H Citroen μας ενημερώνει για τα αυστηρά συστήματα μέτρησης καυσαερίων 

Τι είναι το πρωτόκολλο WLTP

Citroen μετρήσεις WLTP καυσαέρια

Το πρωτόκολλο WLTP (Worldwide Harmonised Vehicle Test Procedure) χρησιμοποιείται για την έγκριση τύπου οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθορίζει ένα νέο κύκλο δοκιμών και μια νέα διαδικασία για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπομπών CO2 και των ελεγχόμενων ρύπων των οχημάτων υπό τυποποιημένες (εργαστηριακές) συνθήκες.

Το WLTP γίνεται υποχρεωτικό για όλα τα επιβατικά οχήματα από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018, και ένα χρόνο μετά, για τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Ένας από τους στόχους του WLTP είναι να εξασφαλίσει αντιπροσωπευτικότερα αποτελέσματα των μετρήσεων σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης των οχημάτων, και των τεχνολογιών κατά τη διαδικασία έγκρισης τύπου.Καθορίζει αυστηρότερες συνθήκες δοκιμών και πιο δυναμικό προφίλ οδήγησης από τον προηγούμενο κύκλο NEDC που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1990. Η δομή του βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα οδήγησης, ενώ το NEDC βασίζεται σε θεωρητικό προφίλ οδήγησης.


Οι τιμές των μετρήσεων του WLTP, επίσης, είναι ακριβέστερες επειδή το πρότυπο λαμβάνει υπόψη τις προδιαγραφές κάθε οχήματος, συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου του προαιρετικού εξοπλισμού του, η επίδραση του οποίου στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές CO2 μπορεί να είναι σημαντική.
Ταχύτητα

Οι δοκιμές κατά WLTP πραγματοποιούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες : 46,5 χλμ./ώ. κατά μέσο όρο. (Σε αντίθεση με τον κύκλο NEDC που ο Μ.Ο. ήταν 34 χλμ./ώ).
Απόσταση
Η διάρκεια κύκλου δοκιμής κατά WLTP είναι μακρύτερος: 23.25χλ, (αντί για  11χλμ του NEDC).
Διάρκεια κύκλου δοκιμής
 Αυξημένη είναι και η χρονική διάρκεια των δοκιμών κατά WLTP : 30λ. (Αντί για τα 20 του NEDC)
Οδήγηση
Ο κύκλος WLTP είναι πιο δυναμικός. Περιλαμβάνει εντονότερες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Οι συνθήκες οδήγησης είναι πλέον πιο απαιτητικές και πιο ρεαλιστικές.
Εξοπλισμός
Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα χαρακτηριστικά (τα οποία διαφέρουν από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο).
 Από το Σεπτέμβριο του 2017: Το WLTP εφαρμόζεται επισήμως σε κάθε νέο τύπο οχήματος
• Όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων (μοντέλα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην αγορά) υποβάλλονται σε δοκιμές βάσει του WLTP
• Οχήματα πρίν το Σεπτέμβριο του 2017,που έχουν ήδη έγκριση βάσει του NEDC, μπορούν ακόμα να πωλούνται.

Από το Σεπτέμβριο του 2018: Το WLTP εφαρμόζεται σε ΟΛΑ τα ταξινομούμενα μοντέλα καθώς υποχρεούνται να υποβάλλονται σε δοκιμές και να συμμορφώνονται με το πρότυπο WLTP και όχι πλέον με το NEDC
Για τα μοντέλα που βρίσκονται στη λήξη της παραγωγής τους υπάρχει μία εξαίρεση: επιτρέπεται να πωλείται ένας περιορισμένος αριθμός οχημάτων που βρίσκονται σε απόθεμα και έχουν πιστοποιηθεί βάσει του παλαιού προτύπου δοκιμών NEDC
Από τον Ιανουάριο του 2019 :όλα τα οχήματα των αντιπροσωπειών οφείλουν να εμφανίζουν τις τιμές εκπομπών CO2 μετρημένες αποκλειστικά βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.


Από το Σεπτέμβριο του 2018, εκτός από το πρωτόκολλο WLTP, οι κατασκευαστές οφείλουν να μετρούν τις εκπομπές των προϊόντων τους σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης (RDE). Η οδηγία αφορά όλα τα οχήματα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και στην Ελβετία, την Τουρκία, τη Νορβηγία, το Λιχτενστάιν, το Ισραήλ και την Ιρλανδία.


Η Citroën πραγματοποιεί αυτό τον τύπο δοκιμών με τη βοήθεια ενός συστήματος PEMS.Κατά τη διάρκεια μία δοκιμής κατά RDE, ένα όχημα εφοδιασμένο με Φορητό Σύστημα Μέτρησης Εκπομπών (PEMS – Portable Emissions Measurement System) οδηγείται σε δημόσιο δρόμο.  Το σύστημα επιτρέπει την πλήρη και σε πραγματικό χρόνο παρακολούθηση των βασικών ρύπων (οξείδια του αζώτου NOx και μικροσωματιδίων PN) που εκπέμπονται από το όχημα.  Τα δεδομένα που συλλέγονται, αναλύονται ώστε να επαληθευθεί ότι οι συνθήκες οδήγησης πληρούν τις απαιτήσεις RDE και ότι οι εκπομπές βρίσκονται εντός των αποδεκτών ορίων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top