Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio E:Tech Hybrid 140 ίπποι

Με προηγμένη υβριδική τεχνολογία και μετακινήσεις χωρίς...άγχος

Renault Clio E:Tech Hybrid 140 ίπποι δοκιμή

Το πετυχημενο Renault Clio δεν μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί να μην έγινε εντελώς ηλεκτρικό καθώς υπάρχουν πολλοί οι οποίοι δεν θέλουν να αποχωριστούν τους θερμικούς κινητήρες ,ζητώντας όμως ταυτόχρονα και μειωμένη κατανάλωση.

Η νέα λύση ακούει στην έκδοση Renault Clio E:Tech Hybrid, η οποία διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης, βγαλμένο από το αγωνιστικό τμήμα της Formula 1 στα μονοθέσια της.

Μάλιστα η συγκεκριμένη τεχνολογία E:Tech έχει κατοχύρωσει 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας  και ικανοποιεί απόλυτα και αυτούς που...βαριούνται να το βάλουν στην πρίζα.

Πάμε λοιπόν να δούμε τι διαθέτει το υβριδικό Clio που αποδίδει 140 ίππους, με σαφώς μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και  χωρίς το άγχος της μπαταρίας. Στέκεται απέναντι στα Honda Jazz και Toyota Yaris με εντελώς διαφορετικές λύσεις.

Εξωτερικά το Renault Clio E:Tech Hybrid  δεν διαφοροποιείται στην υβριδική του έκδοση και ξεχωρίζει από τα τρία μικρά και διακριτικά λογότυπα. Το ένα υπάρχει στο πίσω μέρος και τα άλλα δύο είναι τοποθετημένα στις  μεσαίες πλαϊνές κολώνες.

Ξεκλειδώνεις τπο αυτοκίνητο απλά.έχοντας την ειδική κάρτα-κλειδί στην τσέπη . Μόλις πλησιάσετε το αυτοκίνητο αυτό σας αναγνωρίζει ενεργοποιώντας τα φώτα, ανοίγοντας αυτόματα και τους πλευρικούς καθρέφτες του.

Περνώντας στο ποιοτικό εσωτερικό ξεχωρίζεις τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ο οποίος διαμορώνεται σε χρώματα και πληροφορίες, ανάλογα με τις επιλογές που θέλεις. Εκεί προβάλλεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, πότε γίνεται ανάκτηση ενέργειας ενώ ένα πράσινο φύλλο σου δείχνει και πόσο οικολογικά οδηγείς  


Στην κεντρική οθόνης αφής 9,3 ίντσων έχεις περισσότερες πληροφορίες καθώς βλέπεις μεταξύ άλλων σε γραφικά την ροή του συστήματος ενέργειας και κίνησης , τα χιλιόμετρα που διήνυσες  με ρεύμα, τα χιλιόμετρα με βενζίνη, την καυσίμου και  ρεύματος  αντίστοιχα.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ενώ υπάρχει η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών . Δεν επηρεάζει τη χωρητικότητά του η οποία αγγίζει τα 300 λίτρα, τιμή που ανεβαίνει στα 1.069 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Διαστάσεις αμαξώματος είναι μήκος 4.050 x πλάτος 1.798 x  ύψος 1.440 mm με το (μεταξόνιο στα 2.583 χλστ.


Ας αναλύσουμε όμως το υβριδικό σύστημα του Clio το οποίο «πατάει» στην πλατφίορμα CMF-B καιι βασίζεται σε ένα ολοκαίνουργιο ατμοσφαιρικό,4κύλινδρο, βενζινοκινητήρα  i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 1,6 λίτρων που αποδίδει  91 ίππους / 5.500 σ.α.λ με ροπή 144 Nm / 3.250 σ.α.λ . Ο τελευταίος δέχεται την αμέριστη συμπαράσταση δυο ηλεκτροκινητήρων  οι οποίοι βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων και αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 1,2 kWh με βάρος περίπου 38 κιλά .

Να σημειώσουμε ότι εδώ το ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 39 λίτρων. Όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες ο πιο βασικός και μεγαλύτερος αποδίδει 49 ίππους / 205 Nm και ουσιαστικά συμβάλλει κυρίως στην κίνηση του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος μικρότερος ηλεκτροκινητήρας τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator), λειτουργεί σε τάση 230V, αποδίδοντας 20 ίππους / 50 Nm. Λειτουργεί κυρίως ως start/stop και αναλαμβάνει τον συγχρονισμό των στροφών, έτσι ώστε να γίνονται  οι αλλαγές σχέσεων ομαλά χωρίς να υπάρχει μετατροπέας ροπής, ούτε συμπλέκτης για την μετάδοση.

Το κιβώτιο έχει 4 διαθέσιμες σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Πρόκειται για ένα συνδυασμό  οποίος σύμφωνα με την Renault έχει 15 διαφορετικές αναλογίες μετάδοσης. Ο  λεβιές του κιβωτίου εκτός από τις κλασσικές θέσεις, διαθέτει  την θέση B, με την οποία επιλέγεις την μέγιστη ανάκτηση ενέργειας.

Το προηγμένη υβριδικό αυτό σύστημα προσφέρει έως και  80% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέσα στην πόλη, για μια θεωρητική απόσταση  65χλμ. (για 50 χλμ.)με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με την κωδική ονομασία Multi-Sense. Μιλάμε για την επιλογή Eco, Sport και My Sense το οποίο ως πρόγραμμα υβριδικής οδήγησης προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας.

Επίσης, πέρα από το μπουτόν «EV» που υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό και αφορά την ηλεκτρική λειτουργία, στην επιλογή Eco η απόδοση στο πάτημα του γκαζιού είναι ομαλή και ουσιαστικά  κινείσαι με τον ηλεκτροκινητήρα. Επιλέγοντας την Sport μεσω της κεντρικής οθόνης αφής κινείσαι με τον βενζινοκινητήρα συνέχεια και φυσικά συμμετέχουν επικουρικά και οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδοντας συνολικά τους 140 ίππους.
Στην πράξη όλα γίνονται ομαλά ,χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς το περίεργο βουητό που έχουν τα κιβώτια ταχυτήτων τύπου CVT ανταγωνιστικών μοντέλων.

Η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά με ένα διακριτικό σφύριγμα το οποίο ακούς και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.Όταν πέσει η μπαταρία ή όταν έχεις να... αντιμετωπίσεις ανηφόρες, τότε εμφανίζεται ο θερμικός κινητήρας με ομαλό πάλι τρόπο. Όταν γεμίσει η  μπαταρία η εναλλαγή γίνεται πάλι ομαλά σε καθαρά ηλεκτρική κίνηση, με το όριο χιλιομέτρων που σας αναφέραμε πιο πάνω

Κινηθήκαμε και στον ανοιχτό δρόμο σε υψηλές ταχύτητες πατώντας βαθιά το δεξί πεντάλ. Εδώ υπάρχει ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα ο οποίος αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο  σε σχέση με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει το προβάδισμα όταν το αυτοκίνητο ραλάρει ή όταν κινείσαι σε κατηφοριές. Στις δυο τελευταίες περιπτώσεις στην οθόνη των οργάνων εμφανίζεται η ένδειξη EV .


Οι επιδόσεις κάθε άλλο παρά θα απογοητεύσουν σε σχέση με ένα τουρμπάτο μοτέρ .Τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε  9 δευτερόλπετα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Το καλό είναι  ότι κατά την διάρκεια της εκκίνησης το «ξεπέταγμα» του αυτοκινήτου είναι άμεσο στο πρόγραμμα Sport.

Το ηλεκτρικό μοτέρ έως τα  10 χλμ./ώρα, δίνει ώθηση με συνολική ροπή 205 Nm από το...μηδέν μέχρι να πάρει την σκυτάλη ο βενζινοκινητήρας με μια μικρή βέβαια καθυστέρηση  στο “Kick Down”.Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 4 με 5 λίτρα ./100 χιλιόμετρα χωρίς τον... φόβο να πατήσουμε το δεξί πεντάλ ενώ μπορείς να την κατεβάσεις ακόμη και στα 3 λίτρα με ιδαίτερα συνετή οδήγηση. Εκπομπές CO2:99 γρμ./χλμ. 


Όλα αυτά με την αμέριστη συμπαράσταση των ηλεκτριονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Σύρειος την«σελίδα» και έχεις μπροστά σου όλο το πακέτο  Ο χειρισμός τους γίνεται εύκολα μέσω των εντυπωσιακών γραφικών στην κεντρική οθόνη αφής .Τα εικονίδια σου δίνουν πρόσβαση όπως βλέπετε στην ενεργοποίηση του κάθε συστήματος ξεχωριστά και ανά πάσα στιγμή γνωρίζεις τι έχεις ενεργοποιήσει.

Στον δρόμο ώρα τα επιπλεόν 150 κιλά βάρπους λόγω του υβριδικού συστήματος δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά η οποία χαρακτηρίζεται από τις μειωμένες κλίσεις στις στροφές με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση.Τα φρένα σταματούν άμεσα και προοδευτικά το αμάξωμα βάρους 1.238  κιλών και μπορείτε μνα τα χρησιμοποιιείται λιγότεροι ανα μάθετε να διαχειρίζεστε σωστά την επιλογή «B» («Brake»)στο κιβώτιο ταχυτήτων με την οποία είναι έντονος ο  ρυθμός επιβράδυνσης του οχήματος μόλις σηκώσετε το πόδι σας από το δεξί πεντάλ. 


Τελικά η πρόταση της  Renault στα υβριδικά οχήματα με το Clio Ε-Tech είναι ενδιαφέρουσα  με το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα, με τα χαρακτρηριστικά οφέλη της αμιγούς ηλεκτροκίνησης  χωρίς να έχεις το άγχος της αυτονομίας με πλούσιο εξοπλισμό. άνεσης και ασφάλειας. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 27170 ευρώ. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top