Νέα κόντρα έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση βίντεο που αποτυπώνουν την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη, με αποτέλεσμα την τραγωδία με τους 57 νεκρούς. Αντιδράσεις έχουν προκληθεί από συγγενείς θυμάτων και την αντιπολίτευση.
Τέμπη: Στους δρόμους χιλιάδες μαθητές και φοιτητές- «Ενός λεπτού κραυγή»
Νέος γύρος αντιπαράθεσης με φόντο την τραγωδία των Τεμπών εξελίσσεται με αφορμή δύο βίντεο που έρχονται στη δημοσιότητα δια του δικηγόρου της εταιρίας Interstar που διαχειρίζεται το δίκτυο καμερών του ΟΣΕ, Βασίλη Καπερνάρου, και αποτυπώνουν την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Τα συνολικά τρία βίντεο παραδόθηκαν την Τετάρτη στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη που χειρίζεται την υπόθεση και θα εξεταστούν από την Αστυνομία ως προς τη γνησιότητά τους.
Οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει σκληρή αντιπαράθεση κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ, ενώ τα βίντεο προκαλούν αντιδράσεις και από τις οικογένειες των θυμάτων.
Τέμπη: Εντοπίστηκε στο έδαφος βενζόλιο 50 φορές πάνω από το κανονικό!
Τα νέα βίντεο, εφόσον πιστοποιηθεί η γνησιότητά τους, αναμένεται να αξιολογηθούν και από το ΕΜΠ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και να συνεκτιμηθούν στα πορίσματα που θα παρουσιάσουν το επόμενο διάστημα.
Πληροφορίες του Star για το τι θα αναφέρει το πόρισμα του EΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη - Ευθύνες σε ΟΣΕ και Hellenic Train
Σε λίγες ημέρες παρουσιάζεται το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και σύμφωνα με πληροφορίες του Star και της Τασούλας Παπανικολάου, θα είναι καταπέλτης τόσο για τον ΟΣΕ όσο και για τη Hellenic Train.
Ειδικότερα, στο επίσημο πόρισμα που αναμένεται να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου, θα αναφέρεται πως τίποτα δεν λειτουργούσε σωστά.
Θα αποδίδονται βαριές ευθύνες καταρχάς στον ΟΣΕ.
- Υπήρχαν κενά ασφαλείας
- Παραβιάστηκε κάθε πρωτόκολλο κυκλοφορίας των τρένων
- Αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717 δε θα συνέβαινε η τραγωδία
- Υπάρχει ελλιπής εκπαίδευση προσωπικού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο μοιραίος σταθμάρχης που είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ λίγο καιρό πριν την τραγωδία και έκανε βάρδια μόνος του στον τρίτο μεγαλύτερο σταθμό της Ελλάδας.
- Ο ΟΣΕ ακόμα και σήμερα είναι υποστελεχωμένος
Ευθύνες αποδίδονται και στη Ηellenic Train:
- Oι μηχανοδηγοί δεν τήρησαν τα πρωτόκολλα επικοινωνίας
- Η εταιρεία δεν έχει επαρκές σύστημα ελέγχου για τις φορτώσεις των τρένων.
Τα μελη της επιτροπής που συνεργάστηκαν επί ένα χρόνο με στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων θα απευθύνουν αυστηρές συστάσεις σε ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και Υπουργείο Μεταφορών. Το κεντρικό νοημα είναι «Διορθώστε τώρα τα κενά σας για να είναι ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος».
Δείτε ολόκληρο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.