Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross  

Χαράζει μια νέα εποχή

Citroen e-C4 C-Cross δοκιμή  

Η Citroen δεν ήταν δυνατόν να αφήσει τους ανταγωνιστές της να κάνουν παιχνίδι μόνοι τους στη  νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η λύση ήταν απλή και σίγουρη καθώς το νέο Citroen  C4 C-Cross είναι ένα μοντέλο με τολμηρή σχεδίαση ,υψηλή τεχνολογία και όπως μας έχει συνηθίσει η μάρκα είναι γεμάτο συστήματα ασφαλείας .

Έτσι οι Γάλλοι έβαλαν στην «καρδιά» του crossover έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα και μια προηγμένη μπαταρία και παρουσίασαν την ηλεκτρική έκδοση, η οποία όπως θα δείτε και πιο κάτω είναι γεμάτη αρετές. Άλλωστε το είχαν στο μυαλό τους από την αρχή ή καθώς η πλατφόρμα EMP1  από την αρχή σχεδιάστηκε για να φιλοξενεί και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης,


Πρέπει να ξεχωρίζει ιένα ηλεκτρικό αυτοκίνητιο από τα υπόλοιπα; Εδώ ιο απόψεις διίστανται. Στην πραγματικότητα όμως σε κανέναν δεν αρέσει ένα ...περίεργο σχήμα που να φωνάζει από μακρυά ότι είναι ηλεκτρικό. Το Citroen e-C4 C-Cross ακολουθεί την ίδια ακριβώς σχεδιαστική ταυτότητα με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις. 


Το επιβλητικό πρόσωπο με διπλά φωτιστικά σώματα «Citroen LED Vision σε διάταξη V,  η coupe σιλουέτα με τους φουσκωμένους θόλους, είναι στοιχεία που καθορίζουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.  

Εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη αεροτομή που χωρίζει το πίσω τζάμι από την πόρτα του χώρου αποσκευών Την ίδια στιγμή δεν μιλάμε για ένα απλό πεντάθυρο coupe αυτοκίνητο αλλά για κάτι περισσότερο.

Η αυξημένη απόσταση των 156 mm από το έδαφος,, τα γνωστά πλέον πλαινά Airbumps που εδώ είναι τοποθετημένα χαμηλά και τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά, φωνάζουν από μακρυά ότι εδώ έχουμε ένα περιπετειώδες crossover. To  μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 mm, με μήκος  4.360 mm, πλάτος 1.800 mm, ύψος 1.525 mm.το Γαλλικό μοντέλο  βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας C. 


Και πως καταλαβαίνουμε όταν το βλέπουμε ότι είναι ηλεκτρικό: Η απάντηση είναι στα σηματάκια eC4 στα φτερά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος αντί για τα...συνηθισμένα C4 και φυσικά η έλλειψη εξάτμισης που σε προιδεάζει για την έλλειψη  βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα που έχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις. Επιπλέον υπάρχουν μπλε λεπτομέρειες στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, 


Περνάμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στα αναπαυτικότατα καθίσματα -πολυθρόνες με το παχύ αφρώδες υλικό. Η ξεκούραση που προσφέρουν σε μεγάλα ταξίδια βρίσκεται πραγματικά σε υψηλά επίπεδα. Την ίδια στιγμή η τεχνολογία μας φωνάζει «είμαι εδώ» με τις δύο οθόνες.

Υπάρχει ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT 5,5 ιντσών με ευανάγνωσες  πληροφορίες και συγκρατημένη παραμετροποίηση, ο οποίος συμπληρώνεται από το head-up display που σε κάνει να... ξεχνάς τον πρώτο.


Στην οθόνη αφής των 10 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, έχεις την δυνατότητα να δεις  τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ηλεκτροκίνησης, τις ρυθμίσεις για την εξ αποστάσεως φόρτιση και την προθέρμανση της καμπίνας.

Την ίδια στιγμή η κάμερα οπισθοπορείας με την περιμετρική θέαση κάνει το παρκάερισμα ιδιαίτερα εύκολο. οι Γάλλοι έκαναν πολύ καλά που έδωσαν το συγκεκριμένο συστημα καθώς η υπερυψωμένη «ουρά» του αυτοκινήτου όσο και να το κάνουμε δυσκολεύει λίγο στο παρκάρισμα .

Στην οθόνη ακόμη εμφανίζονται και  πληροφορίες για τον χρόνο που μένει για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας , το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας που ανακτήθηκε και φυσικά η αυτονομία σε χιλιόμετρα .Όλα αυτά μπορείτε να τα βλέπετε και μέσω της εφαρμογής My Citroen.


Η άνεση και η εργονομία είναι δυο τομείς  όπου η Citroen δικαιούται να περηφανεύεται Άνετοι χώροι για τους επιβάτες με τα Advanced Comfort καθίσματα που έχουν +15 mm επιπλέον υλικού. Υπάρχουν πάνω από 16 αποθηκευτικοί χώροι, με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρα, για να βολέψουν οι επιβάτυες τα μικροαντικείμενα τους.

Στα συν το μεγάλο ντουλαπάκι του συνοδηγού αλλά και το Citroen Smart Pad Support για να στηρίζετε το τάπλετ σας. Για τις αποσκευές των επιβατών υπάρχουν διαθέσιμα 380 λίτρα. Με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος ανεβαίνει στα 1.250 λίτρα. 


Πάμε όμως στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι που είναι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Στην «καρδιά» του Citroen ë-C4 C-Cross βρίσκεται ο ηλεκτρικός κινητήρας που φοράνε τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου και μιλάμε για το ηλεκτρικό 208 και το ηλεκτρικό Corsa .H απόδοση του είναι 136 ίπποι με την ροπή των 260 Nm  να εμφανίζεται...ακαριαία.

Υπήρχαν διαθέσιμα τρία mode οδήγησης (Eco, Normal, Sport) με την επιλογή τους να γίνεται από διακόπτη στην βάση της κονσόλας. Στο πάτημα του γκαζιού η ηλεκτρική έκδοση επιταχύνει γραμμικά και σε 9,7 δευτερόλεπτα έχεις πιάσει τα 100 χλμ./ώρα, από στάση με την επιλογή Sport στα προγράμματα οδήγησης. Και μιλάμε για βάρος 1.600+ κιλών .Όσο για την τελική ταχύτητα αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων- λιθίου Li-Ion 50 kWh.Οι μηχανικοί την τοποθέτησαν στο πάτωμα του crossover, βελτιώνοντας έτσι και την οδική συμπεριφορά με το  χαμηλό κέντρο βάρους. Σύμφωνα με την Citroen η  συνολική αυτονομία είναι 350 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις αυστηρές μνετρήσεις .Στην πράξη οδηγώντας  με το οικονικό πρόγραμμα οδήγησης και με προσοχή στο πεντάλ, η  τιμή δείχνει ρεαλιστική. 


Επειδή κινηθήκαμε για πολλά χιλιόπμετρα μέσα στα στενά  της πόλης πετύχαμε αυτή την αυτονομία χάρη και στην μέγιστη ανάκτηση ενέργειας που αποκομίζαε όταν αφήναμε το γκάζι ή πατούσαμε το φρένο.Με αυτές τις δυο ενέργειες η μπαταρία  φορτίζει και πάλι, όσο βέβαια είναι δυνατόν.Να τονίσουμε εδώ  ότι η επιβράδυνση όταν αφήναμε το γκάζι ήταν σε λογικά πλαίσια και αν συνηθίσεις την απόσταση που πρέπει να κρατάς από το μπροστινό αυτοκίνητο τότε έχεις την δυνατότητα να ξεχάσεις πως είναι το πεντάλ του φρένου.


Το ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross  είναι αθόρυβο στην λειτουργία του όχι μόνο λόγω ηλεκτροκινητήρα αλλά και λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης  προσφέροντας πλήρη ηρεμία σε οδηγό και επιβάτες. Επειδή κινούμαστε  κυρίως μέσα στα στενά της πόλης καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο αγχολυτική είναι η οδήγηση με την ηλεκτρική έκδοση του ούτως ή άλλως αθόρυβου και για τις υπόλοιπες εκδόσεις του C4 C-Cross.

Στην αθόρυβη και ποιοτική κύλιση συμβάλλουν και οι προηγμένες ανρτήσεις τεχνολογίαςς Progressive Hydraulic Cushions που απορροφούν με τον καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματς αλλά και του χωματόδρομου που θα κινηθείς με άνεση λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος Μιλάμε για την πατενταρισμένη από την εταιρεία τεχνολογία ηυ οποία  περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ που ενεργούν τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση.Στην πραγματικότητα αισθάνεσαι ότι είσαι πάνω σε ένα μαγικό χαλί ,ελέω «Citroen Advanced Comfort» μια αίσθηση που οφείλεται και στα αναπαυτικά καθίσματα για τα οποία μιλήσαμε νωρίτερα.  

 
Όμως δεν είναι  μόνο η άνεση στα ταξκίδια και στις μεγάλες αποστάσεις. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω όπου  είναι λίγο σκληρότερη απ' ότι στα θερμικά μοντέλα λόγω βάρους μπαταρίας  ειναι προσανατολισμένη και  στην ασφάλεια. Στις στροφές οι κλίσεις είναι σαφώς μικρές με αποτέλεσμα να το...παρακάνουμε και να ανεβάσουμε ρυθμούς σε επαρχιακά κομμάτια.Η πρόσφυση είναι υποδειγματική, το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας διατήρησαν το Citroen μας στην πορεία που του χαράξαμε. 

Να τονίσουμε ότι το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που υπάρχουν κάνουν ιδιαίτερα ασφαλή την ζωή οδηγού και επιβατών. Προειδοποιούν, επεμβαίνουν άμεσα όποτε χρειάζεται. Το μπουκέτο ασφαλείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προειδοποίση σύγκροιυσης με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα  διατήρησης λωρίδας, εμφάνιση συνσιτάμενης ταχύυτητας, αναγνώριση πινακίδων σήμανσης,, ηχητικό σήμα προοσοχής του οδηγού.  


Όσον αφορά την μέση κατανάλωση ρεύματος χωρίς φόβο και με λίγο... πάθος στο γκάζι δεν ξεπέρασε  στις 16,7 kWh/100 χλμ τιμή που μεταφράζεται σε 270  χιλιόμετρα αυτονομίας μέχρι την επόμενη φόρτιση. Με δυνατούς ταχυφορτιστές 100 kW DC, τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας φτάνουν το 80% μέσα σε μόλις 30 λεπτά.

Για να φορτίσετε τώρα την μπαταρία σε μια οικιακή πρίζα χρειάζεστε περίπου 24 ώρες ενώ σε τριφασικό ρεύμα περίπου 5 ώρες. Σε οικιακό wallbox 32A για την ίδια φόρτιση θέλει 7,5 ώρες με μονοφασικό ρεύμα και 5 ώρες σε τριφασικό.


Το ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross  είναι ένα εντυπωσιακό μοντέλο που δεν διαφέρει οπτικά από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις, συνεπώς δεν είναι και...βαρετό. Έχει  πλούσιο εξοπλισμό και προσφέρει υποδειγματική άνεση.

Για τους δύσπιστους της αντοχής της μπαταρίας προσφέρει εγγύηση 8 ετών και 160.000 χλμ.για το 70% της αρχικής μικτής χωρητικότητας των 50 kW. Για να αποκτήσετε το νέο ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross στην βασική αλλά πλούσια έκδοση  χρειάζεστε 37190 ευρώ.  
 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top