Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίχθηκαν την Κυριακή στο χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, όταν σχεδόν όλα τα lift βγήκαν εκτός λειτουργίας λόγω καιρού και ελλιπούς οργάνωσης, με αποτέλεσμα χιλιάδες κόσμου που ανέβηκαν στο βουνό να ταλαιπωρηθούν και να ξεσπάσει τρικούβερτος καυγάς.

Όπως είπε στο star.gr ο πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Τουριστικής Χιονοδρομίας, Δημήτρης Παππάς, χθες το πρωί στο χιονοδρομικό κέντρο ανέβηκαν πάνω από 10.000 άνθρωποι, οι οποίοι τελικά, λόγω της λανθασμένης διαχείρισης και της ελλιπούς οργάνωσης ταλαιπωρήθηκαν και δεν κατάφεραν να απολαύσουν το βουνό.

«Χθες είχαμε το αποτέλεσμα ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Εδώ και καιρό και ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια στον Παρνασσό υπάρχει πολύ μεγάλη απαξίωση όσον αφορά τη διαχείριση του προσωπικού και τη χρήση έμπειρου προσωπικού, γιατί και οι εργαζόμενοι εκεί είναι θύματα των εργασιακών σχέσεων που επικρατούν παντού. Δεν υπάρχει λοιπόν η πιθανότητα να πληρώνεις έμπειρο και ικανό προσωπικό και δυστυχώς τα τελευταία δύο χρόνια η ΕΤΑΔ που έχει την ευθύνη του χιονοδρομικού δεν έχει συντάξει ένα πλάνο διαχείρισης καιρικών κρίσεων, αλλά και τόσο πολύ κόσμου που επιθυμεί να κάνει σκι στο βουνό», είπε ο κ. Παππάς.

Την Κυριακή μάλιστα ίσχυσε το ρητό, «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», καθώς αρχικά η πρόσβαση στο χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού ήταν επικίνδυνη αφού δεν είχε γίνει σωστός αποχιονισμός των δρόμων και στη συνέχεια, χιλιάδες κόσμου, βρέθηκαν να περιμένουν για περισσότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να έχουν επίσημη ενημέρωση από κανέναν.

«Δεν λειτουργούσε σχεδόν κανένας αναβατήρας. Λειτουργούσε μόνο εκείνος που μεταφέρει τον κόσμο από το πάρκινγκ στη βάση του χιονοδρομικού και το πιο παλιό lift του Παρνασσού, ένα διθέσιο μικρό. Αυτό έγινε γιατί λόγω της χιονοθύελλας του Σαββάτου δημιουργήθηκε πάγος στα συρματόσχοινα κι έτσι δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν τα lift», είπε ο κ. Παππάς, εξηγώντας ότι αυτό ήταν πολύ εύκολο να αντιμετωπιστεί.

«Αφού γνώριζαν τον καιρό που θα έκανε το Σάββατο, οι υπεύθυνοι θα μπορούσαν να βάλουν τα lift στο ρελαντί για να μπορούν να λειτουργήσουν την επόμενη μέρα. Το κόστος αυτής της διαδικασίας θα υπερκαλυπτόταν από την προσέλευση του κόσμου την επόμενη μέρα, όπως και αποδείχθηκε. Αντίθετα, η διοίκηση προτίμησε να δώσει ρεπό το Σάββατο λόγω της χιονοθύελλας στο προσωπικό, με αποτέλεσμα να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση στις 06:00 και 07:00 το πρωί, χωρίς φυσικά να φταίει το προσωπικό, καθώς κι εκείνο εντολές εκτελεί», τόνισε.

Τα νεύρα έγιναν ακόμα μεγαλύτερα, καθώς πολλοί από εκείνους που βρέθηκαν στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού, είχαν προπληρώσει ηλεκτρονικά το εισιτήριό τους και τελικά δεν μπορούσαν να κάνουν σκι.

Αυτό που καταγγέλλει ο κ. Παππάς στο star.gr, αλλά και αρκετοί που βρέθηκαν στον Παρνασσό είναι η παντελής έλλειψη οργάνωσης.

«Γίνονται σοβαρότατα λάθη τόσο στην επιλογή προσωπικού, όσο και στην αντιμετώπιση καιρικών κρίσεων, ενώ το πιο σημαντικό είναι ο πάρα πολύ κακός τρόπος ενημέρωσης του κοινού. Το ίδιο έγινε και την περασμένη Πέμπτη. Το site του χιονοδρομικού έλεγε ότι είναι ανοιχτό με αποτέλεσμα κάποιοι να ανέβουν και να είναι κλειστό», είπε και πρόσθεσε:

«Δε θέλουμε να κάνουμε τους μετά Χριστό προφήτες. Αυτά τα λάθη θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Ήταν αντίστοιχα με εκείνα που παραδέχθηκε ο Μπουτάρης στη Θεσσαλονίκη για τις αλατιέρες που πάγωσαν. Το θέμα είναι να μην φτάνουμε σε τέτοιες καταστάσεις, όταν μπορούμε να τις αποφύγουμε».

Πάντως σήμερα, ο διευθυντής του χιονοδρομικούκέντρου, Κ. Ξυπόλητος παραδέχθηκε ότι έγιναν λάθη και ανακοίνωσε πως η διοίκηση αποφάσισε ότι όποιος αγόρασε κάρτα ενήλικου χιονοδρόμου θα του επιστραφεί την επόμενη φορά που θα επισκεφθεί το κέντρο. 

Φωτό και βίντεο από snowclub.gr

Ρεπορτάζ: Ευαγγελία Ντούρου

email: entourou@star.gr

Tags: