Τέμπη: Η πορεία του σταθμάρχη στον ΟΣΕ

Το προφίλ του 59χρονου πρωταγωνιστή της τραγωδίας

Όσα είπε σήμερα στην έκτακτη εκπομπή του Star o ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Nικόλαος Τσουρίδης

«Ανθρώπινο λάθος», όπως όλα δείχνουν, οδήγησε στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Ο σταθμάρχης που κατηγορείται για κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα έχει συλληφθεί και θα απολογηθεί αύριο Σάββατο. «Ανέλαβε την ευθύνη του στον βαθμό που του αναλογεί» τόνισε, χθες, ο δικηγόρος του.

Πώς έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη - «Ήταν ανθρώπινο λάθος»

Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας είχε δημοσιεύσει μια φωτογραφία στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook στις 23 Ιανουαρίου 2023. Aπεικονίζεται ο ίδιος ανάμεσα σε έξι νεότερης ηλικίας συναδέλφους του με φόντο ένα από τα νεοαποκτηθέντα τρένα που εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

«Μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση, καλή μας αρχή» έγραφε. Τίποτα όμως δεν προμήνυε τότε την τραγωδία που έμελλε να ακολουθήσει μόλις έναν μήνα αργότερα.

Τέμπη: Στον ανακριτή ο σταθμάρχης - Πήρε προθεσμία για να απολογηθεί

Ο 59χρονος εργαζόταν επί σειρά ετών στον ΟΣΕ. Πληροφορίες από συναδέλφους του αναφέρουν ότι απασχολείτο ως αχθοφόρος. Την περίοδο 2012-2013, στο πλαίσιο προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού μέσω μείωσης του προσωπικού του, μετατάχθηκε σε άλλο φορέα του Δημοσίου. Οι πληροφορίες κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι αυτός ο φορέας ήταν το υπουργείο Παιδείας, δίχως να αποσαφηνίζεται σε ποιο συγκεκριμένο πόστο απασχολήθηκε. 

O τόπος της τραγωδίας στα Τέμπη/ Eurokinissi

O τόπος της τραγωδίας στα Τέμπη/ Eurokinissi

Σταθμάρχης Λάρισας: «Ήθελε να συνταξιοδοτηθεί σιδηροδρομικός όπως ξεκίνησε»

Συνάδελφός του που μίλησε στην «Καθημερινή» υπό τον όρο της ανωνυμίας ανέφερε ότι ήταν επιθυμία του να επιστρέψει στον ΟΣΕ και να «φύγει (σ.σ. συνταξιοδοτηθεί) σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε». Κάνοντας χρήση προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, ο 59χρονος επέστρεψε το 2022 από το υπουργείο Παιδείας πίσω στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων.

Συνάδελφοί του αναφέρουν ότι παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας έξι μηνών πριν λάβει στις αρχές του έτους την απαραίτητη πιστοποίηση και τοποθετηθεί στο πόστο του σταθμάρχη Λάρισας.

Τέμπη: Αυτός είναι ο σταθμάρχης - Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Το όριο ηλικίας και πώς παρακάμφθηκε 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Άρη Λάμπου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, για να γίνει κάποιος σταθμάρχης, με βάση την τελευταία προκήρυξη, που αφορά στην πρόσληψη 36 σταθμαρχών, δε θα πρέπει οι υποψήφιοι να έχουν συμπληρώσει το 42ο έτος της ηλικίας τους.

Σταθμάρχες ΟΣΕ: To μπάχαλο σε προσλήψεις - εκπαίδευση και τα Τέμπη

Πώς όμως ο 59χρονος ανέλαβε πρόσφατα τη θέση του σταθμάρχη εφόσον δεν πληρούσε το ηλικιακό κριτήριο; 

Το έγγραφο που αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star για την επιλογή των εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και το όριο ηλικίας τους

Το έγγραφο που αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star για την επιλογή των εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και το όριο ηλικίας τους  

Στην ερώτηση του Star, η απάντηση του ΟΣΕ ήταν πως ο ηλικιακός περιορισμός των 42 ετών αφορά σε όλους τους υποψηφίους εκτός από τους ήδη εργαζόμενους στον ΟΣΕ, όπως ήταν ο συγκεκριμένος σταθμάρχης. Δηλαδή, εάν δεν είσαι εργαζόμενος στον ΟΣΕ ο οργανισμός θεωρεί πως αν είσαι πάνω από 42 ετών είσαι αρκετά  μεγάλος και ακατάλληλος για να εκπαιδευτείς. Αν όμως είσαι σχεδόν 60 ετών και ήδη εργάζεσαι στον ΟΣΕ, ο οργανισμός κρίνει πως είσαι κατάλληλος για εκπαίδευση.

Ο σταθμάρχης φέρεται να έκανε μια σειρά από λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Ο σταθμάρχης φέρεται να έκανε μια σειρά από λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Τσουρίδης: «Ήταν άπειρος ο σταθμάρχης - Ο μηχανοδηγός  έδειξε πλήρη εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη»

«Είναι ξεκάθαρο λάθος του σταθμάρχη. Επίσης ο μηχανοδηγός έχει ευθύνη γιατί αναχώρησε και δεν είπε από ποια γραμμή αναχωρεί. Έδειξε πλήρη εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη» σημείωσε ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νικόλαος Τσουρίδης, τονίζοντας ότι ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να επισημάνει στον σταθμάρχη ότι το τρένο αναχώρησε για τον επόμενο σταθμό από τη γραμμή καθόδου κι όχι ανόδου.

«Αν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης θα είχαν προλάβει τα δύο παραπάνω σφάλματα» είπε ο κ.Τσουρίδης.

Τέμπη: «Θα ρίξουν όλα τα λάθη στον φουκαρά σταθμάρχη. Ήταν άπειρος»

«Στον ΟΣΕ υπήρχε το ΚΕΚ, Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, στο οποίο είχα κάνει και προϊστάμενος. Ελέγχαμε όλη την Περιφέρεια, από Καλαμάτα μέχρι Αλεξανδρούπολη. Αυτό το διαλύσανε. Όταν έφυγε από το 2020 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Καρόλου και πήγε στη Συγγρού, αυτό διαλύθηκε. Δεν μπήκε τίποτα στη θέση του» τόνισε ο κ.Τσουρίδης.

«Ήταν άπειρος γι’ αυτή τη θέση σε έναν αφετηριακό σταθμό όπως της Λάρισας. Κακώς ήταν μόνος του εκεί. Εφόσον τον έβαλαν εκεί, έπρεπε να έχει κοντά του έναν προϊστάμενο να τον εκπαιδεύει. Η εκπαίδευση δε σταματά ποτέ. Κι εμείς ακόμα που είχαμε 37 χρόνια υπηρεσία, αντιμετωπίζαμε περιστατικά που δεν είχαμε ξαναδεί» επεσήμανε ο πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top