Μήπως νιώθετε υπνηλία και ατονία κατά τη διάρκεια της ημέρας;

7 τρόποι για να είστε γεμάτες ενέργεια

Υπνηλία

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πιάσει τον εαυτό μας να αισθάνεται υπνηλία στη διάρκεια της ημέρας. Για κάποιους, όμως, η κατάσταση αυτή αποτελεί καθημερινό φαινόμενο, σε σημείο που να τους δημιουργεί προβλήματα στο σπίτι, στη δουλειά και στην κοινωνική τους ζωή.

Oκτώ τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια όχι όμως περιττές θερμίδες

Eάν αισθάνεσαι κι εσύ υπνηλία για μεγάλο χρονικό διάστημα βρήκαμε 8 τρόπους να το αντιμετωπίσεις: 

Φρόντισε να κοιμάσαι αρκετά. Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά πολλοί από εμάς δεχόμαστε να στερηθούμε 1 ή 2 ώρες από τον ύπνο μας το πρωί ή το βράδυ για να προλάβουμε να κάνουμε άλλα πράγματα. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 7-9 ώρες ύπνου τη νύχτα, ενώ ειδικά οι έφηβοι χρειάζονται συνήθως 9 ώρες ύπνου. Αφιέρωσε λοιπόν 8-9 ώρες για ύπνο κάθε βράδυ.

Μην κάνεις τα πάντα στο κρεβάτι. «Το κρεβάτι σας είναι μόνο για ύπνο και σεξ», υπογραμμίζει ο Avelino Verceles, MD, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Maryland της Ιατρικής Σχολής. «Δεν πρέπει να διαβάζετε, να παρακολουθείτε τηλεόραση, να παίζετε video games ή να χρησιμοποιείτε το φορητό υπολογιστή σας στην κρεβατοκάμαρα». Μην κάνεις λογαριασμούς σου και μην έχεις έντονες συζητήσεις στο κρεβάτι. Κινδυνεύεις να χάσεις τον ύπνο σου.

Ξεκίνησε να πηγαίνεις νωρίτερα για ύπνο. Μια άλλη προσέγγιση για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα είναι να κάνεις μια προσπάθεια να πηγαίνεις στο κρεβάτι 15 λεπτά νωρίτερα κάθε βράδυ για τέσσερις νύχτες. Και μετά προσπάθησε να καθιερώσεις στην τελευταία ώρα προσέλευσης στο κρεβάτι. Η σταδιακή αναπροσαρμογή του προγράμματός σας συνήθως λειτουργεί καλύτερα από ό, τι η απότομη προσπάθεια να πηγαίνετε για ύπνο μία ώρα νωρίτερα.

Θέλεις τέλειους γλουτούς; Δοκίμασε αυτές τις πέντε ασκήσεις

Ασκήσου. Η τακτική άσκηση (30 λεπτά την ημέρα τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα) προσφέρει πολλαπλά οφέλη για τον ύπνο. Η άσκηση, ειδικά η αερόβια, σας βοηθάει να κοιμάστε ευκολότερα και πιο βαθιά.

Σου δίνει, επίσης, περισσότερη ενέργεια στη διάρκεια της ημέρας και σας κρατά σε εγρήγορση. Αν ασκείσαι έξω στο φως της ημέρας, θα έχεις ακόμη περισσότερα οφέλη. Οι επιστήμονες συστήνουν 30 λεπτά έκθεσης στο ηλιακό φως την ημέρα, επειδή το φως της ημέρας βοηθάει στη ρύθμιση του ύπνου. Αποφύγετε την άσκηση 3 ώρες πριν από τον ύπνο.

Μην πηγαίνεις στο κρεβάτι προτού νυστάξεις. «Αν πάτε για ύπνο όταν είστε απλά κουρασμένοι, τότε μάλλον δεν θα είστε σε θέση να κοιμηθείτε», τονίζει ο συγγραφέας Barry Krakow. «Πρέπει να μάθετε να ξεχωρίζετε πότε αισθάνεστε νύστα και πότε νιώθετε απλώς κουρασμένοι. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα».

Απέφυγε τη μεσημεριανή σιέστα. Ένας υπνάκος αργά το απόγευμα μπορεί να κάνει την υπνηλία στη διάρκεια της ημέρας χειρότερη και αυτό γιατί μπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο σου στη διάρκεια της νύχτας.

Δημιούργησε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον. Η χαλάρωση πριν από τον ύπνο μπορεί να σε βοηθήσει να αποχαιρετήσεις την ημέρα που πέρασε – και να αδειάσετε το μυαλό σας από σκέψεις και δραστηριότητες που είναι υπερβολικά εξουθενωτικές ή αγχωτικές και σας δυσκολεύουν να χαλαρώσετε. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο, άκουσε  απαλή μουσική, διάβασε ένα βιβλίο, δοκιμάστε το διαλογισμό. Ένα φλιτζάνι χαμομήλι ή ζεστό γάλα μπορούν επίσης να σε βοηθήσει να ηρεμήσεις.

Πηγή: MyLife

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top