Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις και point system με ένα κλικ

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών

Δείτε ρεπορτάζ για τα σχέδια της κυβέρνησης να βγάζουμε δίπλωμα οδήγησης από τα 17

Με ένα μόνο κλικ, χωρίς ουρές, αναμονή και ταλαιπωρία θα γίνονται πλέον οι διαδικασίες για τις άδειες οδήγησης, τις μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων, το point system αλλά και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές οδηγών. 

Οδήγηση από 17 ετών αλλά... με συνοδηγό

Δύο ομάδες εργασίας από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και από το υπουργείο Μεταφορών, σχεδιάζουν τις πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία που θα διευκολύνουν τους πολίτες και θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν εντός του 2020. 

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ o υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, προβλέπεται ο ανασχεδιασμός, η απλοποίηση και η ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, όπως αυτών που αφορούν στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, την έκδοση αδειών οδήγησης, τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ. 

Διπλώματα «εξπρές» για άδεια οδήγησης

Ηλεκτρονικά μέσα θα χρησιμοποιούνται για την υποβολή διαφόρων δικαιολογητικών και αιτήσεων, καθώς και για την υλοποίηση διαδικασιών όπως την παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ και τη βεβαίωση και είσπραξη προστίμων. 

Αλλαγές σε δίπλωμα οδήγησης: Θα δίνεται από τη μέρα της εξέτασης

Στο «στόχαστρο» μπαίνουν συνολικά 13 διαδικασίες με αιχμή του δόρατος τις άδειες οδήγησης, τις μεταβιβάσεις οχημάτων, τις κλήσεις, το point- system και τις διαδικασίες για τον ψηφιακό ταχογράφο, με απώτερο στόχο να γίνουν σημαντικά βήματα προόδου εντός του 1ου εξαμήνου του 2020. 

Ο πολίτης πλέον δε θα χρειάζεται να περιμένει σε ουρές για να υποβάλλει δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρώσει τη μεταβίβαση του οχήματός του, θα μπορεί να το κάνει απλά, από την άνεση του σπιτιού του με ένα κλικ από τον υπολογιστή του. 

Δίπλωμα οδήγησης: Τι θα ισχύει για τους άνω των 74 ετών

Από τον υπολογιστή του, επίσης, θα μπορεί να ενημερώνεται και για τους πόντους ποινής που ενδεχομένως έχει στο point  system. 

Οδήγηση το επόμενο λεπτό της επιτυχούς εξέτασης

Η μεγάλη όμως αλλαγή που προωθείται αφορά στα διπλώματα οδήγησης. 

Μέχρι σήμερα ο νέος οδηγός, όταν πέρναγε τις εξετάσεις, χρειαζόταν να περιμένει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να λάβει στα χέρια του το πολυπόθητο δίπλωμα, ώστε να μπορέσει να οδηγήσει νόμιμα το όχημα του. Με την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν, καταρχάς να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.

Στη συνέχεια, οι επιτυχόντες στις εξετάσεις θα καταχωρούνται ψηφιακά, έτσι ώστε να μπορούν να οδηγήσουν νόμιμα από το επόμενο κιόλας λεπτό της επιτυχούς εξέτασης. 

Ο κατάλογος των 13 διαδικασιών που απλοποιούνται

  • ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ) – ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Στόχος: απλούστευση της διαδικασίας και ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών (ή/και μέσω ΚΕΠ).

  • ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΙΧ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών. Άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων

  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΚ

Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Κατανομή ποσών για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας.

  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΗΣΠΑΥ)

Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για έκδοση ανανέωση/ τροποποίησή/άδειας υδατοδρομίου

  • ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΟΔΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΣΕΣΟ) – POINT SYSTEM

Στόχος: ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών οδηγών.

  • ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΣΒΑΚ)

Στόχος: δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους). Πρόσβαση του ΥΠΥΜΕ (διαχειριστής) και κατ’ ελάχιστον των Δήμων / Περιφερειών ως φορείς εκπόνησης ΣΒΑΚ

  • ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ (ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΑΞΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ)

Στόχος: Ηλεκτρονική καταγραφή / καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση feedback από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές).

  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Στόχος: Ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων.

  • ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Στόχος: Το σύστημα IRIS έχει αναπτυχθεί από το Υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν

  • ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ

Στόχος: Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από τους επαγγελματίες

  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ή ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ

Στόχος: Αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και διασφάλιση συμμόρφωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων και των διαχειριστών τους προς το θεσμικό πλαίσιο μέσω της αξιόπιστης εφαρμογής του συναφούς κοινοτικού μηχανισμού

  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΟΡΤΩΤΙΚΗ (e – CMR)

Στόχος: Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top