Χάος στις συγκοινωνίες: Aκυρώνονται πάνω από 100 δρομολόγια τη μέρα

Είδος πολυτελείας τα λεωφορεία – Δε φτάνουν ποτέ στον προορισμό τους

λεωφορείο

Τραγική είναι πλέον η κατάσταση με τις συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς τα λεωφορεία της πρωτεύουσας έχουν μετατραπεί σε είδος… πολυτελείας.

Καθημερινά ακυρώνονται περίπου 130 προγραμματισμένα δρομολόγια των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), είτε επειδή κάποιο όχημα του ήδη ελλειμματικού στόλου έχει υποστεί βλάβη, είτε επειδή δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό (οδηγοί και τεχνικοί), είτε επειδή η κίνηση στην πρωτεύουσα είναι εφιαλτική.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», όταν οι ακυρώσεις είναι έκτακτες, δεν ενημερώνονται οι οθόνες της τηλεματικής, ούτε αναγράφεται η ώρα διέλευσης του επόμενου δρομολογίου. Αντιθέτως, αναγράφεται η ώρα έλευσης του προγραμματισμένου δρομολογίου (π.χ. σε 20 λεπτά) και όταν το διάστημα παρέλθει, μηδενίζει το χρονόμετρο και μετρά ξανά από την αρχή άλλα 20 λεπτά.

Τέλος οι… «λαθρεπιβάτες» σε ΜΜΜ: Πέφτουν «βροχή» τα πρόστιμα

Καταρρέει ο ήδη ελλειμματικός στόλος των ΟΣΥ

Σαν να μην έφτανε αυτό, σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται και στη συντήρηση των οχημάτων  που εξυπηρετούν περίπου 400 εκατ. μετακινήσεις στην Αθήνα σε ετήσια βάση. Πολλές φορές δεν υπάρχουν ούτε ανταλλακτικά αλλά ούτε και τεχνικοί για να τα επισκευάσουν, με αποτέλεσμα όσο περνά ο καιρός να πολλαπλασιάζονται τα περιστατικά βλαβών στα λεωφορεία, τα οποία παθαίνουν ακόμα και εκρήξεις εν κινήσει.

Οι τεχνικοί της εταιρείας κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να βρουν τρόπους ώστε να συντηρηθούν τα λεωφορεία με ανταλλακτικά από παροπλισμένα οχήματα. Ωστόσο όσο περνούν τα χρόνια η συντήρηση των οχημάτων λόγω των πολλών χιλιομέτρων που «μετράνε», γίνεται όλο και πιο απαιτητική.

Καταργούνται έξι γραμμές λεωφορείων – Τι αλλάζει στις συγκοινωνίες

Οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους. Σήμερα ο στόλος της εταιρείας μετά βίας φτάνει τα 1.357. Από αυτά, κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση λιγότερα από 900, καθώς δεν επαρκεί το προσωπικό κίνησης (οδηγοί), ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα επαρκούς συντήρησης του συνόλου του ενεργού στόλου.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι η πρόσφατη βροχόπτωση, την περασμένη Τρίτη, «οδήγησε» 50 λεωφορεία εκτός προγράμματος λόγω κυκλοφοριακού φόρτου και άλλα 80 δρομολόγια λόγω βλαβών, οι οποίες δεν μπορούσαν να αποκατασταθούν. 

Παρόμοια ήταν η εικόνα κατά την προχθεσινή ημέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας 80 δρομολόγια δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω βλαβών και άλλα 65 δεν πραγματοποιήθηκαν γιατί οι δρόμοι της πρωτεύουσας ήταν απροσπέλαστοι. 

Επιτάχυνση δρομολογίων μέσω λεωφορειολωρίδων

Την ίδια στιγμή ενέργειες γίνονται από τον ΟΑΣΑ προκειμένου να επανενεργοποιηθεί το μέτρο των αποκλειστικών λωρίδων κυκλοφορίας. Τα τελευταία χρόνια είχε ατονήσει λόγω μηδενικής αστυνόμευσης και έλλειψης προσωπικού από την Τροχαία, ενώ ο ΟΑΣΑ δεν μπορούσε να αντέξει το κόστος της συντήρησης και παρακολούθησης οπτικού υλικού. Πλέον δρομολογεί την  ενεργοποίηση των καμερών, που θα οδηγήσει σε περιορισμό της διάρκειας των δρομολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ, ώστε να εξοικονομηθούν οχήματα, τα οποία θα εκτελούν περισσότερα δρομολόγια ανά βάρδια.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top