Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1.5 Diesel

Αλλαγή σελίδας  

Opel Mokka 1.5 Diesel δοκιμή

Το Opel Mokka χωρίς να είναι ο πρωταγωνιστής της εταιρείας αποτελεί το μοντέλο που ουσιαστικά γύρισε σελίδα στην ιστορία της μάρκας. Άλλωστε είναι το  πρώτο μοντέλο με τα χαρακτηριστικά Opel Design Compass και Pure Panel. Μάλιστα έχει όλα τα προσόντα που ζητά ένας οδηγός από αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Διαθέτει εμφάνιση, τεχνολογία και μεγάλη γκάμα κινητήρων από την πρώτη ημέρα παρουσίασης της νέας γενιάς.Η ονομασία «Mokka» προέρχεται από τους κόκκους καφέ της ποικιλίας Coffea Arabica και συμβολικά ηρεμεί ή και εξιτάρει τον ιδιοκτήτη του ανάλογα την...δόση.

Ο όμιλος Stellantis επιμένει και καλά κάνει στους πετρελαιοκινητήρες, πριμοδοτώντας το  Opel Mokka με ένα σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος στο μοντέλο της δοκιμής μας αποδίδει 110 ίππους. Ουσιαστικά η επιλογή του πετρελαιοκινητήρα είναι μια «γέφυρα» μεταξύ των εκδόσεων με βενζινοκινητήρες και των εκδόσεων με ηλεκτροκινητήρες όσον αφορά την τιµή απόκτησης  αλλά και το κόστος χρήσης. 


Το Opel Mokka είναι ένα αθλητικό υπερυψωμένο hatchback το οποίο «πατάει» στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis που μοιράζεται  με το 2008 και το C4 . Η τελευταία είναι κοινή σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου και ηλεκτρικές με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.Η συγκεκριμένη πλατφόρμα μείωσε το συνολικό βάρος έως και 120 κιλά ανάλογα βέβαια με την έκδοση ενώ προσφέρει και 15% μεγαλύτερη ακαμψία.

Ξεκινώντας λοιπόν από την εμφάνιση δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό SUV της αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η σχεδίαση που θα σας περιγράψουμε αμέσως τώρα του έδωσε όχι μόνο εντυπωσιακή εμφάνιση αλλά και έναν από τους μικρότερους αεροδυναμικούς συντελεστές οπισθέλκουσας (cD)  0,32, στην κατηγορία του. 


Το Mokka υιοθέτησε  πρώτο από όλα τα νέα μοντέλα της Opel το νέο «πρόσωπο» της μάρκας, το Opel Vizor.Η  εντυπωσιακή σχεδιαστική ταυτότητα Opel Vizor θυμίζει  full-face κράνος, με μία προστατευτική μάσκα καλύπτει το νέο πρόσωπο της Opel, ενσωματώνοντας τη γρίλια, τους προβολείς LED και το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας τον κεραυνό (Opel Blitz) σε ένα στοιχείο.

Κοιτώντας το στο πλάι εντοπίζεις τις  έντονες ακμές να  διατρέχουν το μυώδες αμάξωμα με  τα χαρακτηριστικά «τόξα» στην οροφή. Η χαμηλή γραμμή των παραθύρων αλλά και η διακοσμητική λωρίδα που διαχωρίζει  οπτικά την οροφή από το υπόλοιπο αμάξωμα δίνουν μια ξεχωριστή νότα στην σχεδίαση.

Όμως εξίσου εντυπωσαικό είναι και το πίσω μέρος με τα...διαστημικά  λεπτά  φώτα τεχνολογίας LED  και την μεγάλη αεροτομή η οποία  δένει αρμονικά με την μεγάλη πίσω πόρτα..Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος  τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του. Για πρώτη φορά το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται στο κέντρο της πίσω πόρτας με μια ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά η οποία  αποτυπώνει τη λέξη “Mokka” .Για τους αριθμολάτρεις οι ιαστάσεις Μ/Π/Υ είναι αντίστοιχα 4.151 x 1.791 x 1.534 mm


Όμως και στο εσωτερικό έχουμε αλλαγή σελίδας. Η ποιότητα κατασκευής του ταμπλό που είξναι ελαφρά στραμμένο προς το οδηγό είναι σε υψηλά επίπεδα.Τέρμα η συντηρητική σχεδίαση που διέκρινε προηγούμενο μοντέλο. Εδώ έχουμε το εντυπωσιακό Pure Panel. Αποτελείται από δυο οθόνες

Η μια έχει διάσταση 12,0 ιντσών και είναι ο πίνακας οργάνων με πλήθος δυνατοτήτων παραμετροποίησης των ενδείξεων με την πιο εντυπωσιακή να είναι η εμφ΄/ανιση του συστήματος πλοήγησης ανάμεσα στα ψηφιακά όργανα.

Η δεύτερη 10 ιντσών  αφορά το σύστημα πολυμέσων με υψηλή συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay. Μέσω αυτής γίνεται και ο χειρισμός των συστημάτων άνεσης και ασφαλείας.

Οι οθόνες δένουν μεταξύ τους με ένα πλαστικά περίβλημα. Υπάρχουν βέβαια και διακόπτες  για τη λειτουργία βασικών λειτουργιών και του κλιματισμού η οποία όμως γίνεται και μέσω της οθόνης στο κέντρο του ταμπλό.

Το πακέτο ασφαλείας και άνεσης είναι πλούσιο και κάνει άνετη την ζωή του οδηγού καθώς πρώτα από όλα διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, Flank Guard και Side Blind Spot Alert.

Μεταξύ άλλων υπάρχει σύστημα ανίχνευσης πεζών,αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας διατήρησης λωρίδα κυκλοφορίας.

Όσον αφορά τους χώρους χαρακτηρίζονται άνετοι με τους πίσω επιβάτες που ξεπερνούν το 1,80 ύψος  να έχουν σχετικά περιοριμένο «αέρα» λόγω σχεδίασης.

Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί καθώς διαθέτει 350 λίτρα ή τα 1.105 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα ενώ υπάρχει και διπλό πάτωμα.Η έκδοση  της δοκιμή μας  για μας είναι όπως είπαμε στην αρχή πολύ ενδιαφέρουσα.

Στην«καρδιά» υπάρχει ο πετρελαιοκινητήρας 16v με  2 ΕΕΚ, των 1,5 λίτρων με τούρµπο µεταβλητής γεωµετρίας και απόδοση 110 ίππους  στις 3.500 σ.α.λ. με την ροπή των 250 Nm να κάνει δυναμικά την εμφάνιση της από μόλις 1.750 σ.α.λ. Οι δυνατότητες του αν μη τι άλλο δικαιολογούν τις απόψεις όσων πιστεύουν ότι οι diesel κινητήρες έχουν πολύ«ψωμί» ακόμη. Στο πάτημα του γκαζιού με την συμπαράσταση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις  βλέπεις ότι η καλύτερη του απόδοση πρακτικά είναι ανάμεσα στις 2000 έως 4000 στροφές.

Σε αυτή την κλίμακα με την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είδαμε ότι κινηθήκαμε σαφώς πιο σβέλτα περιμέναμε και μάλιστα την στιγμή που το αμάξωμα ζυγίζει  σχεδόν 1.300 κιλά και το μοτέρ είναι «φιμωμένο» για να έχει τους ρύπους που θα καλύπτει τις νέες αυστηρές προδιαγραφές.

Τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο είχαμε διαθέσιμη δύναμη από χαμηλά κάτι που μας έκανε ιδαίτερα ευχάριστη την οδήγηση,με τη χροιά του πετρελαιοκινητήρα να μην ενοχλεί παρά τον χαρακτήρα του , Δεν το πιέσαμε στα«κόκκινα» γιατί ούτως ή αλλως όπως κάθε πολιτισμένος πετρελαικινητήρας  δεν έχει το «ξέσπαμα» ενός βενζινοκινητήρα.

Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα  Σε μικτές συνθήκες οδήγησης χωρίς ...φόβο και πάθος όσον αφορά την διαχείρηση του δεξιού πεντάλ η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Μπορείς όμως να μειώσεις και άλλοτην τιμή ,οριακά στα 4,6 λίτρα αν οδηγήσεις τελείως ...χαλαρά..Οι εκπομπές CO2 των 118 γρ./χλμ. αντιστοιχούν  σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο.


 Η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με την ρύθμιση της να είναι πιο σφιχτή. Έτσι η κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος είναι λογικές ενώ ακόμη και όταν ανεβάσεις στροφές δεν θα επηρεαστεί η τροχιά του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση όταν το οδόστρωμα είναι γλυστερό υπάρχει η επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα.

Το σύστημα διεύθυνσης  αν και ελαφρύ αποδείχθηκε άμεσο στις αντιδράσεις μας και με καλή πληροφόρηση. Το άκαμπτο πλαίσιο αλλά γενικότερα η ποιότητα του αυτοκινήτου προσφέρουν κορυφαία  ποιότητα κύλισης , άνεση και το απαραίτητο αίσθημα ασφαλείας σε οδηγό και επιβάτες οδηγώντας κοντά στα όρια ταχύτητας και φρενάροντας απότομα με το σύστημα πέδησης να ανταποκρίνεται άμεσα.Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς και εκτός δρόμου με την προυπο΄θεση να μην υπερβείς τα όρια και να συμπεριφερθείς με ...σεβασσμό καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση 


Το Opel Mokka 1.5 Diesel λοιπόν  είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο ,άνετο, ευχάριστο οδηγικά, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας,ποιοτικό και με θετικό πρόσημο  στην οικονομία χρήσης λόγω καυσίμου που αλλάζει εντελώς την φυσιογνωμία της μάρκας. ξεχάστε το συντηρητικό παρελθόν της Opel η οποία όπως είπαμε πλέον άλλαξε σελίδα στην ιστορία της.

Για να  αποκτήσετε το Opel Mokka 1.5 Diesel χρειάζεστε για την βασική έκδοση Edition 24350 ευρώ,για την  Pure 26200 ευρώ, για την Bold 26850 ευρώ και για πλουσιότατη More 29050 ευρώ.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top