Δοκιμάζουμε το νέο Mazda3 SkyActiv-G 2.0 auto 

Συναρπαστικό

Τεστ Mazda3 SkyActiv-G 2.0 auto 

Είναι μια από τις  λίγες φορές που πήραμε ένα  αυτοκίνητο στα χέρια μας τέτοιας κατηγορίας και να το κοιτούν οι περαστικοί οδηγοί και πεζοί όχι απλά με επιδοκιμαστικό τρόπο αλλά και με εκφράσεις όπως "συναρπαστικό". Μιλάμε για το ολοκάινουργιο Mazda 3 το οποίο στο παρελθόν -με ονομασία 323 - έκανε πολύ καλή πορεία στις πωλήσεις.

Η διαφορά όμως  είναι ότι τώρα τον νέο μοντέλο που έφερε στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη μαζί με τα υπόλοιπα Mazda αποτελέι μια πρόταση η οποία διαθέτει Ιταλική ομορφιά  ,Γερμανική ποιότητα και Ιαπωνική αξιοπιστία.Στην διάθεσή μας είχαμε  την έκδοση Skyactiv-G 122, με τον 2.0 λτρων 4κύλινδρο κινητήρα με τους 122 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 24V. Τι άλλο να ζητήσεις.


Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση που κάνει ακόμη κια την Alfa Romeο να... ζηλεύει. Σαν και αυτό κανένα στους Ελληνικούς δρόμους. Εδώ επικρατεί η σχεδιαστική ταυτότητα Kodo που συνδυάζει την απλότητα με τις ελκυστικές γραμμές. Μπροστά το Mazda 3 έιναι εντυπωσιακότατο. Η τεράστια μάσκα ψυγείου ουσιαστικά "καταργεί" τον προφυλακτήρα δημιουργώντας ένα άκρως επιθετικό συνδυασμό με τα στενόμακρα "αγριεμένα" φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led.

Το μακρύ καπό , η γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει προοδευτικά πρός τα πίσω , οι φαρδιές πίσω κολώνες και το υψωμένο πίσω μέρος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα ελκύουν τρα βλέμματα.. Βέβαια οι σχεδιαστικές γραμμές ενός hatcback που θυμίζει coupe έχει και τα αρνητικά του, καθώς η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχετικά περιορισμένη .


Στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια, καθώς ένα μεγάλο μέρος του μαλακού ταμπλό είναι ντυμένο με δέρμα όπως και τα καθίσματα.Τα μαλακά πλαστικά έχουν άριστη συναρμογή και εξαιρετικό φινίρισμα που παραπέμπουν σε ..."αστεράτα"  μοντέλα. Στα hi tech στοιχεία εντάσσονται η μακρόστενη σε σχήμα οθόνη των 8,8 ιντσών η οποία είναι ελαφρά στραμμμένη προς το οδηγό και "κρυμμένη " σε μια εσοχή του όμορφου ταμπλό.

Εκεί προβάλλονται όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας, σε άπταιστα ελληνικά, το σ΄συτημα πλοήγησης , η κάμερα οπισθοπορείας και ελέγχου επριμετρικά  360 μοιρών,  ο χειρισμός των οποίων γίνεται από την βάση της κονσόλας ,πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων .Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν τα 8 ηχεία υψηλής πιστότητας ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό εντάσσονται τα 12 της BOSE.  

Ο πίνακας ελέγχου διαθέτει τρία στρογγυλά όργανα, που αν και  μοιάζουν με αναλογικά δεν είναι, καθώς οι ενδείξεις είναι ηλεκτρονικές και αλλάζουν με διακόπτη που βρίσκεται πάνω στο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι. Ο οδηγός επιπλέον έχει όλη την προσοχή του στραμμένη στον δρόμο καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το head up display με το οποίο προβάλλονται ταχύτητα και επιμέρους πληροφορίες στο παρμπρίζ. Στο κάτω μέρος του ταμπλό υπάρχει μια μικρή οθόνη και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό που διαθέτει στενόμακρες γρίλλιες.  Όσον αφορά τους χώρους, οι διαστάσεις που αγγίζουν σε μήκος τα 4.460 mm, τα   1.795 mm σε πλάτος σε ύψος τα 1.435 mm και με το μεταξόνιο στα 2.725 mm προσφέρουν χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας. Οδηγός και συνοδηγός είναι εξαιρετικά ευνοημένοι καθώς απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις, ενώ οι πίσω  δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα αν και τα πίσω μικρά παράθυρα σου προκαλούν μια... κλειστοφοβική αίσθηση. Στον πορτμπαγκάζ υπάρχουν διαθέσιμα 358 λίτρα, που αξιοποιούνται εύκολα λόγω διαμόρφωσης του χώρου. 


Ξεκινάμε ρυθμίζοντας πρώτα την θέση οδήγησης και το τιμόνι το οποίο μετακινείται με τηλεσκοπικό τρόπο κατά 70 mm. Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης και βάζουμε στην "ζωή" το 2λιτρο 16βάλβιδο σύνολο βενζίνης mild hybrid 24V με 600 kJ με την  μπαταρία lithium-ion. Η Mazda αντίθετα με τους ανταγωνιστές της που έχουν στραφεί στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, διαθέτει στην έκδοση της δοκιμής μας ατμοσφαιρικό μοτέρ τεχνολογίας Skyactiv το οποίο μάλσιτα διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που προσφέρει τα μέγιστα στην μείωση της κατανάλωσης. Μάλιστα μας εξέπληξε ευχάριστα καθώς -παρά το βαρύ δεξί μας πόδι- δεν την είδαμε σε καμμία περίπτωση να ξεπερνάει τα 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές CO2  φτάνουν τα 148 gr/km (126 gr/km με NEDC),τ ηρώντας κατά ...νούμερο τις αυστηρότατες  προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Στην μειωμένη κατανάλωση -μέσω ανακύκλωσης της ενέργειας- συνεισφέρει και το  ήπιο 24V υβριδικό σύστημα  

Την ίδια στιγμή το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται αρμονικά με αυτόματο σειρακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις που αλλάζουν και με αυτάκια πίσω πό το τιμόνι. Οι αλλαγές στις σχέσεις είναι ομαλές  καθώς το το σύστημα " διαβάζει" τον τρόπο που οδηγείς και  προσαρμόζει ανάλογα  τον τρόπο λειτουργίας του. Στην πράξη τα 122 άλογα στις 6000 σ.α.λ. φαίνονται πολύ περισσότερα με την θέση Sport στον διακόπτη που αλλάζει τα προγράμματα οδήγησης    Το μοτέρ αν και ατμοσφαιρικό σου δίνει την ενττύπωση ότι έχει την υποβοήθηση τούρμπο στο βαθύ πάτημα του γκαζιού με τις επιδόοεις να είναι πολύ καλές , Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δευτερόλεπτα και η  τελική  αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.  Η ροπή των 213 Nm στις 4200 σ.α.λ βοηθά στην  άνετη κίνηση μέσα  στην πόλη.


Την ίδια στιγμή ο τρόπς που"'πατάει" το Mazda3 στον δρόμο παραπέμπει και πάλι σε μοντέλα...αστεράτα μεγαλύτερης κατηγορίας . Αυτό φείλεται και στην πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσο -το οποίο είναι διαίτερα άκαμπτο- με αποτέλεσμα η αίσθηση που δίνει το Mazda3 στον δρόμο να είναι στιβαρή.  Ο τρόπος που..."εργάζεται" η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι άψογος. Το σύστημα διέυθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση και 'βαριά" αίσθηση και ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού . Το Mazda3 αποσβένει τια ανωμαλίες του οδoστρώματος και στρίβει χωρίς κλίσεις, ακολουθώντας πιστά την πορεία πιου του χαράσεις ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες . Η ποιότητα κύλισης είναι σε υψηλά επίπεδα.

Τα περιθώρια ασφαλείας αυξάνουν χάρη στην "ασπίδα" που προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα όπως είναι το  ραντάρ απόστασης με ξεχωριστή  λειτουργία για προειδοποίηση μποτιλιαρίσματος, το  σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, το σύστημα διατήρησης λωρίδας  το σύστημα προειδοποίησςη επερχόμενων οχημάτων από τα πλάγια .Το Mazda3 είναι ένα ποιοτικότατο αυτοκίνητο, πολυτελές με εντυπωσιακή σχεδίαση, αξιόπιστο. Οι τιμές για την έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα ξεκινούν από τα 25290 ευρώ για την έκοδη με το χειροκίνητοπ κιβώτιο ταχυτήτων. Για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η τιμή είναι στα 30201 ευρώ. 

Βαγγέλης Γκούμας
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top