Δοκιμάζουμε το Volvo XC 40 1,5 T3

Ακόμη καλύτερο το..."baby" XC90

Volvo XC 40 1,5 T3 δοκιμή

Η Volvo είναι μια εταιρεία που διαθέτει μοντέλα με premium χαρακτήρα σε αντίστοιχες τιμές. Η πιο μικρή έκδοση είναι η XC40 η οποία μοιάζει mε ένα baby ΧC90. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μια εισαγωγική έκδοση με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα  1,5 λίτρων απόδοσης 156 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία όμως δεν το άφησε στην ...μοίρα του αλλά ακούγοντας τις εποιθυμίες των πελατών της αναβάθμισε και το μοτέρ και το πριμοδότησε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δίνοντας άλλον αέρα στην endry έκδοση του μοντέλου που έχει τον κωδικό "Τ3"με τιμή που τραβάει το ενδιαφέρον.


Εξωτερικά η απλότητα και το "κυβισμένο "αμάξωμα με τις απλές γραμμές κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει λόγω της επιβλητικότητας του. Μπροστά ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα  με τεχνολογία led που έχουν το σχήμα του σφυριού του Θώρ. Πλαισιώνουν την τεράστια μάσκα ψυγείου,με την μεγάλη διαγώνια νικελένια γραμμή στην μέση της οποίας πρωταγωνιστεί το σήμα της μάρκας.Κοιτώντας το από το πλάι εντοπίζεις το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικό στοιχείο που είναι τα γωνιακά "σηκώματα" στις πίσω πόρτες .

Καταλήγοντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου εντοπίζεις τα όμορφα  στενά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ.Οι  γραμμές είναι λιτές χωρίς εξτρεμιστικά στοιχεία και όμως το Volvo XC40 θα μπορούσε άνετα να είναι το αυτοκίνητο σε ταινία επιστημονικής φαντασίας  κάτι που τόνισε κα ο  Ian Kettle, υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό.Άλλωστε ο ίδιος όπως υποστηρίζει, κατά την διάρκεια της σχεδίασης του αυτοκινήτου ,επηρεάστηκε από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας χαρακτηρίζοντας το Volvo XC40 ένα "σκληρό μικρό ρομπότ".

Το αμάξωμα το οποίο είναι "χτισμένο" πάνω στην  στην πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA) με μήκος 4,425 μέτρα , πλάτος  1.863 x 1.652 mm ,ύψος 1.652 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρα σε προϊδεάζει και για τους καλούς εσωτερικούς χώρους.


Περνώντας στο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχεί  η απλότητα εντοπίζεις με την πρώτη ματιά την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής αλλά και τα στοιχεία τεχνολογίας ,όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με αρκετά στοιχεία παραμετροποίησης αλλά και η γνωστή πλέον οθόνη αφής που παραπέμπει σε  τάμπλετ όχι μόνο στο σχήμα αλλά και στον τρόπο λειτουργίας .Μέσω αυτής έχεις πρόσβαση στην συνδεσιμότητα αλλά και στον πλούσιο εξοπλισμό των συστημάτων ασφαλείας στα οποία η Volvo δεν κάνει καμμία έκπτωση ούτε αν πρόκειται για την μικρότερη έκδοση.

Άλλωστε το όνομα της είναι συνυφασμένο με την ασφάλεια.Μεταξύ άλλων η...ομπρέλλα προστασίας  του αυτοκινήτου περιλαμβάνει το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist,  την τελευταία γενιά του City Safety, με Run-off Road Protection η οποία αποτρέπει την έξοδο από το δρόμο ή μετριάζει τις συνέπειες της , το σύστημα Cross Traffic Alert, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα.

Ό κατάλογος συνεχίζεται με το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις στα εμπρός καθίσματα(SIPS) , το σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης στα εμπρός καθίσματα(WHIPS), η αναγνώριση οδικής σήμανσης, ο ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας και  το σύστημα διατήρησης λωρίδας.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι  πολύ καλοί .Είχαμε στην  διάθεση μας και αρκετές θήκες για τα αντικέιμενα με την πιο γουστόζικη αυτή για  το smartphone μπροστά από τον επιλογέα η οποία ανοίγει σαν τασάκι. Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα με υποδαπέδιο, που σου επιτρέπει να "κρύβεις" ότι δεν θέλεις να δουν στο άνοιγμα της πόρτας του προρτμπαγκάζ.Η τιμή ανεβαίνει στα 1.336 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.


Πάμε όμως στο ...ζουμί που είναι το αναβαθμισμένο μηχανικό σύνολο. Αποτελείται από τον τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρας της Volvo ο οποίος μονίζουμε ότι είναι ένας από τους καλύτερους στα μικρά κυβικά. Αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ οι οποίοι "καλπάζουν''΄και δίνουν ικανοποιητικότατες επιδόσεις στην επιλογή Dynamic με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ.ώρα.

Στο πάτημα του γκαζιού,η απόκριση είναι άμεση  με την συμπαράσταση του πολύ καλού σε απόδοση αυτόματου κιβωτίου με τις 8 σχέσεις- με μετατροπέα ροπής - το οποίο κατασκευάζει η γιαπωνέζικη Aisin Ακόμη και στο πρόγραμμα  Eco το οποίο είναι προσανατολισμένο στη οικονομική οδήγηση, βλέπεις ότι έχεις δύναμη σε όλες στις στροφές .Ελαστικότητα από χαμηλά χάρη στην ροπή των 27,0 κιλών στην κλίμακα 1.850-3.850 σ.α.λ.

Αν θέλεις να συμμετέχεις περισσότερο στην οδήγηση υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας στο κιβώτιο στην θέση “M(anoual)”  με δεξιά- αριστερά τα ανεβοκατεβάσματα των σχέσεων καθώς δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι.Το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία δείχνει ότι "κουμπώνει"  πολύ καλά στην λειτουργία του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα με γρήγορο kick down, χωρίς κομπιάσμα και κενά όταν αναπτύσεις ταχύτητα. Με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρεται και το μοτέρ το οποίο παρά την τρικύλινδρη διάταξη του είναι ήσυχο και πολιτισμένο σε λειτουργία.

Υπάρχει και εδώ η επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Comfort-Dynamic-Eco- Off Road που προσδιορίζουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η Eco είναι προσανατολισμένη στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου ,η Comfort στην άνεση ,η Dynamic στην γρήγορη οδήγηση και η off road διευκολύνει την οδήγηση σε κετός δρόμου διαδρομές.Χωρίς να προσέχουμε πόσο βαθιά πατούσαμε  το παντάλ γκαζιού η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.Εκπομπή CO2 149 γρμ./χλμ.(WLTP: 162)


Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά η ανάρτηση  αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Είανι προσανατολισμένη προς την άνεση των επιβάτων (στην Dynamic σκληραίνει αισθητά)  με αποτέλεσμα να απορροφά εντυπωσιακά τις ανωμαλίες . Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 21,1 cm δεν δημιουργεί προβλήματα στις στροφές καθώς το αμάξωμα δεν έχει υπερβολικές κλίσεις ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς  ενώ απουσίαζει και η "βύθιση" του μπροστινού μέρους στα απότομα φρεναρίσματα. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση ενώ γενικά ο τρόπος που είναι στημένο το αυτοκίνητο κρύβει τον SUV χαρακτήρα του και τα 1570 κιλά βάρους. Τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα πάντως με την διακριτική παρουσία τους επεμβαίνουν και προσφέρουν στον οδηγό την δυνατότητα να περάσει αλώβητος τις όποιες υπερβολές του ή την αφηρημάδα του.To Volvo XC 40 1,5 T3 είιναι ιδανικό για μεγάλα ταξίδια χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης άφήνοντας ξεκούραστους επιβατες κια οδηγό μετά από πολύωρες μετακινήσεις.

Η  αυξημένη απόσταση από το έδαφος ,σε βοηθά να περνάς από τις κακοτοπιές που υπάρχουν στην κίνηση ακόμη και σε απότομους χωματόδρομους χάρη στην επιλογή οδήγησης off road. Μην σας ξεγελά όμως ούτε το συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης, ούτε οι τιμές  πρόσβασης: 21,7, διαφυγής: 30,4, ράμπας: 21,9 μοίρες. Το Volvo XC 40 1,5 T3 δεν διαθέτει τετρακίνηση όποτε καλύτερα να αποφύγετε λασπώδεις καταστάσεις και χωμάτινες βαθιές διαδρομές που σε περίπτωση τετρακίνησης θα ξεπερνούσατε εύκολα.

Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής ενός μοντέλου με κύροςκαι πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και κυρίως ασφάλειας. Για να αποκτήσετε τηνεκδοση Auto Momentum Core  χρειάζεστε 33.692 ευρώ . Για την έκδοση Auto Momentum 35093 ευρώ. Η αμέσως επόμενη Auto Momentum Pro κοστίζει 39552 ευρώ . Για την Auto Inscription 43,595 ευρώ ενώ για την πιο πλούσια με την αθλητικότατη περιβολή Auto R-Design θέλετ 43898 ευρώ. Οι τιμές συνοδεύονται με 5 χρόνια εγγύηση και 5  χρόνια οδική βοήθεια Volvo Assistance.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top