Πόσα αυγά επιτρέπεται να τρως ανά εβδομάδα;

Έχει περίπου 80 θερμίδες και πολλαπλά οφέλη

αυγά

Βραστό, ποσέ ή σε ομελέτα, με όποιον τρόπο κι αν σου αρέσει το αυγό, μπορείς εύκολα να το εντάξεις σε οποιοδήποτε γεύμα της ημέρας.

Εάν είσαι κι εσύ λάτρης του αυγού και είναι η πηγή πρωτεΐνης που προτιμάς, πιθανότατα αναρωτιέσαι πόσο συχνά μπορείς να το καταναλώνεις.

Αυτές είναι οι υγιεινές τροφές που πιθανώς τρώτε λάθος!

Το αυγό είναι πολύ θρεπτικό και υγιεινό, αλλά για να καταλήξουμε πόσα μπορούμε να τρώμε σε εβδομαδιαία βάση πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν τις γενικότερες διατροφικές μας συνήθειες, αναφέρουν οι διατροφολόγοι. Υποστηρίζουν λοιπόν, ότι μπορούμε να τρώμε έως και δύο αυγά την ημέρα εάν δεν λαμβάνουμε κορεσμένα λιπαρά και πολλές θερμίδες από τα γεύματα της ημέρας.

Για παράδειγμα, μπορούμε να φάμε δύο αυγά βραστά ή σε ομελέτα εάν τα συνδυάζουμε με σαλάτα και μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης. Εάν όμως τα δύο αυγά συνοδεύονται από τυρί και μπέικον, τότε η πρόσληψη λιπαρών και θερμίδων αυξάνεται εκθετικά.

Αυγά και ο ρόλος της χοληστερόλης

Ίσως πιστεύεις πως αν καταναλώσεις τροφές με χοληστερόλη, τότε αυτόματα αυξάνεις και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και αυτό συμβάλλει στην καρδιακή νόσο. Δεν είναι όμως τόσο απλό. Όσο περισσότερο χοληστερόλη καταναλώνεις, τόσο λιγότερη χρειάζεται να παράγει το σώμα σου.

Η χοληστερόλη είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του σώματος. Είναι ένα δομικό μόριο που είναι συμβάλλει καίρια στην σύσταση κάθε κυτταρικής μεμβράνης. Χρησιμοποιείται, επίσης, από τον οργανισμό για να δημιουργήσει στεροειδείς ορμόνες, όπως η τεστοστερόνη, τα οιστρογόνα και η κορτιζόλη.

Με δεδομένο το πόσο απίστευτα σημαντική είναι η χοληστερόλη, το σώμα έχει αναπτύξει περίτεχνους τρόπους για να εξασφαλιστεί ότι θα έχει πάντα αρκετή διαθέσιμη. Επειδή, το να βρει την χοληστερόλη από την διατροφή δεν ήταν πάντα μια επιλογή όσο εξελισσόταν ο άνθρωπος ως ον, το ήπαρ παράγει από μόνο του την χοληστερόλη που χρειάζεται. Αλλά όταν καταναλώνεις τροφές πολύ πλούσιες σε χοληστερόλη, το ήπαρ αρχίζει να παράγει λιγότερη ποσότητα.  Έτσι, το συνολικό ποσό της χοληστερόλης στο αίμα αλλάζει μόνο πολύ λίγο, ακόμα και όταν το σώμα βρίσκει την πηγή της από την διατροφή, αντί από το ήπαρ.

Για πολλές δεκαετίες, οι άνθρωποι άκουγαν ότι δεν έπρεπε να καταναλώνουν πάνω από 2-6 ολόκληρα αυγά την εβδομάδα, δηλαδή αυγό μαζί με τον κρόκο του, αφού το ασπράδι είναι ως επί το πλείστον πρωτεΐνες και δεν έχει σχεδόν καθόλου χοληστερόλη. Ωστόσο, δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή καμιά επιστημονική απόδειξη που να επιβεβαιώνει αυτούς τους περιορισμούς.

Αντίθετα, σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι ο κάθε οργανισμός αντιδράει με διαφορετικό τρόπο στην ποσότητα των αυγών που καταναλώνει το άτομο ανά ημέρα ή ανά εβδομάδα.

Σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες επιστημονικές ενδείξεις, είναι απόλυτα ασφαλές να καταναλώνει κανείς εως και 2 αυγά καθημερινά χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Ένα μεγάλο αυγό παρέχει περίπου 80 θερμίδες, 5 γραμμάρια λιπαρά και 6 γραμμάρια πρωτεΐνες. Εάν καλύπτεις τις ανάγκες σου σε λιπαρά και πρωτεΐνες από άλλες πηγές, καλό θα ήταν να αποφύγεις την ομελέτα σε καθημερινή βάση, εάν όμως τα γεύματά σου είναι αραιά, τότε μπορείς να καταναλώνεις το αυγό καθημερινά για να πάρεις ποιοτική ενέργεια.

Σε κάθε περίπωση, συμβουλεύσου τον γιατρό σου, αφού οι εκτιμήσεις αυτές αφορούν άτομα που είναι υγιή και σχετικά δραστήρια στην καθημερινότητά τους.

Επιμέλεια: MylifeTeam

Πηγή:mylife.com.cy 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top