Παραλίγο «νέα Τέμπη»: Τι αποκαλύπτει το πόρισμα της Hellenic Train

Αποκαλυπτικοί διάλογοι

Το πόρισμα της Hellenic Train για την παρολίγο νέα τραγωδία που θα είχαμε στο Μενίδι στις 23 Δεκεμβρίου, όταν αμαξοστοιχία του Προαστιακού πέρασε κόκκινο φωτόσημο στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών και κινδύνευσε να συγκρουστεί με Intercity, έφερε στο «φως το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

Παραλίγο «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές: Τι ισχυρίστηκε ο μηχανοδηγός

 

Το πόρισμα, σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Άρη Λάμπου, «ρίχνει» τις ευθύνες στον μηχανοδηγό. Ακόμα, μέσα στην επίμαχη αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο, υπήρχε και ένας δεύτερος, εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός.

Αρκετοί σιδηροδομικοί επεσήμαναν ότι πρέπει να διευρευνηθεί αν ο συγκεκριμένος εκπαιδευόμενος έχει κάποια σχέση με την υπέρβαση του κόκκινου φωτόσημου και αν ανέλαβε να οδηγήσει και εκείνος το τρένο, χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή.

Στελέχη της Hellenic Train διαβεβαίωσαν, ωστόσο, ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευόμενος βρισκόταν στο τρένο μόνο ως επιβάτης. 

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά:

  • η ταχύτητα με την οποία κινούταν η αμαξοστοιχία 1313
  • δεν έχει προσκομιστεί ακόμα ο τεχνικός ταχογράφος

Το πόρισμα αναφέρει, ακόμα, ότι «ο μηχανοδηγός έσφαλε» και ότι θα ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος. 

Παραλίγο «Νέα Τέμπη»: Αποκαλυπτικοί διάλογοι από το επίμαχο βράδυ

Αποκαλυπτικοί είναι και οι διάλογοι του μηχανοδηγού με τον τηλεδιοικητή, δευτερόλεπτα αφότου κατάλαβε πώς το τρένο πέρασε το κόκκινο φωτόσημο:

Τηλεδιοικητής: Έχεις κάνει υπέρβαση ερυθρού φωτοσήματος Ρ688.
Μηχανοδηγός: Έκανα ολίσθηση, δεν μπόρεσα να σταματήσω.
Τηλεδιοικητής: Κάνε όπισθεν πορεία μέχρι το σημείο που θα σου πω, για να μου απελευθερώσεις το φωτόσημο να κάνω χάραξη.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι ο μηχανοδηγός που βρισκόταν στην επίμαχη αμαξοστοιχία 1313 είναι ο Δημήτρης Κουτσιαύτης, πρόεδρος της Πανελλήνιες Ένωσης Προσωπικού Έλξης, δηλαδή ο εκπρόσωπος των μηχανοδηγών.

Ο ίδιος έδωσε τη δική του εκδοχή για το συμβάν: 

«Εγώ ήμουν ο μηχανοδηγός στη 1313. Πριν περάσω το αντιλήφθηκα και έκανα ακαριαία πέδηση, αλλά λόγω ολίσθησης πέρασε το κόκκινο, έγινε υπέρβαση ερυθρού. Το σημείο που υπάρχει μετά στη γραμμή καθόδου που θα έβγαινα, απείχε 600 μέτρα».

Πηγές του ΟΣΕ ανέφεραν στο Star ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Αντίθετα, το συμβάν κρίνεται πολύ σοβαρό. Αν υπήρξε παραβίαση πρέπει να αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες, ενώ εάν όντως διολίσθησε η αμαξοστοιχία, ίσως πρέπει να αλλάξουν τα όρια ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού κέντρου.

Το περιστατικό έγινε στις 23 Δεκεμβρίου. Έχει έρθει ο Μάρτιος και ακόμα δεν έχουν κατατεθεί τα τελικά πορίσματα στη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων από τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train.

Δείτε ολόκληρο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top