Τα σενάρια για τα αίτια της συντριβής του μοιραίου μαχητικού αεροσκάφους

Παραμένουν τα αναπάντητα ερωτήματα

Σε τριήμερο εθνικό πένθος έχει βυθιστεί η Πολεμική Αεροπορία που θρηνεί τον θάνατο του 34χρονου σμηναγού Γ. Μπαλταδώρου.

Διαβάστε επίσης: Τα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν τη μοιραία πτώση του Mirage ανοιχτά της Σκύρου - Τα αίτια της τραγωδίας

 Συνετρίβη ελληνικό μαχητικό αεροσκάφος ανοιχτά της Σκύρου - Δεν υπάρχει ενδεχόμενο κατάρριψης

 Οι «Φρουροί του Αιγαίου»: Όταν ο πιλότος που σκοτώθηκε μιλούσε στην ΕΡΤ για τους κινδύνους των αποστολών

 

Vertigo ή μηχανική βλάβη

Ένα από τα επικρατέστερα σενάρια είναι ο πιλότος να έπαθε vertigo, να έχασε δηλαδή τον προσανατολισμό του και την αίσθηση του ορίζοντα, λόγω και των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

Υπάρχει επίσης το σενάριο το Mirage 2000-5 να παρουσίασε ξαφνικό μηχανικό πρόβλημα, κάτι που ίσως να εξηγεί γιατί δεν πρόλαβε ο Γ. Μπαλταδώρος να ειδοποιήσει τον άλλο πιλότο.

Την Πέμπτη στις 12:15 χάνεται κάθε επαφή του έμπειρου πιλότου με το νούμερο 2 Mirage 2000-5 με το οποίο είχαν απογειωθεί για μια επιχείρηση αναχαίτισης στο βορειοανατολικό Αιγαίο.

Ο πιλότος του δεύτερου αεροσκάφους ενημέρωσε το κέντρο επιχειρήσεων ότι ο νούμερο 1 συνετρίβη στη θάλασσα και ότι δεν είδε να ανοίγει αλεξίπτωτο.

 Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τα δύο μαχητικά αεροσκάφη να συμμετείχαν σε επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, στην πορεία όμως οι στρατιωτικές αρχές ανέφεραν ότι δεν έγινε ποτέ αναχαίτιση, καθώς τα τουρκικά αεροσκάφη είχαν βγει από το FIR Αθηνών.

Το είδαν να κάνει κύκλους πάνω από τη Μύκονο

Υπάρχει επίσης μια μαρτυρία κατοίκου της Μυκόνου, που αναφέρει ότι είδε από το παράθυρο του γραφείου του το μοιραίο αεροσκάφος να κάνει κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο του νησιού με τις ρόδες προσγείωσης κατεβασμένες.

Ακόμα πάντως είναι πολύ νωρίς για να βγει οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα και όλοι πλέον αναμένουν το πόρισμα από την έρευνα που έχει ξεκινήσει επιτροπή του ΓΕΑ.

Από τύχη δεν θρηνήσαμε και δεύτερο πιλότο

Για δευτερόλεπτα σώθηκε την Πέμπτη ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5 που πετούσε σε σχηματισμό μαζί με τον σμηναγό Γ. Μπαλταδώρο. 

Έμπειροι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, αναφέρουν ότι ο No2 του σχηματισμού κάποια στιγμή κι ενώ πετούσε σε χαμηλό ύψος αποφάσισε να αλλάξει πορεία. 

Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1, καθώς υποψιάστηκε ότι κάτι δεν πάει καλά από το χαμηλό ύψος στο οποίο πετούσαν και οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του, πήρε ύψος και κατάφερε την τελευταία στιγμή να γλιτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα. 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top