Πρόστιμο «μαμούθ» σε εταιρεία που «έταζε» δωροεπιταγές και χρέωνε αδρά!

Τι αναφέρει η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή

Γυναίκα με κινητό

Με πρόστιμο 250.000 ευρώ «τιμωρήθηκε» εταιρεία πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένων SMS και MMS, για υπέρογκες χρεώσεις σε λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας, καθώς «έταζε» ως έπαθλα μεγάλες δωροεπιταγές για γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πληθαίνουν οι διαδικτυακές απάτες εν μέσω κορωνοϊού - Πώς δρουν οι δράστες;

Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε τις εξής παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές: 

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τις ηλεκτρονικές τους αγορές

1) εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των Ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μαρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους.

Σαρώνουν οι απάτες με τα 5ψήφια νούμερα στα κινητά

2) ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών - συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών - χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται, τέλος, ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

Το πρόστιμο υπεβλήθη μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά το προηγούμενο έτος, προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top