Προδημοσίευση: «Ο Γκρίζος Άνθρωπος» του Mark Greaney

Κυκλοφορεί στα ελληνικά στις 4/10 από τις εκδόσεις Anubis

Mark Greaney.

«Ο Γκρίζος Άνθρωπος» είναι το πρώτο μυθιστόρημα της σειράς «Gray Man» από τον best selling συγγραφέα των The New York Times, Mark Greaney, που ενέπνευσε την  υπερπαραγωγή του NETFLIX. Το βιβλίο θα είναι σίγουρα μια απόλαυση για τους λάτρεις του μυστηρίου με ένταση, μπόλικη αγωνία και σασπένς. Θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά στις 4 Οκτωβρίου από τις εκδόσεις Anubis.

Η Sigrid Nunez γράφει για τις απροσδόκητες αποχρώσεις μιας φιλίας

O «Gray Man» ενέπνευσε την  υπερπαραγωγή του NETFLIX!
 

Λίγα λόγια για την πλοκή:

Ο Κόρτλαντ Τζέντρι είναι ένας καλός άνθρωπος. Αλλά και ένας εξαιρετικός δολοφόνος…

Για εκείνους που παραμονεύουν στις σκιές, είναι γνωστός ως ο Γκρίζος Άνθρωπος. Στο μυστικό κόσμο, είναι ένας θρύλος που ολοκληρώνει σιωπηλά τη μια δουλειά μετά την άλλη, κατορθώνοντας το αδύνατο, προτού χαθεί ξανά στο σκοτάδι. Και πάντα πετυχαίνει το στόχο του. Πάντα.

Όμως, στον κόσμο υπάρχουν δυνάμεις πιο θανάσιμες από τον Τζέντρι. Δυνάμεις όπως τα χρήματα. Η εξουσία. Υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν ότι είναι τα μοναδικά πράγματα για τα οποία αξίζει να πολεμήσεις. Και στα μάτια τους, ο Τζέντρι έχει ξεπεράσει τη χρησιμότητά του.

Αλλά ο Κoρτ Τζέντρι θα αποδείξει ότι, για εκείνον, δεν υπάρχει γκρίζα ζώνη ανάμεσα στο να σκοτώνεις για το χρήμα και να σκοτώνεις για την επιβίωση…

 «Από το συγγραφέα που συνέχισε το έργο του Tom Clancy και δημιούργησε νέες περιπέτειες με πρωταγωνιστή τον υπερκατάσκοπο Jack Ryan»

 

Γιατί μας συναρπάζει η βραβευμένη «Ανωμαλία» του Ερβέ Λε Τελιέ;

Λίγο πριν την κυκλοφορία του βιβλίου δημοσιεύουμε ένα  αποκλειστικό και πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα!

Μία ώρα αργότερα, ο Λόιντ καθόταν στο τραπέζι απέναντι από τον Φίτζροϊ, με τα φώτα χαμηλωμένα. Ο Τεχνικός τοποθέτησε μια μονάδα οπίσθιου φωτισμού πίσω από τον Αμερικανό. Μια κάμερα με μοτέρ στερεωμένη στο ταβάνι γύρισε προς το μέρος του. Σε μια οθόνη φαινόταν η σιλουέτα του Λόιντ. Ήταν τόσο σκοτεινή, ώστε ο Αμερικανός αναγκάστηκε να σηκώσει το χέρι για να σιγουρευτεί ότι έβλεπε τον εαυτό του σε πραγματικό χρόνο.

Στη συνέχεια, οι οθόνες LCD στον τοίχο άναψαν μία μία. Στο κάτω μέρος καθεμίας φαινόταν η ονομασία μιας πόλης και χώρας και η τοπική ώρα. Η πρώτη εικόνα ήταν από την Γκαμπορόνε της Μποτσουάνα. Τέσσερις άντρες κάθονταν σε μια αίθουσα συνεδριάσεων παρόμοια με εκείνη του Λονδίνου. Φωτίζονταν κι εκείνοι από το πίσω μέρος κι οι σιλουέτες τους διαγράφονταν σκοτεινές, όπως του Λόιντ. Μετά, εμφανίστηκε η εικόνα από την Τζακάρτα της Ινδονησίας, με έξι σκοτεινές φιγούρες να κάθονται δίπλα δίπλα σε ένα τραπέζι και να κοιτάζουν την κάμερα. Έπειτα, η Τρίπολη της Λιβύης κι ένα λεπτό αργότερα, το Καράκας της Βενεζουέλας, η Πρετόρια της Νότιας Αφρικής και το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Μέσα στα επόμενα πέντε λεπτά, εμφανίστηκαν εικόνες από την Αλβανία, τη Σρι Λάνκα, το Καζακστάν και τη Βολιβία. Ο Τεχνικός χρειάστηκε άλλο ένα λεπτό μέχρι να φέρει στο δίκτυο την αναμετάδοση από το Φρίταουν της Λιβερίας. Τελευταία εμφανίστηκε η εικόνα από τη Νότια Κορέα, με έναν Ασιάτη να κάθεται μόνος σε ένα γραφείο.

Αυτές ήταν οι κυβερνητικές ομάδες κρούσης που είχε συγκεντρώσει ο Ρίγκελ για την καταδίωξη. Ο Γερμανός, που είχε ήδη επικοινωνήσει με τους επικεφαλής της κάθε υπηρεσίας, αρνήθηκε να μιλήσει ο ίδιος στους πράκτορες, Αυτή ήταν δουλειά του Λόιντ. Όπως είχε πει ο Ρίγκελ, εκείνος απλώς βοηθούσε στην οργάνωση κι ήταν διαθέσιμος ως σύμβουλος.

Προτού ολοκληρωθεί η ηχητική σύνδεση, ο Λόιντ φώναξε στον Τεχνικό στην άλλη άκρη της αίθουσας: «Πού είναι οι υπόλοιποι Κορεάτες;»

Ο Τεχνικός έλεγξε βιαστικά ένα έγγραφο στο τραπέζι του. «Έστειλαν μόνο έναν. Φαντάζομαι ότι δε θα έχει και μεγάλη σημασία. Συνολικά, οι δώδεκα ομάδες αριθμούν περισσότερους από πενήντα άντρες.»

Στη συνέχεια, διαβεβαίωσε τον Λόιντ ότι θα χρησιμοποιούσε τόσο λογισμικό όσο και μηχανικό εξοπλισμό για να καμουφλάρει τη φωνή του, ώστε να είναι απολύτως αδύνατο να αναγνωριστεί.

Μετά από έναν τελευταίο έλεγχο της ακουστικής ζεύξης με τους μεταφραστές, οι οποίοι κάθονταν εκτός κάμερας σε όποιες από τις τοποθεσίες ήταν απαραίτητοι, ο Λόιντ ξερόβηξε. Η σιλουέτα του φάνηκε να φέρνει το ένα χέρι στο στόμα κι έπειτα να το χαμηλώνει.

«Κύριοι, γνωρίζω ότι ενημερωθήκατε σε γενικές γραμμές σχετικά με την αποστολή που πρόκειται να σας αναθέσουμε. Είναι πολύ απλή. Πρέπει να βρούμε έναν άνθρωπο. Αυτό, όμως, δεν είναι δικό σας πρόβλημα. Έχω σχεδόν εκατό καλλιτέχνες του πεζοδρομίου σε ετοιμότητα κι εν δράσει, οι οποίοι αυτή τη στιγμή που μιλάμε χτενίζουν το πεδίο. Μόλις αυτός ο άνθρωπος βρεθεί, θέλω να εξουδετερωθεί. <i>Αυτός</i> θα είναι ο δικός σας στόχος.» Η εικόνα στα δώδεκα μόνιτορ άλλαξε κι εμφανίστηκε μια φωτογραφία του Κορτ Τζέντρι, φρεσκοξυρισμένου, με σακάκι και γυαλιά με λεπτό σκελετό. Ο Λόιντ την είχε πάρει από ένα πλαστό διαβατήριο στο φάκελό του στη CIA. «Αυτός είναι ο Γκρίζος Άνθρωπος. Ονομάζεται Κορτ Τζέντρι. Η φωτογραφία που βλέπετε είναι πέντε ετών. Δυστυχώς, δε γνωρίζω πώς μπορεί να έχει αλλάξει την εμφάνισή του. Μην παρασυρθείτε από το παρουσιαστικό του. Δεν πρόκειται για συνηθισμένο άνθρωπο. Ήταν ο καλύτερος ανθρωποκυνηγός που δούλεψε ποτέ για τη CIA.»

Κάποιος μουρμούρισε κάτι στα ισπανικά.

Ο Λόιντ έπιασε μόνο μία λέξη: «Μιλόσεβιτς.»

«Ναι, το φαντάστηκα πως κάποιοι από εσάς μπορεί να είχατε ήδη ακούσει γι’ αυτόν. Κυκλοφορούν έντονες φήμες σχετικά με τα εγχειρήματά του. Κάποιοι λένε ότι σκότωσε τον Μιλόσεβιτς, άλλοι ότι δεν το έκανε. Κάποιοι λένε ότι ήταν υπεύθυνος για τα περσινά γεγονότα στο Κίεβο… Όσοι διαθέτουν στοιχειώδη λογική αντιλαμβάνονται ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Παρ’ όλα αυτά, γνωρίζω αρκετά για κάποιες αποστολές τις οποίες εκτέλεσε, τόσο όταν βρισκόταν στην υπηρεσία της κυβέρνησης των ΗΠΑ όσο και μετά, όταν μεταπήδησε στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο κύριος Τζέντρι είναι ο πιο εντυπωσιακός μοναχικός πράκτορας που θα συναντήσετε ποτέ σας.»

Μια φωνή ακούστηκε: «Μοιάζει με αδερφή.» Από την προφορά, ο Λόιντ κατάλαβε ότι εκείνος που είχε μιλήσει ανήκε στην ομάδα της Νότιας Αφρικής.

Η παραλλαγμένη φωνή του Λόιντ βρόντηξε από τα ηχεία. «Είναι η αδερφή που θα σας πλησιάσει στο δρόμο και θα σας μπήξει έναν παγοκόφτη στα πλευρά, τρυπώντας τον πνεύμονά σας, και στη συνέχεια θα σταθεί από πάνω σας και θα σας παρακολουθεί όση ώρα πνίγεστε στο ίδιο σας το αίμα.» Η φωνή του Αμερικανού δικηγόρου ήταν οργισμένη. «Σκοτώστε τον πρώτα και μετά πείτε μου ό,τι θέλετε. Μέχρι να τον καθαρίσετε, κρατήστε τα ηλίθια, εφηβικά σχόλιά σας για τον εαυτό σας.»

Από την οθόνη της Νότιας Αφρικής δεν ακούστηκε το παραμικρό.

Ο Λόιντ συνέχισε με το βλέμμα ακόμη κολλημένο στις σιλουέτες από την Πρετόρια: «Ο Γκρίζος Άνθρωπος είναι άριστα εκπαιδευμένος ελεύθερος σκοπευτής μεγάλων αποστάσεων. Επίσης, είναι εκπαιδευμένος στη μάχη εκ του σύνεγγυς, στη μάχη με αιχμηρά όπλα, καθώς και στο Κραβ Μαγκά, την πολεμική τέχνη που χρησιμοποιείται από τις Ειδικές Δυνάμεις του Ισραήλ. Μπορεί να σκοτώσει με μακρύκαννο όπλο, με κοντόκαννο όπλο, καθώς και χωρίς όπλο. Μπορεί να σας βγάλει από τη μέση από ενάμισι χιλιόμετρο μακριά ή μπορεί να πεθάνετε με την ανάσα του στο αφτί σας. Έχει εκπαιδευτεί εκτενώς στη χρήση εκρηκτικών, καθώς στη χρήση δηλητηρίων. Στους κύκλους της CIA κυκλοφορούσε η φήμη ότι μια φορά, στη Λαχόρε του Πακιστάν, χρησιμοποίησε ένα φυσοκάλαμο για να εξουδετερώσει έναν στόχο σε ένα εστιατόριο, χωρίς να γίνει αντιληπτός από τη φρουρά ασφαλείας του στόχου.» Ο Λόιντ έκανε μια παύση για εντυπωσιασμό κι έπειτα συνέχισε: «Ο Τζέντρι καθόταν στο διπλανό τραπέζι. Αφού ο στόχος του έπεσε νεκρός, εκείνος συνέχισε το γεύμα του.

»Μόλις τελειώσουμε με αυτή την ενημέρωση, θα επιβιβαστείτε όλοι σε αεροσκάφη. Μέσα στις επόμενες σαράντα οκτώ ώρες, θα στείλουμε δώδεκα αεροσκάφη με δώδεκα ομάδες σε δώδεκα αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη. Εγώ θα επιβλέπω και θα συντονίζω τις ενέργειες από εδώ. Επίσης, θα σας διαβιβάζω οποιεσδήποτε επιπλέον πληροφορίες φτάνουν σε εμένα. Όσες ομάδες συμμετάσχουν στην καταδίωξη κι επιβιώσουν, θα λάβουν από ένα εκατομμύριο δολάρια ως αμοιβή, συν τα έξοδα. Η ομάδα που θα εξουδετερώσει τον Τζέντρι θα λάβει ένα μπόνους είκοσι εκατομμυρίων δολαρίων.»

«Τι θα κάνει η Αμερική αν τον σκοτώσουμε;» ρώτησε ένας άντρας με βαθιά φωνή κι αφρικανική προφορά.

Ο Λόιντ στράφηκε στην οθόνη από τη Λιβερία, αλλά δεν ήταν σίγουρος ότι η φωνή είχε ακουστεί από εκεί. «Συζητήσαμε το ζήτημα αυτό με τους επικεφαλής των οργανισμών σας. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ήδη επικυρώσει την εκτέλεση του ανθρώπου αυτού. Η CIA έχει δώσει εντολή για άμεση εξουδετέρωση. Δεν έχει φίλους ούτε στενούς συγγενείς. Κανείς πάνω στη γη δε θα τον κλάψει όταν πεθάνει.»

Στη συνέχεια, ακούστηκε μια φωνή που μιλούσε σε κάποια ασιατική γλώσσα. Μόλις τελείωσε, ο μεταφραστής ρώτησε: «Πού βρίσκεται τώρα;»

«Χτες βράδυ πέταξε για την Πράγα. Έχω βάλει τους πράκτορές μας να τον αναζητούν στα ξενοδοχεία της πόλης, αλλά δεν μπορούμε να ξέρουμε αν βρίσκεται ακόμη εκεί.»

«Ποια ομάδα θα σταλεί στην Πράγα;» ρώτησε κάποιος.

«Οι Αλβανοί. Βρίσκονται πιο κοντά απ’ όλους.»

«Αυτό δεν είναι δίκαιο!» φώναξε ένας Νοτιοαφρικανός.

Ο Λόιντ έβγαλε τα γυαλιά του κι έτριψε τη ράχη της μύτης του. «Χωρίς να θέλω να προσβάλω την ομάδα της Αλβανίας, δε νομίζω ότι η πρώτη ομάδα που θα συναντήσει ο Τζέντρι θα είναι εκείνη που θα τον εκτελέσει.»

Από την οθόνη των Αλβανών ακούστηκαν φωνές διαμαρτυρίας, οι οποίες όμως πνίγηκαν αμέσως κάτω από τις αποδοκιμασίες των υπολοίπων.

«Στο διάστημα των επόμενων δύο ημερών θα σκοτώσουμε τον Τζέντρι. Όμως, είναι απίθανο να μην υπάρξουν απώλειες. Πολλοί από εσάς θα σκοτωθούν επίσης.» Έκανε μια παύση σε μια προσπάθεια να δείξει ότι τον ένοιαζε η μοίρα τους. «Βέβαια, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν οι Αλβανοί θα έχουν πράγματι πρώτοι την ευκαιρία να τον χτυπήσουν. Μέχρι να προσγειωθεί το αεροπλάνο σας, είναι πολύ πιθανό ο στόχος να έχει ήδη μετακινηθεί δυτικά. Στην περίπτωση αυτή, εάν βρούμε ξανά τα ίχνη του μετά την Πράγα, θα σας βάλουμε ξανά στο αεροπλάνο και θα κατευθυνθείτε σε ένα νέο σημείο ενέδρας, πιο κοντά στον τελικό προορισμό. Σας διαβεβαιώνω όλους ότι δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα για εκείνους που βρίσκονται πιο ανατολικά.»

Ο Λόιντ κάθισε πιο ίσια στο κάθισμά του. Το σκοτεινό περίγραμμά του φαινόταν αδύνατο αλλά αθλητικό. «Επιτρέψτε μου να τελειώσω με το εξής: κάντε ό,τι χρειαστεί ώστε να ολοκληρωθεί η αποστολή. Δε δίνω δεκάρα για ενδεχόμενες παράπλευρες απώλειες. Αν δεν αντέχετε να βλέπετε νεκρά παιδιά, νεκρούς συνταξιούχους ή νεκρά κουτάβια, τότε μην μπείτε στο αναθεματισμένο αεροπλάνο. Η δουλειά σας είναι να σκοτώσετε τον Κορτ Τζέντρι. Κάντε το και κερδίστε εκατομμύρια για τον οργανισμό σας, μαζί με τις ευχαριστίες της CIA. Αν αποτύχετε, το πιθανότερο είναι να πεθάνετε από το χέρι του. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ανησυχείτε γι’ αυτό και τίποτε άλλο.

Θέλεις κανείς να ρωτήσει τίποτε;»

Κανείς δε μίλησε.

«Τότε, λοιπόν, κύριοι… το παιχνίδι ξεκινά.»

 

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top