Τι κρύβεται πίσω από το όνομα του Mazda MX-30

Αναλυτικά οι τιμές του εντυπωσιακού μοντέλου 

Mazda MX-30 τιμές ιστορία όνομα

Μια ματιά στο παρελθόν. Aν και η ιστορία της Mazda αποκαλύπτει ότι το πρόθεμα MX παραπέμπει ουσιαστικά στο roadster με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, το MX-5, στην πραγματικότητα έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερες από δώδεκα φορές σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων παραγωγής και αγωνιστικών της Mazda.   


Τα μοντέλα αυτά μοιράζονται το πρόθεμα MX επειδή όλα έχουν απαντήσει στην πρόκληση να δημιουργήσουν και να παραδώσουν νέες αξίες, χωρίς να περιορίζονται από συμβατικότητες, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματος. Όταν παρουσιάστηκε το 1989, το MX-5 ήταν ακριβώς αυτό το είδος αυτοκινήτου - καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προ πολλού ξεχάσει την έννοια ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου, η Mazda, κόντρα στο κατεστημένο, δημιούργησε μια τέλεια και μοντέρνα εκδοχή του κλασικού πισωκίνητου roadster. 


Παρουσιάστηκε το 1981, το πρωτότυπο MX-81 ήταν το πρώτο Mazda με όνομα που είχε το πρόθεμα  MX. Αυτό το φουτουριστικό σφηνοειδές hatchback δημιουργήθηκε από τον διάσημο Ιταλικό οίκο Bertone, και τα ψηλά πίσω φώτα και οι αναδιπλούμενοι προβολείς, έμελλε να κοσμήσουν στο μέλλον αρκετά μοντέλα της Mazda.

Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του concept MX-02 του 1983 περιελάμβαναν σύστημα τετραδιεύθυνσης και Head Up Display, ενώ το concept MX-03 του 1985 προχώρησε αρκετά βήματα παραπέρα με ένα πηδάλιο αεροσκάφους αντί για κανονικό τιμόνι, ψηφιακές οθόνες, τετραδιεύθυνση, κίνηση σε όλους τους τροχούς και κινητήρα τριπλού ρότορα που απέδιδε 315 ίππους.

Για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο του 1987, το MX-04 με περιστροφικό κινητήρα διέθετε δύο σετ αφαιρούμενων πάνελ αμαξώματος από υαλοβάμβακα, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα κουπέ με γυάλινο θόλο, ή ένα ανοιχτό roadster για την παραλία. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ήταν η σειρά του MX-5. Τα επόμενα μοντέλα με το σήμα MX ήταν μοντέλα παραγωγής: το 1992 το MX-3, ένα coupe hatchback με τον μικρότερο κινητήρα V6 στον κόσμο, και το μεγαλύτερο MX-6 προσέφερε το στιλ ενός μεγάλου κουπέ, με την τιμή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. 


Η απαγόρευση των περιστροφικών κινητήρων μετά τη νίκη του Mazda 787B στις 24 ώρες του Le Mans το 1991, δημιούργησε το πιο ριζοσπαστικό αυτοκίνητο με το σήμα MX τη δεκαετία του 1990 - το πρωτότυπο αγωνιστικό MXR-01, από το οποίο κατασκευάστηκαν μόνο πέντε κομμάτια. Δυστυχώς, η κατάργηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Sportscar το 1992, για το οποίο και κατασκευάστηκε, στέρησε από το MXR-01 την πιθανότητα επιτυχίας και έγραψε το τέλος του αγωνιστικού προγράμματος της Mazda σε παγκόσμιο επίπεδο.

 
Το 2001, ήταν το MX-Sport Tourer.  Μια ριζοσπαστική ιδέα με freestyle πόρτες (αντικρυστές) και το πρωτότυπο  MX-Flexa του 2004 έδωσε στο κοινό μία πρόγευση των συρόμενων θυρών που θα εμφανιζόταν αργότερα σε μοντέλο  παραγωγής όπως ήταν το Mazda5. Τα πρωτότυπα MX-Sport Runabout του 2002 και 2003, και το MX-Sportif αποτέλεσαν τη σχεδιαστική βάση για το Mazda2 δεύτερης γενιάς και το νέο Mazda3 αντίστοιχα. Το 2004 το MX-MicroSport ήταν ένα πρωτότυπο hatchback που προοριζόταν για τις ΗΠΑ, ενώ το concept MX-Crossport του 2005 άνοιξε το δρόμο για μια σειρά βραβευμένων SUV που παραπέμπουν στα σημερινά CX-5 και CX-30. 


Τώρα, με την άφιξη του MX-30, είναι φυσικό το όνομα MX να επιστρέφει σε ένα μοντέλο παραγωγής. Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο (EV) παραγωγής της Mazda, το MX-30 είναι ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Mazda.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top