Προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες όλων των πελατών, το πρώτο μέλος της νέας οικογένειας μοντέλων της FIAT θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική έκδοση, αμφότερες με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η πρώτη κινείται από σύστημα με μπαταρία 44 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 113 HP (83 kW). Χάρη σε αυτό το συνδυασμό, το Grande Panda έχει αυτονομία 320 km στον μικτό κύκλο μέτρησης WLTP και ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11”. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 km/h, προκειμένου να μη γίνεται σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας και περιορίζεται άσκοπα η αυτονομία.
Μια ιδιοφυής ιδέα που έχει εφαρμοστεί στο ηλεκτρικό Grande Panda είναι το σπιράλ καλώδιο φόρτισης που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και έχει μήκος 4,5 m. Κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Έτσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
Είναι διαθέσιμο και συμβατικό καλώδιο για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), το οποίο κουμπώνει σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό. Με τη βοήθειά του η φόρτιση μπορεί να αγγίξει τα 11 kW, οπότε η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας ολοκληρώνεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Για την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC) η ισχύς μπορεί να φτάσει τα 100 kW, κάτι που ρίχνει το χρόνο φόρτισης στα μόλις 27 λεπτά της ώρας.
Η δεύτερη έκδοση του Grande Panda θα διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 HP και έναν ηλεκτρικό που λειτουργεί υπό τάση 48V τροφοδοτούμενος από μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η ισχύς του είναι 21 kW και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1 km, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.
Η λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller εξασφαλίζει αποδοτική και καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 117 g/km και η μέση κατανάλωση τα 5,4 lt/100 km (τιμή προς επιβεβαίωση).
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.