Άσκηση στο νερό: Η πιο ιδανική και ευχάριστη επιλογή για ένα τέλειο σώμα

Γυμναζόμαστε και το καλοκαίρι με τα αγαπημένα μας water sports

Κοπέλα κάνει κανό

Η γυμναστική στο νερό και το κολύμπι είναι οι ιδανικότερες επιλογές για εύκολη και ευχάριστη ανάπλαση της σιλουέτας. Ως άσκηση αντοχής, η κολύμβηση γυμνάζει τους μυς συμμετρικά, βελτιώνει την αναπνοή και δυναμώνει το καρδιαγγειακό σύστημα. Επιπλέον, «λύνει» και ανακουφίζει τις αρθρώσεις.

Γυμναζόμαστε υπό τους δυναμικούς ήχους των αγαπημένων μας τραγουδιών

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της άσκησης στο νερό και έξω από αυτό; Στο νερό είναι ευκολότερη, πιο αποτελεσματική και πιο διασκεδαστική σχεδόν για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Είναι, επίσης, ιδανική για όσους έχουν προβλήματα με το βάρος τους (υπέρβαροι), για αποκατάσταση τραυματισμών, ακόμη και για ανθρώπους με προβλήματα κίνησης.

Τι είναι αυτό που κάνει τόσο ξεχωριστή την εκγύμνανση στο νερό;

Μα, φυσικά, οι ιδιότητές του, δηλαδή η αντίσταση, η άνωση, η θερμοκρασία και η υδροστατική πίεση.

  • Αντίσταση. Κάθε κίνηση που κάνει ο αθλούμενος μέσα στο νερό συναντά την αντίσταση του υγρού στοιχείου, γεγονός που του προσφέρει πιο αποτελεσματική και ολοκληρωμένη άσκηση.
  • Άνωση. Ο κολυμβητής, στα στα ρηχά νερά γίνεται 25% πιο ελαφρύς από το κανονικό του βάρος και στα βαθιά 50% πιο ελαφρύς. Με αυτό τον τρόπο η άνωση βοηθάει ιδιαίτερα όσους είναι υπέρβαροι ή έχουν ορθοπεδικά ή παθολογικά προβλήματα, να γυμνάζονται χωρίς καμία επιβάρυνση στο μυοσκελετικό σύστημα.

SUP: Η καλοκαιρινή άσκηση που εξαφανίζει το λίπος

  • Θερμοκρασία. Το νερό συμβάλλει στο να ρυθμίζεται πιο εύκολα η θερμοκρασία του σώματος, με αποτέλεσμα να το καθιστά ιδανικό μέσο εκγύμνασης για εγκύους, παχύσαρκους, καρδιοπαθείς και άτομα με παθολογικά προβλήματα.
  • Υδροστατική πίεση. Η υδροστατική πίεση ασκεί ένα συνεχόμενο μικρομασάζ στην επιφάνεια του δέρματος κι έτσι διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα ο αθλούμενος να έχει δέκα παλμούς λιγότερους σε σχέση με την ίδια άσκηση στην ξηρά. Λόγω της υδροστατικής πίεσης, το νερό είναι ο ιδανικός χώρος άθλησης για γυναίκες με κυτταρίτιδα ή όσους πάσχουν από κυκλοφορικό πρόβλημα και φλεβίτιδα στα κάτω άκρα.

Γνωρίστε κάποια καλοκαιρινά αθλήματα

Κολύμβηση: Το κολύμπι γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες, καθώς απαιτείται νευρομυικός συντονισμός για να επιτευχθεί καλύτερη πλεύση. Περισσότερο γυμνάζονται οι τραπεζοειδείς, οι δελτοειδείς και οι μηριαίοι. Οι κολυμβητές έχουν μεγάλη αντοχή την οποία καλλιεργούν καθημερινά στην προπόνηση, δύναμη με ασκήσεις στο νερό και στο γυμναστήριο και ευλυγισία για την οποία αφιερώνουν αρκετή ώρα μετά το τέλος της προπόνησης.

Αγαπάμε τη γυμναστική: Μένουμε σε φόρμα όλο τον χρόνο

Surf: Είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να παραμείνουμε δραστήριοι, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουμε τη θάλασσα και τη φύση. Το surfing είναι από τα πιο διασκεδαστικά και ταυτόχρονα απαιτητικά -από θέμα φυσικής κατάστασης- αθλήματα, αφού απαιτεί τη συνεργασία πολλών μυϊκών ομάδων και χρειάζεται κολυμβητικές ικανότητες, καλή φυσική κατάσταση, ισορροπία και αντανακλαστικά.

Sup: Η όρθια σανιδοκωπηλασία είναι για όλους ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Ανάλογα από την ένταση όπου θα κωπηλατήσει ο ασκούμενος, η άσκηση μπορεί εξίσου να γίνει αερόβια είτε αναερόβια. Αποτελεί μία από τις ιδανικότερες μορφές γυμναστικής για την καύση του λίπους όπως και για τη μυϊκή ενδυνάμωση και τόνωση. 

Wind surf: Με το wind surfing γυμνάζεται όλο το σώμα. Τα σημεία του σώματος που γυμνάζονται, είναι στο άνω μέρος σώματος: οι ώμοι, το στήθος, οι τρικέφαλοι, πλατύς ραχιαίος, δικέφαλοι, τραπεζοειδής, ρομβοειδείς, πλάτη και φυσικά οι κοιλιακοί. Στο κάτω μέρος γυμνάζονται εξίσου οι τετρακεφάλοι, προσαγωγοί και γλουτοί.

Έξι κορυφαίες ασκήσεις για γυναίκες που αναδεικνύουν τους γλουτούς

Κite surf: Το kite surf ή αλλιώς και kite boarding (αετοσανίδα) σημαίνει «αετός» και «σανίδα». Αποτελεί συνδυασμό αθλημάτων όπως τα wake board, wind surf, paraglide και surf και είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα θαλάσσια σπορ στον κόσμο. Κυρίως γυμνάζει ώμους, χέρια, γλουτούς, πόδια και κοιλιακούς. 

Καταδύσεις: Οι καταδύσεις γυμνάζουν αρμονικά όλο το σώμα. Ιδιαίτερα αναπτύσσονται οι μύες των ποδιών (δικέφαλος, τετρακέφαλος, γαστροκνήμιος), της πλάτης και οι κοιλιακοί.

Κωπηλασία: Η κωπηλασία βοηθάει στην καρδιοαναπνευστική ικανότητα, καθώς απαιτεί μεγάλη αντοχή. Χαρακτηρίζεται άθλημα αντοχής με υψηλές απαιτήσεις δύναμης και βρίσκεται στην ίδια κατηγορία αθλημάτων όπως η ποδηλασία σε δρόμο, το σκι μεγάλων αποστάσεων και η ορειβασία! Γυμνάζει, κυρίως, τους μύες των ώμων, των χεριών και της πλάτης, καθώς και τους τετρακέφαλους στα πόδια.

Πόσο αναγκαία είναι η συστηματική άσκηση για το κατοικίδιό μας;

Θαλάσσιο σκι: Το θαλάσσιο σκι βοηθάει στην ανάπτυξη των μυών του πάνω μέρους του σώματος (θωρακικοί, ραχιαίοι, τραπεζοειδείς) των πάνω άκρων (δικέφαλοι) αλλά και τον κάτω άκρων (τετρακέφαλοι). Επίσης, συμβάλλει στην ελαστικότητα των αρθρώσεων των γονάτων.

7 λόγοι για να κάνετε γυμναστική μέσα στο νερό

  • Κερδίζετε χρόνο: Η άσκηση στο νερό προσφέρει τη δυνατότητα να κάνετε αεροβική, ενώ παράλληλα η αντίσταση του υγρού στοιχείου σε κάθε κίνηση σας δυναμώνει και τονώνει τους μυς. Έτσι, στον μισό χρόνο κάνετε και αεροβική άσκηση και μυϊκή ενδυνάμωση!
  • Είναι ασφαλής: Το νερό προσφέρει πολύ καλή στήριξη και έτσι μπορείτε να εκτελέσετε πολύ μεγάλη ποικιλία ασκήσεων, που δε θα μπορούσατε ενδεχομένως να κάνετε έξω από αυτό, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος πτώσης ή τραυματισμού.
  • Είναι ευχάριστο: Η δροσερή αίσθηση του νερού κάνει την άσκηση ευχάριστη. Απαλλάσσει, επίσης, από την ενοχλητική αίσθηση του ιδρώτα. Έτσι, μπορείτε να συνεχίσετε για περισσότερη ώρα το πρόγραμμά σας και να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα, χωρίς να βαριέστε. 

Καίμε το περιττό λίπος σε είκοσι λεπτά, με 8 καταπληκτικές ασκήσεις!

  • Είναι αποτελεσματικό: Η άσκηση στο νερό δίνει διπλό αποτέλεσμα: σε κάθε κίνηση γυμνάζονται δύο μύες. Δηλαδή, αν κάνετε μία άσκηση για τους δικέφαλους των χεριών, τότε στην επαναφορά γυμνάζετε και τους τρικέφαλους, κάτι που δε συμβαίνει στις αντίστοιχες ασκήσεις εκτός νερού.
  • Δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις: Για παράδειγμα, αν είστε στο νερό μέχρι το στήθος, τότε σηκώνετε μόνο το 25-35% του βάρους σας, οπότε η επιβάρυνση των αρθρώσεών σας είναι πολύ μικρότερη.
  • Είναι κατάλληλο για αρχάριους και μη: Ο καθένας μπορεί να γυμναστεί πολύ αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής του κατάστασης. Η ταχύτητα με την οποία εκτελείτε τις κινήσεις μέσα στο νερό καθορίζει και τον βαθμό δυσκολίας κάθε άσκησης. Άνθρωποι μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας, αγύμναστοι ή πολύ γυμνασμένοι, όλοι μπορούν να κάνουν πολύ καλή γυμναστική με τη βοήθεια του νερού. 
  • Βοηθά στην απώλεια λίπους και βάρους: Η γυμναστική στο νερό αποτελεί μια άριστη επιλογή για καύση θερμίδων.

To καλοκαίρι είναι πλέον εδώ, απολαύστε τις αγαπημένες σας δραστηριότητες στο νερό και παραμείνετε fit και γυμνασμένοι!

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top