Pirelli: Ντεμπούτο για τη γόμα C6 στην Ίμολα

Πρώτη φορά οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν την C6 στα φετινά μονοθέσια

Pirelli: Ντεμπούτο για τη γόμα C6 στην Ίμολα

Το πρώτο μέρος του πρωταθλήματος έχει πλέον τελειώσει καθώς ξεκινά η Ευρωπαϊκή περίοδος – εκτός από μια σύντομη παρένθεση στον Καναδά στα μέσα Ιουνίου – που θα συνεχιστεί ως το Ιταλικό Grand Prix στις 7 Σεπτεμβρίου. Το Grand Prix Emilia-Romagna e del Made in Italy διεξάγεται στην πίστα της Ίμολα, η οποία πήρε το όνομά της στη μνήμη του Enzo Ferrari και του γιου του Dino. Αυτό το τμήμα της σεζόν, περιλαμβάνει την πλειοψηφία των αγώνων που θεωρούνται κλασικοί. Όπως αγώνες στην Ιταλία, πατρίδα της Pirelli, η οποία έχει φιλοξενήσει τους περισσότερους γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από οποιαδήποτε άλλη χώρα: 107 εκ των οποίων 74 έχουν διεξαχθεί στη Mόντσα 31 στην Ίμολα, ενώ Μουτζέλο και Πεσκάρα έχουν φιλοξενήσει από έναν.

Pirelli: Ντεμπούτο για τη γόμα C6 στην Ίμολα
Οι γόμες

Η καινούργια γόμα C6 θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο στην Ίμολα, καθώς η Pirelli επέλεξε την πιο μαλακή τριάδα γομών από τη γκάμα του 2025 για αυτό το Σαββατοκύριακο, με την C4 ως σκληρή, την C5 ως μέση και την C6 ως μαλακή γόμα. Θα είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν την C6 στα φετινά μονοθέσια, καθώς κανένας τους δεν τη χρησιμοποίησε στις δοκιμές του Μπαχρέιν. Κατασκευασμένη για χρήση σε πίστες που καταπονούν λιγότερο τα ελαστικά, η C6 θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση σε έναν γρήγορο γύρο, ειδικά καθώς η επιφάνεια της Ίμολα είναι λιγότερο τραχιά από τον μέσο όρο. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη χρήση της σε ένα μέρος αγώνα, αλλά τα δεδομένα που θα συλλεχθούν στην Ίμολα και στη συνέχεια στο Μονακό και στο Μόντρεαλ, θα επιτρέψουν στους μηχανικούς της Pirelli να την αξιολογήσουν για άλλα Grand Prix στο δεύτερο μέρος της σεζόν.

Pirelli: Ντεμπούτο για τη γόμα C6 στην Ίμολα

Η πίστα

Το Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Imola είναι μια από τις πιο εμβληματικές και τεχνικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1. Βρίσκεται στην καρδιά της Motor Valley της Ιταλίας, έχει μήκος 4.909 μέτρα, με 19 στροφές – δέκα αριστερές και εννέα δεξιές – και έχει φορά αντίθετη από αυτή των δεικτών του ρολογιού, γεγονός που την κατατάσσει στη μειοψηφία των αγωνιστικών πιστών παγκοσμίως. Είναι παλαιάς σχολής, αρκετά στενή, με ψηλά και επιθετικά κερμπ, καθώς και αρκετές φυσικές αλλαγές υψομέτρου. Υπάρχουν συνεχείς στροφές, σημεία έντονου φρεναρίσματος αλλά και ορισμένα τμήματα με ροή.

Μετά την εκκίνηση, έρχεται η στροφή Tamburello, ένα από τα πιο γρήγορα μέρη της πίστας, ακολουθούμενη από το σικέιν Villeneuve και τη στροφή Tosa, όπου ο οδηγός θέλει να έχει καλή πρόσφυση στην έξοδο. Το τμήμα Acque Minerali είναι ένα από τα πιο τεχνικά και θεαματικά,ενώ το σικέιν Alta και η διπλή αριστερή Rivazza ολοκληρώνουν μια χάραξη που ανταμείβει την ακρίβεια, τη σταθερότητα και τη συνολική ισορροπία του μονοθεσίου.

Η διαχείριση των ελαστικών επηρεάζεται από τα πολλά σημεία επιτάχυνσης και πέδησης, με τα ελαστικά να υπόκεινται σε χαμηλό φορτίο και περιορισμένη φθορά. Ωστόσο, τα ψηλά κερμπ μπορούν να αυξήσουν τη μηχανική καταπόνηση, ειδικά στην ανάρτηση και στα ελαστικά. Λόγω των περιορισμένων ευκαιριών προσπέρασης, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως και η εύρεση της σωστής αγωνιστικής στρατηγικής.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top