Release Athens: Ποιο ήταν το πρόβλημα με τη συναυλία των Bauhaus

Τι λέει το συγκρότημα και τι απαντούν οι διοργανωτές του Release

Οι Bauhaus, το goth rock συγκρότημα που πολλοί αγάπησαν στις αρχές των ‘80ς, άνοιξε την αυλαία ως frontliner στο Release Athens Festival. Ο εμβληματικός τραγουδιστής τους Peter Murphy ξεκίνησε να παραπονιέται για παραμορφωμένο ήχο που «έσπαγε». Όταν ο κιθαρίστας του Daniel Ash ξεκίνησε να παίζει το «Silent Hedges», του είπε «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό, Dani».

Bauhaus: Να είσαι ή να μην είσαι rock star

Σύντομα τα παράπονά του αυξήθηκαν και τα νεύρα του ήταν πια εμφανή. «Δεν μπορώ να ακούσω τη γ...ένη φωνή μου στο ακουστικό», είπε χαρακτηριστικά πριν φύγει για πρώτη φορά από τη σκηνή, καληνυχτίζοντας το κοινό και λέγοντας ένα «Sorry».

Μετά από χειροκροτήματα και φωνές από ένα κοινό που δεν έλεγε να φύγει, ξαναβγήκε στη σκηνή για... ενάμιση τραγούδι. Το συγκρότημα έκλεισε με τη γνωστή διασκευή τους του τραγουδιού Ziggy Stardust του David Bowie. Ο Murphy πέταξε το μικρόφωνο στα μισά του κομματιού και έφυγε οριστικά από τη σκηνή, δείχνοντας πρώτα τον ηχολήπτη του και λέγοντάς του «Εσύ φταις για αυτό».

Το ελληνικό κοινό αποθέωσε τον Daniel, που συνέχισε μόνος του το τραγούδι, και έφυγε ήρεμα από τον χώρο με μία κατά βάθος ευχαρίστηση που είδε το συγκρότημα και φυσικά που ξεκίνησαν και πάλι οι συναυλίες στην Αθήνα. Μία μικρή απογοήτευση είχαν κάποιοι νοσταλγοί της παλιάς δόξας της μπάντας και της περίφημης συναυλίας τους στο γήπεδο του Σπόρτινγκ το 1983, ενώ άλλοι είπαν πως αν μη τι άλλο είχε ενδιαφέρον το όλο σκηνικό και σίγουρα θα το θυμούνται.

Το τρολάρισμα και ο κάθε λογής σχολιασμός ξεκίνησε περισσότερο την επόμενη ημέρα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Murphy κάνει κάτι αντίστοιχο -και σε χειρότερο μάλιστα βαθμό. Το 2018 σε συναυλία στη Σουηδία έφτασε να πετάει μπουκάλια στο κοινό και τους διοργανωτές, επειδή δεν άκουγε καλά από το ακουστικό του. Η αστυνομία τον πέταξε έξω από την ίδια του τη συναυλία και κατέληξε να έχει δύο μηνύσεις εναντίον του.

Ανακοίνωση των Bauhaus

Το συγκρότημα δημοσίευσε στα social media του μία εξήγηση από τον ηχολήπτη τους για το τι συνέβη το βράδυ της Δευτέρας στην Αθήνα.


Σε αυτήν μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Ζητάμε ειλικρινή συγγνώμη από το αγαπητό μας ελληνικό κοινό για τη χθεσινή (8/6) ατυχή εξέλιξη των γεγονότων στο Release Festival στην Αθήνα. Λόγω πρωτοφανών συνθηκών που περιλάμβαναν ανυπέρβλητα τεχνικά ζητήματα, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το σετ μας». Ακολούθησε αναλυτική δήλωση από τον τεχνικό ήχου τους, Chris Raughley.

Η Επίσημη Απάντηση του Release Athens


Το Release Athens μετά από έρευνα στο περιστατικό έδωσε σήμερα τη δική του απάντηση. 

«Aπό σεβασμό προς μία τόσο σπουδαία μπάντα όπως οι Bauhaus, θεωρήσαμε σωστότερο να μην τοποθετηθούμε εν θερμώ και να αναμείνουμε για μία επίσημη εξήγηση από μέρους τους για τη χθεσινή προβληματική εμφάνισή τους στο Release Athens 2022.

Αντ’ αυτού, διαβάζοντας την «ανακοίνωση» που βγήκε τόσο στο επίσημο προφίλ της μπάντας όσο και σε εκείνο του Peter Murphy, διαπιστώνουμε πως επιλέχθηκε, για άλλη μία φορά σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εύκολος δρόμος αποποίησης των πραγματικών ευθυνών.

»Η αλήθεια, όμως, είναι πως κανένας τυφώνας, κανένα μαγνητικό πεδίο και κανένα περίεργο φυσικό φαινόμενο δεν αποτέλεσε την αιτία για τα χθεσινά προβλήματα.

»Δυστυχώς, αυτό που τα δημιούργησε ήταν η ανικανότητα ορισμένων από τους τεχνικούς που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως συνεργάτες τους. Οι συνεχείς αρνητικές, έως οργισμένες, αντιδράσεις από τη μεριά του ίδιου του Peter Murphy κατά τη διάρκεια του show, ξεκάθαρα απευθυνόμενες προς το δικό τους crew, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα.

»Έχουμε καταγράψει τουλάχιστον 12 τέτοιες μέσα στα λιγότερα από 55 λεπτά που διήρκεσε η εμφάνιση ενός συγκροτήματος, που είχε προπληρωθεί τη συμφωνηθείσα αμοιβή του στο ακέραιο, έχοντας αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση να διαρκέσει το set του όχι λιγότερα από 90 λεπτά. Όμως, με ύβρεις δεν λύνονται τα προβλήματα.

»Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να αποσαφηνίσουμε κάποια δεδομένα, τα οποία είναι απλά και αυτονόητα για όσους κάνουμε αυτή τη δουλειά αλλά, όπως είναι λογικό, είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό. Και βεβαίως αυτό εξηγεί κάποια ιδιαίτερα επικριτικά σχόλια, προς το φεστιβάλ και τους συντελεστές του.

»Η διοργανώτρια εταιρεία παρέχει στο σύνολο των καλλιτεχνών τον εξοπλισμό τον οποίο χρειάζονται για να αποδώσουν το 100% του show τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που οι ίδιοι μας έχουν δώσει και που περιγράφονται αναλυτικά στις προϋπάρχουσες συμφωνίες και τα συμβόλαια.

»Λίγο πριν την έναρξη του set και μέχρι τη λήξη του, όλος ο έλεγχος αυτού του εξοπλισμού παραδίδεται στους τεχνικούς του εκάστοτε καλλιτέχνη ή της εκάστοτε μπάντας, μαζί με τα απαραίτητα backup options ώστε να διασφαλιστεί η σωστή ροή του show. Ήχος (ακόμα και η έντασή του), φώτα, visuals, όλα είναι ευθύνη των συγκεκριμένων συνεργατών των καλλιτεχνών. Και όλα αυτά, εννοείται πως έχουν δοκιμαστεί, ξανά και ξανά, στη διάρκεια των προηγηθέντων sound / line & light checks.

»Η χθεσινή ημέρα, πρώτη του Release Athens 2022, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Οι τεχνικοί των συγκροτημάτων είχαν τον έλεγχο σε όλα τα σημεία που προαναφέραμε και σε ολόκληρη τη διάρκεια των εμφανίσεών τους.

»Όσον αφορά την εμφάνιση των Bauhaus, από την πλευρά μας – και μετά από ενδελεχή έρευνα που έγινε – μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι δεν προέκυψε ούτε ένα τεχνικό πρόβλημα. Άλλωστε, αν υπήρχε το οποιοδήποτε πρόβλημα, το πιθανότερο είναι πως δεν θα ξεκινούσε ποτέ το show.

»Αντιθέτως, διαπιστώθηκαν (ακόμα και μέσα από διαλόγους μεταξύ μελών της μπάντας και τεχνικών τους) προβλήματα και κακή συνεννόηση στη δική τους πλευρά, με αποκορύφωμα την αποχώρηση του Peter Murphy από τη σκηνή, λέγοντας τη φράση “it’s your fault”, απευθυνόμενος στον stage ηχολήπτη τους.

»Τη δεδομένη στιγμή, δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με συγκεκριμένες αναφορές στο ασύρματο της κιθάρας, του σαξοφώνου, των μικροφώνων του Peter Murphy. Ευτυχώς, για μία φορά, το ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο ζούμε και εργαζόμαστε έχει καταγράψει το σύνολο των χειρισμών των τεχνικών τους και έχουν διαγνωστεί τα (πολλά και σοβαρά) λάθη στα οποία υπέπεσαν.

»Επομένως, είμαστε σε θέση να δηλώσουμε με κάθε βεβαιότητα ότι δεν υπήρξε καμία ανεξήγητη παρεμβολή στο ασύρματο σύστημα όπως, κατά κάποιο τρόπο, υπαινίσσεται ο FOH ηχολήπτης τους. Λανθασμένοι χειρισμοί των τεχνικών του συγκροτήματος υπήρξαν, στο χώρο ευθύνης τους. Χειρισμοί, τους οποίους δεν είχαμε καμία δυνατότητα να επηρεάσουμε, όπως ήδη εξηγήσαμε.

»Πέραν αυτών, είμαστε δυστυχώς υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι η “ανακοίνωση” του συγκεκριμένου τεχνικού των Bauhaus, επί της ουσίας δεν εξηγεί τίποτα. Και δεν είναι αναγκαίες εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις για να το αντιληφθεί κανείς.

»Το πλέον μεμπτό όμως, είναι ότι έχει μεταφερθεί αποσπασματικά, κάτι που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε άριστα, αφού την είχαμε λάβει και εμείς σε email από τον συντάκτη της, για προφανείς όπως θα διαπιστώσετε λόγους.

Τα σημεία που έχουν παραλειφθεί είναι τα εξής δύο, πολύ σημαντικά (τα bold σημεία- μεταφρασμένα) :

»Αρχικά θέλω να σας ευχαριστήσω όλους. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για όλη την καλοσύνη και τις επιπλέον προσπάθειες για να κάνουμε τη διαμονή και την εμπειρία μας στην Αθήνα ξεχωριστή. Έχω πάει σε όλο τον κόσμο και το κάνω αυτό εδώ και πολύ καιρό και όλοι θα πρέπει να είστε περήφανοι για όλη την ομάδα σας καθώς είναι πραγματικά ξεχωριστό αυτό που κάνετε εδώ. Αυτό να λέγεται. Πρέπει (όμως) να αναφέρω προβλήματα που είχαμε κατά τη διάρκεια της συναυλίας που, από την εμπειρία μου, δεν θα μπορούσα να τα προβλέψω ή να τα αναμένω(....).

Καταλήγει δε ο τεχνικός - κάτι που παραλείπεται στις ανακοινώσεις της μπάντας και του frontman-  λέγοντας πως «Νομίζω ότι θα προσπαθήσω να το επεξεργαστώ αυτό τις επόμενες μέρες, ίσως έχω απαντήσεις για το γιατί θα μπορούσε να συμβεί αυτό.

»Αλλά για την ώρα...Δεν κατηγορώ κανέναν. Ειδικά όχι όλους εσάς. Το αντίθετο μάλιστα. Εκτιμώ τις προσπάθειές σας και όλα όσα έχετε κάνει. Μακάρι να ήταν πιο επιτυχημένο (το σόου), αλλά η πραγματικότητα δείχνει ότι δεν θα πηγαίνουν όλα τέλεια κάθε φορά.»

Τέλος το Release Athens «επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων του» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top