Στο τιμόνι του Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Γιατίι το κύρος και η πολυτέλεια δεν έχουν ...μέγεθος

Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic δοκιμή

Το A1 είναι το πιο μικρό Audi που κυκλοφορεί αλλά αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία να το πριμοδοτήσει με τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και σπορ εμφάνιση..Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic και πραγματικά είδαμε ότι δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας όσον αφορά τους παραπάνω τομείς. Σε σχέση με την πρώτη γενιά, το μέγεθος έχει αυξηθεί και αυτό χάρη στη δυνατότητα διαμόρφωσης της πλατφόρμας MQB-A0. Πλέον το μήκος έφτασε τα 4,03 m με αύξηση 56 mm ενώ και το μεταξόνιο πήρε άλλους 10 πόντους. Το ύψος έχει αυξηθεί λίγο φτάνοντας στα 1.433 mm ενώ το πλάτος των 1.740 mm παραμένει ίδιο.

Επίσης το μπροστινό μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 4,7 cm και το πίσω κατά 3 cm. Όμως αν και η φυσιογνωμία δεν έχει αλλάξει, οι καμπύλες έφυγαν και στην θέση τους έχουν εμφανιστεί οι ακμές με αποτέλεσμα το όλο σύνολο να δείχνει πιο ...ρωμαλέο. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μάσκα με τις έξι γωνίες και τα φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας led .

H σπορ εμφάνιση τονίζεται ιδιαίτερα από τις 3 στενές εισαγωγές αέρα μπροστά κάτω από το καπό, από τους επιθετικότερους προφυλακτήρες και τα αεροδυναμικά φιλέτα στους μαρσπιέδες. Στο πίσω μέρος ακολουθείται η ίδια πεπατημένη με τα στενόμακρα γωνιακά φωτιστικά σώματα και τις μαύρες εξαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες.

Η πίσω φαρδιά κολόνα με τη coupe κλίση, παραπέμπει στις εκδόσεις Quattro. Το όλο σύνολο είναι εντυπωσιακό και δείχνει να κινείται ακόμη και όταν είναι σταματημένο. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσετε τις δυνατότητες εξατομίκευσης με τις διχρωμίες, τις αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών της έκδοσης S line, που βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος ,"γεμίζουν" τους φουσκωμένους θόλους των φτερών.


Περνώντας στο εσωτερικό η υψηλή τεχνολογία κάνει αμέσως την εμφάνιση της με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και τις υπηρεσίες Virtual Cockpit . Η έγχρωμη οθόνη αφής είναι στραμμένη προς τον οδηγό  και  έχει μέγεθος 8,8 ιντσών. Σε αυτή προβάλλονται  οι ενδείξεις του συστήματος MMI Navi Plus με πλοήγησς και όλα τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Eντυπωσιακή είναι η λειτουργία με την οποία γράφεις με το δάκτυλο στην οθόνη τον σταθμό που θες να ακούσεις και στη συνέχεια το σύστημα τον επιλέγει.  Η επιλογή μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών.

Παράλληλα τοποθετημένοι με τις οθόνες είναι και οι μεγάλοι μακρόστενοι αεραγωγοί- σήμα κατατεθέν των νέων Audi- οι οποίοι σχηματίζουν μια εννιαία εικόνα. Η ποιότητα κατασκευής, παρά την υπάρξη σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος είναι υψηλή, ενώ η συναρμολόγηση όπως και ο διακόσμος είναι σε κορυφαία επίπεδα. Μας άρεσε ιδαίτεραα το σπορ δερμάτινο τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος .

Την ίδια στιγμή η υψηλή τεχνολογία τονίζεται και από το επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας που περιλαμβάνει: το Audi pre sense με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση επικέιμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρεναρισμα και το έξτρα Adaptive Cruise Control. H αύξηση των διαστάσεων έχει επιδράσει ευεργετικά στον χώρο των επιβατών, καθώς 4 άτομα κάθονται άνετα.

Μάλιστα σε σχέση με τα "ταπεινότερα"  Polo και Ibiza ,που πατάνε στην ίδια πλατφόρμα, οι χώροι μας φάνηκαν καλύτεροι. Στο πορτμπαγκάζ σε σχέση με πριν ,έχουν προστεθέι 65 λίτρα, ανεβάζοντας την συνολική τιμή στα 335 λίτρα. Η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1090 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.


Στην "καρδιά "του μικρού Audi βρίσκεται ο ιδανικός για την Ελλάδα τρικύλιδρος και άκρως δοκιμασμένος 1.0 TFSI, ο οποίος έχει και την συμπαράσταση του drive select με τα 4 προγράμματα οδήγησης. Η πρώτη επιλογή είναι η  Efficiency που λειτουργεί προς όφελος της οικονομίας, η  Auto για προσαρμογή ανάλογα με το στιλ οδήγησης, η dynamic για σπορ επιδόσεις και η individual με την οποία έχετε την δυνατότητα να κάνετε ξεχωριστές ρυθμίσες στο κάθε σύστημα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης και τον τρόπο που "πατάει" το αυτοκίνητο, καταλάβαμε ότι το Audi A1 άνήκει στην συγκεκριμένη κατηγορία, μόνο λόγω μεγέθους. Οι δυνατότητες του παραπέμπουν σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ο 3κύλινδρος αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης έχει βάρος μόλις 88 κιλά,  είναι 12 βάλβδος με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλείς με άμεσο ψεκασμό, ενώ είναι πιο  "καθαρός"  με το  φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF). Η ισχύς του είναι 116 ίππους στις 5500 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 20,4 κιλών να εμφανίζεται στην κλίμακα στροφών από 2000 έως και 3500 σ.α.λ. Εδώ η συνεργασία του μοτέρ με το επτάρι αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων αποδεικνύεται ιδανική καθώς οι αλλαγές είναι βελούδινες και κινούν σβέλτα το A1 τόσο  μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο με ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης την ώρα της επιτάγχυνσης.  Όσον αφορά τις επιδόσεις το μοτέρ χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα  για να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα ,το αμάξωμα που έχει βάρος 1.180 κιλά. Η μέση κατανάλωση ακόμη και με βαρύ πόδι δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα..

Στον ανοιχτό δρόμο είδαμε τη βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, με μια εντυπωσιακή για το μέγεθος σταθερότητα. Το  A1 με το άκαμπτο πλαίσιο σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αλλάζει κατεύθυνση με σταθερότητα , ακρίβεια και προοδευτικές αντιδράσεις ακόμη και όταν κινείσαι στα όρια με το σύστημα ευστάθειας να κάνει σπάνια την εμφάνιση του.

Το τιμόνι από την άλλη πλευρά είναι ελαφρύ αλλά σε τελική ανάλυση δεν "χαλάει" την πολύ καλή εικόνα που αποκομίσαμε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι άμεση και παραμένει άμεση και προοδευτική ακόμη και όταν κουράσεις τους τέσσερεις δίσκους.( εμπρός αεριζόμενοι).


Πόσο όμως κοστίζουν όλα αυτά; Το Audi Α1 ανήκει στην premium κατηγορία με ότι ατό συνεπάγεται στο θέμα της τιμής. Υπάρχουν δυο επίπεδα εξοπλισμού Advanced και S-line. Η βασική έκδοση 30 TFSI Advanced κοστίζει 22200 ευρώ και έχει σημαντικό εξοπλισμό με τη "ασπίδα' προστασίας Pre Sense front, με αυτόματο κλιματισμό , έγχρωμη οθόνη αφής 8,8 ιντσών με όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας.

Το αυτόματο κιβώτιο S tronic ανεβάζει την τιμή στα 25630 ευρώ.Υπάρχει πάντα η έκδοση με τα 95 άλογα και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις που "ρίχνει" την τιμή στα 17900 ευρώ. Διαλέγετε και πάιρνετε.Όοσι  έχετε μεγαλύετρο μπάτζετ μπορείτε να προσθέσε τα αξεσουάρ και τα ηλεκτρονικά καλούδια που κάνουν μοναδικό το δκό σας Audi A1. 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top