Τρένα: Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης

Αυτεπάγγελτη έρευνα για τις ακινητοποιήσεις των αμαξοστοιχιών

τρένο καθυστερήσεις

Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε εκατοντάδες επιβάτες τρένων το απόγευμα της Πέμπτης, καθώς μετά απο διακοπή ρεύματος στις υποδομές είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που κινούνταν από τον Σταθμό Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα. 

Επιβάτες εγκλωβίστηκαν για ώρες σε τρένο - Απίστευτη ταλαιπωρία

Μετά από το συγκεκριμένο περιστατικό, όλοι οι επιβάτες αποζημιώθηκαν για τα χρήματα του εισιτηρίου που είχαν αγοράσει. Ποια είναι, όμως τα δικαιώματα των πολιτών σε αντίστοιχες περιπτώσεις;

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό  1371/07   οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν τα παρακάτω:

Άρθρο 8 - Ταξιδιωτικές πληροφορίες

Η εταιρία οφείλει να παράσχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έκτακτο συμβάν το οποίο είναι δυνατόν να διακόψει ή να καθυστερήσει  την υπηρεσία μεταφοράς στην οποία είναι υπόχρεη έναντι του εκάστοτε επιβάτη.

Άρθρο 16 - Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση

Εφόσον η καθυστέρηση άφιξης στον τελικό προορισμό υπερβεί τα 60 λεπτά, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα :

  • Επιστροφής του κομίστρου στο ακέραιο για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν.
  • Συνέχισης του ταξιδιού ή επαναδρομολόγησης, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, προς τον τελικό προορισμό και με την πρώτη ευκαιρία ή σε ύστερη ημερομηνία κατά την προαίρεση του επιβάτη.

Άρθρο 17 - Αποζημίωση κομίστρου

Ο επιβάτης μπορεί να αιτηθεί αποζημίωσης για καθυστερήσεις. Ειδικότερα:

  • 25 % του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών
  • 50 % του κομίστρου για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω

τρένο αποζημιώσεις

Άρθρο 18 - Συνδρομή

Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες πρέπει να είναι ενήμεροι  σχετικά με την κατάσταση, όπως επίσης να γνωστοποιείται από τη Σιδηροδρομική επιχείρηση, τόσο η εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης, όσο και  η  εκτιμώμενη ώρα άφιξης.

Επίσης, στην περίπτωση  καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, η εκάστοτε Εταιρία οφείλει να προσφέρει δωρεάν:

  • Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με τον χρόνο αναμονής
  • Ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος
  • Εφόσον η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, η σιδηροδρομική επιχείρηση, φροντίζει για την
  • Εγκαιρη και ασφαλή  μεταφορά των επιβατών από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό
  • Οφείλει να λάβει μέριμνα και να αντιμετωπίσει  τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα  όπως και τα πρόσωπα που τους συνοδεύουν.

Αυταπάγγελτη έρευνα μετάτην ακινητοποίηση των τρένων 

Μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών εξαιτίας της ακινητοποίησης δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain A.E και συνακόλουθα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο , η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων  ανακοινώνει την άμεση έναρξη  διεξαγωγής αυτεπάγγελτης έρευνας, κατά την οποία  θα διερευνηθούν ενδελεχώς  όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα.\

Η  διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας θα κινηθεί σε δύο επίπεδα:

  1. Στη διερεύνηση πιθανολογούμενων παραβάσεων της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης και του Διαχειριστή Υποδομής  σε ζητήματα ασφάλειας.
  2. Στα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών.
     
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top