Covid-19: Ο δεκάλογος σωστής χρήσης του διαδικτύου για να μην «καταρρεύσει»

Τι αναφέρει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Ο αναγκαίος περιορισμός όλων των πολιτών στο σπίτι με σκοπό τον περιορισμό του κορωνοϊού στη χώρα μας έχει ως αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι να καταφεύγουν στις υπηρεσίες διαδικτύου τόσο για την επικοινωνία, όσο και για την ενημέρωση και τη ψυχαγωγία τους.

Νέα μέτρα στο Δημόσιο: Εκ περιτροπής εργασία και τηλεργασία

Ωστόσο, είναι απαραίτητη η σωστή διαχείριση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ώστε να μην «υπερφορτωθεί» το σύστημα και να μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς προβλήματα η σωστή ενημέρωση και η εργασία από το σπίτι.

Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξέδωσε έναν οδηγό 10 κανόνων για τη σωστή χρήση των υπηρεσιών διαδικτύου και των τηλεπικοινωνιών, με σκοπό να αποφευχθεί η «υπερφόρτωση» του δικτύου. 

Κορωνοϊός: Πώς θα γίνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών σε ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ

Ο δεκάλογος σωστής χρήσης των υπηρεσιών διαδικτύου και τηλεπικοινιών

1.    Αποφεύγουμε, όσο το δυνατό, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο «χώρο», ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης, που είναι τόσο σημαντικές για μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας και επιχειρήσεων και εν τέλει, κρίσιμες για την λειτουργία όλης της οικονομίας.

ΚΕΠ: Δείτε πώς θα λειτουργούν λόγω κορωνοϊού

2.    Αν πρόκειται να πραγματοποιήσουμε μία τηλεφωνική κλήση προτιμάμε τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών.

Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τη δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές κινητής τηλεφωνίας.

3. Αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό.

4. Αποφεύγουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας.

5. Αποφεύγουμε τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.

Kορωνοϊός: 24ωρη τηλεφωνική γραμμή 1520 για πληροφορίες

6. Εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής - συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασσικές βιντεοεφαρμογές.

7. Κατεβάζουμε στον υπολογιστή μόνο τα αρχεία που χρειαζόμαστε. Αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.

Κορωνοϊός: Έτσι θα δίνεται το επίδομα ειδικού σκοπού – Ποιοι το δικαιούνται

8. Διατηρούμε ενημερωμένες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές με τις τελευταίες εκδόσεις του λογισμικού τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των κατασκευαστών. 

Επίσης, διατηρούμε ενημερωμένα τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για την προστασία των συσκευών από κακόβουλο λογισμικό.

9. Αν έχουμε παιδιά φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε όσο το δυνατόν τη προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα.

10. Υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Σχεδόν όλη η ανθρώπινη επικοινωνία καλείται να διεκπεραιωθεί μέσα από την τεχνολογία και τις υποδομές της και η τήρηση μερικών απλών κανόνων για την υπεύθυνη και ορθή χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, επιτρέπει σε όλους να απολαμβάνουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες αυτές.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top