Κορωνοϊός: Ο οδηγός για τη μεσογειακή διατροφή που συνέστησε ο Τσιόδρας

Προστατευτείτε από καρδιαγγειακά νοσήματα, υπέρταση και διαβήτη

Ως η καλύτερη δίαιτα αναδείχθηκε η μεσογειακή δίαιτα για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ανάμεσα σε 35 δίαιτες για το 2020. 

Η πληθώρα των διαφορετικών επιλογών που μας δίνει η μεσογειακή διατροφή, την οποία συνέστησε και ο Σωτήρης Τσιόδρας να ακολουθούμε, της εξασφάλισε τη συνολική πρωτιά αλλά και την κορυφή σε πολλές υποκατηγορίες, όπως η πιο υγιεινή, η καλύτερη διατροφή με βάση τα λαχανικά, η καλύτερη επιλογή για διαβητικούς και η πιο εύκολη διατροφή. 

Βιταμίνη D: Μας προστατεύει από τον κορωνοϊό;

«Είναι μία μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες να μαγειρέψουμε σπίτι μας και να ακολουθήσουμε την ελληνική παραδοσιακή διατροφή», επεσήμανε ο λοιμωξιολόγος του  εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, συνιστώντας να καταναλώνουμε άφθονο νερό, ποικιλία λαχανικών και φρούτων, δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης), γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

Η ωφέλιμη δράση της μεσογειακής διατροφής έχει φανεί μέσα από πληθώρα μελετών, όπως επισημαίνει στο star.gr η διατροφολόγος – διαιτολόγος Θέλεια Βασιλαντωνάκη.

«Η υψηλή συμμόρφωση στη μεσογειακή διατροφή έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με καλύτερη υγεία και μακροζωία», εξηγεί η διατροφολόγος - διαιτολόγος Θέλεια Βασιλαντωνάκη

Ανάμεσα στα οφέλη της, εξηγεί η ίδια, βρίσκονται η προστατευτική δράση στα καρδιαγγειακά νοσήματα, την υπέρταση, το διαβήτη, τη νόσο Alzheimer, τη νόσο Parkinson και σε διάφορες μορφές καρκίνου.

Γενικότερα, η υψηλή συμμόρφωση στη μεσογειακή διατροφή έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με καλύτερη υγεία και μακροζωία.

Τα χαρακτηριστικά της διατροφής αυτής είναι

  • Αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών
  • Αυξημένη κατανάλωση δημητριακών
  • Μειωμένη πρόσληψη κόκκινου κρέατος
  • Αυξημένη κατανάλωση γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά
  • Μείωση των απλών υδατανθράκων 

Πιο συγκεκριμένα προτείνεται να καταναλώνουμε:

Η μεσογειακή Διατροφή όμως δεν αποτελεί μόνο πρότυπο διατροφής αλλά και πρότυπο τρόπου ζωής, γεγονός που αναγνωρίστηκε και επισημάνθηκε από την Unesco.

Έτσι, το 2010 ανακήρυξε τη μεσογειακή Διατροφή ως «Άυλη Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας», καθώς η γνώση και η πρακτική της μεταδίδεται από γενιά σε γενιά, περιλαμβάνοντας ένα «σύνολο δεξιοτήτων, γνώσεων, πρακτικών και παραδόσεων που εκτείνονται από τους τόπους προέλευσης των τροφών μέχρι το τραπέζι».

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top