 λίτρα. 

Ο κινητήρας του Nissan Qashqai e-Power
Όμως όλο το ζουμί βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα του Nissan Qashqai e-Power όπου κρύβεται ένα τεχνολογικό «διαμάντι». Το υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής συμπίεσης ο οποίος αποδίδει 156 ίππους και 250 Nm ροπής μια γεννήτρια ισχύος, ένα inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων με την ροπή να αγγίζει τα 330 Nm Ο τελευταίος  συνδέεται με τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός «κιβωτίου» μονής σχέσης μετάδοσης.

Το υβριδικό σύστημα του Nissan Qashqai e-Power

Πως λειτουργεί το σύστημα; Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του inverter σε μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 2,1 kWh στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο μαζί ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, οδήγησης.

Το υβριδικό σύστημα του Nissan Qashqai e-Power

Δηλαδή από ότι καταλαβαίνετε ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας λειτουργεί παρασκηνιακά σε ρόλο γεννήτριας φροντίζοντας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας .

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Την κύρια δουλειά κάνει ο ηλεκτροκινητήρας.Πιο αναλυτικά σε κανονικές συνθήκες, η ηλεκτρική ενέργεια η οποία παράγεται από το βενζινοκινητήρα φορτίζει τις  μπαταρίες ιόντων λιθίου,αλλά σε ακραία οδήγηση, όπου θέλεις όλη την δύναμη, οι μπαταρίες παρακάμπτονται και η ηλεκτρική ενέργεια καταλήγει κατευθείαν στον ηλεκτροκινητήρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Το βασικό θέμα είναι ότι η όλη διαδικασία γίνεται χωρίς να απασχολείται ο οδηγός .Όλα γίνονται με ήπιο τρόπο ειδικά όταν κινείσαι σε ρυθμούς... βόλτας με το head up display να κάνει ακόμη πιο ασφαλή την μετακίνηση σου. Ο τρόπος οδήγησης παραπέμπει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Η Nissan έχει πριμοδοτήσει το Nissan Qashqai e-Power με την τεχνολογία «Active Noise Cancellation» η οποία λειτουργεί προς όφελος της εξάλειψης θορύβων. Η τιμή των 67 ντεσιμπέλ στα 120 χλμ./ώρα βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Την ίδια στιγμή η απόκριση στο πάτημα του δεξιού ποδιού είναι άμεση ενώ η λειτουργία e-Pedal ελαχιστοποιεί τη χρήση του πεντάλ φρένου. Το τελευταίο λειτουργεί καθαρά ως μέγιστη δυνατότητα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας μαζί με το φρενάρισμα φυσικά.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Οι επιδόσεις ικανοποιούν και με το παραπάνω καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα.Στην πράξη έχεις πάντα δύναμη ααπό χαμηλά με το μοτέρ να μην ακούγεται στο πάτημα του γκαζιού ενώ η επιλογή EV σου επιτρέπει να κινείσαι με αμιγώς ηλεκτρκή κίνηση μέχρι να αδειάσει η μπαταρία,

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Ο βασικός λόγος όμως της ύπαρξης ενός τέτοιου συστήματος είναι η μείωση της κατανάλωσης και οι μειωμένοι ρύποι. Πληισάσαμε αρκετά την μέση κατανάλωση καυσίμου των 5,3 λίτρων με την πραγματική τιμή σε χαλαρούς ρυθμούς

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Ανεβάζοντας ρυθμούς και αξιοποιώντας το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης από τα τρία υπάρχοντα και το e-pedal να είναι στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.με  τις εκπομπές ρύπων να κυμαίνονται στα  119 γρμ./χλμ.με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Η ύπαρξη του νέου υβριδικού συστήματος έχει επιβαρύνει το αμάξωμα του Qashqai με επιπλέον 200 κιλά . Αποτέλεσμα του παραπανήσιου βάρους είναι η επιλογή των μηχανικών να βάλουν στις αναρτήσεις  με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονας πίσω, ένα σφιχτότερο set-up με πιο σκληρά ελατήρια.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Το Nissan Qashqai e-Power είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο με εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο στον ανοιχτό δρόμο με τους ειβάτες να κατεβαίνουν ξεκούραστοι ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια.

Τα προγράμματα οδήγησης του  Nissan Qashqai e-Power

Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ουδέτερη με το σύστημα διεύθυνσης να έχει πολύ καλή αίσθηση σε όλα τα προγράμματα οδήγησης που εμφανίζονται ανέμσα στα όργανα και ειδικά στην επιλογή του Sport προγράμματος οδήγησης.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης κάνει πιο άμεσο στις εντολές το σύστημα διεύθυνσης, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μειωμένες παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος. Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές σε χωματόδρομους εκεί όπου τα 180 χλστ. απόστασης  σου επιτρέπουν να περνάς με ιδιαίτερη ευκολία πάνω από κακοτράχαλα εδάφη χωρίς τραυματισμούς στο κάτω μέρος

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power

Η έλλειψη τετρακίνησης απλά βάζει...φρένο στις όποιες επιθυμίες για κίνηση σε λασπώδεις επιφάνειες .Τα φρένα τα οποία θυμίζουν την τεχνολογία ηλεκτρικού αυτοκινήτου όσον αφορά τον τροπο απόδοσης και ανάκτησης ενέργειας  και αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai e-Power
Χωρίς πρίζα λοιπόν  και με κίνηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με... θερμικό κινητήρα το Nissan Qashqai e-Power αποτελεί μια προηγμένη λύση με πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 41290 ευρώ με την εγγύηση της μάρκας για πολλά απροβλημάτιστα χρόνια χρήσης.,
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top