Τέμπη: «Θα ρίξουν όλα τα λάθη στον φουκαρά σταθμάρχη. Ήταν άπειρος»

«Δεν έπρεπε να ήταν μόνος του», αναφέρει εκπαιδευτής μηχανοδηγών

«Θα τα ρίξουν τώρα όλα τα βάρη πάνω στον φουκαρά στον σταθμάρχη. Έπρεπε να υπάρχει και δεύτερος», είπε ο συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης / Βίντεο: ΕΡΤ

Την εκτίμηση ότι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας δεν έπρεπε να είναι μόνος του στη βάρδια, γιατί ήταν άπειρος, εξέφρασε ο συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης, μιλώντας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό, όπως η Λάρισα, μόνο του να κάνει κυκλοφορία», τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Τέμπη: Συγκλονίζει η θεία φοιτητή - «Σκάστε, σήμερα ουρλιάζουν οι μανάδες»

«Θα τα ρίξουν τώρα όλα τα βάρη πάνω στον φουκαρά στον σταθμάρχη. Έπρεπε να υπάρχει και δεύτερος», σημείωσε.

Τέμπη: «Δεν είμαι ήρωας. Το μόνο που σκεφτόμουν ήταν να σώσω έναν ακόμα»

«Ο άνθρωπος έχει παραδεχθεί το λάθος του. Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία, που έχει κάποιος άνθρωπος, όταν κάνει την κυκλοφορία, βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό», σημείωσε ο ίδιος.

Τέμπη: Ο τελευταίος διάλογος σταθμάρχη - μηχανοδηγού πριν την τραγωδία

«Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση, δε θα είχε γίνει τίποτα»

Ο κ. Τσουρίδης απαντώντας στο εάν και πώς θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity με την εμπορική, είπε πως εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

Πλεύρης: Διαβάζαμε τα ονόματα των αγνοουμένων στους συγγενείς τους

«Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου, όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα "κόκκινα". Οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα», σημείωσε.

«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό, όπως η Λάρισα, μόνο του», είπε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης

Τέμπη: Ένας 20χρονος ήρωας. Βγήκε από τις φλόγες και έσωσε δέκα ανθρώπους

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

«Τα φωτοσήματατα είναι η δικλείδα ασφαλείας που έπρεπε να υπάρχει»

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”. Χάσαμε τέσσερις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», σημείωσε με λυγμούς ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών με εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Τέμπη: «Πού είναι το κορίτσι μου;» - Ραγίζει καρδιές η κραυγή της μάνας

Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας», που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη μη αποτροπή του ατυχήματος, ξεκαθάρισε ότι αυτή είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

Τέμπη: «Κομμάτια ανθρώπων στα συντρίμμια» - Σοκάρει η περιγραφή διασώστη

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες, ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στη διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μη λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

Τέμπη: Ψάχνουν τους ανθρώπους τους με φωτογραφίες στα social media

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top