Formula 1 Grand Prix Ιταλίας, το Ράλλυ Ακρόπολις και η Pirelli

Οι γόμες των ελαστικών που έκαναν την διαφορά

Pirelli Ράλλυ Ακρόπολις Formula 1 Grand Prix Ιταλίας

Για τον εντός έδρας αγώνα της Pirelli – σε μια από τις ταχύτερες πίστες της σεζόν – επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η πιο δημοφιλής επιλογή της σεζόν. H P Zero λευκή σκληρή είναι η C2, η Ρ Zero κίτρινη μέση είναι η C3, και η P Zero κόκκινη μαλακή είναι η C4.
 Ίδια επιλογή γομών έχει γίνει στη Μόντσα τα προηγούμενα δυο χρόνια καθώς προσφέρει καλή ισορροπία στις αντικρουόμενες απαιτήσεις του Ιταλικού Grand Prix.

Η Μόντσα είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς που θα εφαρμοστεί η νέα διαμόρφωση κατατακτήριων δοκιμών που είδαμε για πρώτη φορά στο Βρετανικό Grand Prix τον Ιούλιο. Ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει η σύνθεση των διαθέσιμων σετ ελαστικών. Αντί να έχουμε 13 σετ ελαστικών για το Σαββατοκύριακο θα έχουμε 12 σετ. Θα υπάρχουν δυο σετ P Zero λευκής σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά σε περίπτωση που είναι βρόχινες οι συνθήκες. 


Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της Παρασκευής μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα. Στη διάρκεια του κατατακτήριου αγώνα οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών και δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πιτ στοπ. Στο τέλος του αγώνα θα επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών αυτό που έχει συμπληρώσει τους περισσότερους γύρους. Οι κανονισμοί ελαστικών για την Κυριακή δεν αλλάζουν εκτός από το γεγονός ότι κάθε οδηγός μπορεί να διαλέξει τον τύπο ελαστικού με τον οποίο θα εκκινήσει στον αγώνα. 

Τα χαρακτηριστικά της πίστας 


Η Μόντσα είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες της που οδηγούν σε σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Υπάρχουν όμως και μερικά πιο αργά, τεχνικά κομμάτια. 
 Στις μεγάλες ευθείες πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών αυτό μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο της στροφής που ακολουθεί. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τον καιρό που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός αυτή την εποχή. 
Οι ομάδες χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές στη Μόντσα, για να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις και να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα στην ευθεία. Έτσι αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση από την αντίστοιχη αεροδυναμικά παραγόμενη. 
τις μεγάλες ευθείες δίνει σημαντικό πλεονέκτημα να βρεθείς πίσω από προπορευόμενο μονοθέσιο, είναι κάτι που αρκετοί οδηγοί, το επιχείρησαν πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές. 
Πέρυσι το Ιταλικό Grand Prix διακόπηκε με κόκκινη σημαία αυτό επηρέασε τη στρατηγική ελαστικών και οδήγησε σ’ ένα σπριντ 26 γύρων με φρέσκα ελαστικά στο φινάλε (οι πρώτοι έξι επέλεξαν τη μέση γόμα). Το 2019 στη Μόντσα που είχαμε ίδια επιλογή γομών, η στρατηγική του νικητή ήταν από μαλακή σε σκληρή γόμα. Βέβαια οι άλλοι δυο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο πήγαν από μαλακή σε μέση γόμα. 

Η Pirelli στο Ράλλυ Ακρόπολις 

Το Acropolis Rally, ένατος γύρος του WRC που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli, διεξάγεται το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Ιταλικό Grand Prix. Ο οδηγός της Toyota, Sebastien Ogier προηγείται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Για την Ελλάδα επιλέχθηκαν τα χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion.
Το πρόγραμμα δοκιμών των ελαστικών 18 ιντσών της Pirelli για το 2022 συνεχίζεται μετά τη Μόντσα. Η ομάδα της Alpine θα κάνει τρεις μέρες δοκιμές, με πρωτότυπα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά, στο Μανί Κουρ της Γαλλίας. Είναι η τελευταία δοκιμή προτού οριστικοποιηθούν οι τύποι ελαστικών για το 2022. 
Το νέο Audi RS3 φορώντας ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για  κόμπακτ αυτοκίνητα παραγωγής στην θρυλική πίστα του Νορσλάιφ στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top