Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG

Η λογική λύση

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG δοκιμή

Οι οδηγοί το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν... μπερδευτεί. Θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο και δεν ξέρουν αν πρέπει να πάρουν βενζινοκίνητο , υβριδικόή  πετρελαιοκίνητο ή ακόμη και ηλεκτρικό. Βέβαια η τελευταία επιλογή είναι και η ακριβότερη από πλευράς κόστους απόκτησης με όλες τις «αδυναμίες» που έχει όσον αφορά την αυτονομία και περισσότερο τον χρόνο φόρτισης.

Μια ματιά όμως στα μοντέλα της Dacia είναι αρκετή για να φύγουν οι ενδοιασμοί όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών κάποιου ο οποίος επιζητά προσιτή τιμή αγοράς και χαμηλό κόστος χρήσης. Η λογική λύση ακούει στον όνομα Duster 1.0 TCe 100 LPG με διπλό καύσιμο βενζίνη και υγραέριο.«.Ναι αλλά ...Dacia να πάρω;» θα πει κάποιος που το μυαλό του έχει μείνει στην ανάμνηση των παλαιών μοντέλων. «Ναι φυσικά» θα απαντήσει κάποιος ο οποίος γνωρίζει ότι πίσω από τα μοντέλα της κρύβεται η «μαμά» Renault οποία το τροφοδοτεί με μηχανικά μέρη και όχι μόνο.


Αρχικά πρέπει να πούμε ότι το Duster από την πρώτη γενιά του δημιούργησε ένα όνομα, μια αξία,καθώς είναι ένα SUV με εντυπωσιακές ικανότητες σε κίνηση εντός δρόμου αλλά και εκτός. Τα προσόντα αυτά το έφτασαν σε υψηλή θέση στις πωλήσεις ξεπερνώντας τις 2.000.000 μονάδες από το 2010 που εμφανίστηκε. Καθόλου άσχημα για ένα μοντέλο που έχει να αντιμετωπίσει τεράστιο ανταγωνισμό.

Πάμε όμως στο προκείμενο που δεν είναι άλλο από την ανανεωμένη γενιά Duster που μετά τις τελευταίες αισθητικές επεμβάσεις έγινε σαφώς πιο σύγρονο. Η συνταγή υπήρχε και προστέθηκαν νέα συστατικά όπως η νέα μάσκα με πιο έντονα χαρακτηριστικά και τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας μπροστά και πίσω -σε σχήµα λοξού «Y»- τεχνολογίας Eco Led.

Eπιπλέον υπάρχει και νέα διακριτική αεροτομή πίσω που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του. Τα προστατευτικά τμήματα που βρίσκονται  στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων είναι βαμμένα σε χρώμα αλουμινίου και ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, μαζί με τις μπάρες οροφής.

Την ίδια ώρα τα περιμετρικά πλαστικά και οι«ποδιές» το προστατεύουν από «τραυματισμούς» από πετραδάκια όταν κινείσαι εκτός δρόμου. Ακόμη έχει επιτευχθεί χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας. Με δυο λόγια το ανανεωμένο Duster είναι ένα αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση.  


Είχαμε οδηγήσει και την γενιά πριν από την ανανεώση οπότε μας ήταν πιο εύκολο να διακρίνουμε τις διαφορές σε σχέση με τώρα.Περνώντας στο άνετο εσωτερικό είδαμε ότι τα πλαστικά αν και σκληρά ήταν σαφώς καλύτερα στην όψη αλλά καιι στην αφή.Οι επενδύσεις στα καθίσμστα ήταν επίσης ποιοτικότερες και έδειχναν ανθεκτικές στην ταλαιπωρία και τον χρόνο.

Η πιο σημαντική προσθήκη   είναι η ανασχεδιασμένη κονσόλα με την οθόνη 8 ιντσών με προβολή και των νέων συστημάτων πολυμέσων Media Nav & Media Display. Ο πλοηγός είναι στα ελληνικά ενώ τώρα έχουμε μεγαλύτερη... ομπρέλλα συστημάτων ασφαλείας.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης, το σύστηµα Park Assist µε τέσσερις αιθητήρες υπερήχων ,το Lane Departure Warning, το σύστημα  Blind Sport Warning και Hill Start Assist. Ο χειρισμός ήατν ιδιαίτερα εύκολος αρκεί να έμπαινες στο κάθε εικονίδιο. 


Όμως το «ζουμί» στην συγκεκριμένη έκδοση είναι το διπλό καύσιμο.βενζίνη και υγραέριο. Και όταν λέμε υγραέριο μιλάμε για εργοστασιακή τοποθέτηση με ότι αυτό σημαίνει από πλευράς ασφάλειας και εγγύησης. Δεν το βάζει ο...μπαρμπά Μήτσος μαζεύοντας ανταλλακτικά δεξιά και αριστερά. Εδώ πρόκειται για μελετημένη εγκατάσταση που περιλαμβάνει δεξαμενή υγραερίου κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής, τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ στην θέση της ρεζέρβας.

Με αυτό τον τρόπο έμεινε απείραχτος ο χώρος  αποσκευών ο οποίος έχει χωρητικότητα 445 λίτρα.Τιμή η οποία ανεβαίνει στα 1.623 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε πρόβλημα με ελαστικό υπάρχει κιτ επισκευής.

 
Στην «καρδιά» του  Duster 1.0 TCe 100 LPG υπάρχει τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 999 κ.έκ. 12v, με έμμεσο ψεκασμό υπερτροφοδτούμενος ο οποίος έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να καίει υγραέριο. Η απόδοση του είναι 91 ίπποι στις 4.400-4.900 σ.α.λ. (βενζίνη) και 100 ίπποι στις 4.600-5.000 σ.α.λ. όταν «καίει» LPG.Η ροπή με καύσιμο την βενζίνη είναι 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ. και 170 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με καύσιμο LPG.

Η εναλλαγή του καυσίμου εκτός από χειροκίνητα γίνεται και αυτόματα όπως για παράδειγμα όταν τελειώσει το υγραέριο.Τι σημαίνει στην πράξη το διπλό καύσιμο και η υπάρξη ντεπόζιτου βενζίνης και δεξαμενής υγραερίου;

Η επιλογή του καυσίμου γίνεται μέσω κουμπιού το οποίο βρίσκεται αριστερά του τιμονιού με τις πληροφορίες για τη στάθµη του εκάστοτε καυσίµου και την αυτονοµία, να προβάλλονται µέσα στον πίνακα οργάνων. Απλά αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 1200 χλμ. ανάλογα βέβαια με το πως πατάς το γκάζι. Στην πράξη τώρα το μοτέρ με την συνεργασία του  μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, µε την σχετικά σφικτή κλιµάκωση, προσφέρει ικανοποιητική απόκριση στο γκάζι στις χαµηλές και µεσαίες στροφές.

Αυτό που νομίζουμε ότι ενδιαφέρει είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία στο πρόγραμμα Eco, κυμάνθηκε γύρω στα 7 με 7,5 λίτρα βενζίνης /100 χλμ. και εναλλακτικά 8 με 8,5 λίτρα υγραερίου/100 χλμ.. Πολλαπλασιάστε με τις σημερινές τιμές βενζίνης και υγραερίου και θα βγάλετε το συνολικό κόστος.

Πάντως αν οδηγήσεις αμυντικά με ελαφρύ το δεξί πόδι μπορείς να κατεβάσεις ακόμη περισσότερο την μέση κατανάλωση έως και 1 λίτρο αντίστοιχα. Εκπομπές CO2 (LPG / Βενζίνη): 126 / 142 γρμ./χλμ.


Στον δρόμο το  Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG παρά την μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές και είναι ασφαλές και ουδέετρο στον δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ έχει πολύ καλύτερη πληροφόρηση στην ανανεωμένη γενιά.

Όμως αν και δεν υπήρχε τετρακίνηση το Dacia Duster μας εξέπληξε ευχάριστα στην κίνηση στον χωματόδρομο. αλλά και σε ανώμαλες επιφάνεις. Μάλιστα υπήρχαν περιπτώσεις που νομίζεις καποιες στιγμές ότι έχεις να κάνεις με ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο όχημα .

 

Η αυξημένη απόσταση των 217 mm από το έδαφος και οι µεγάλες γωνίες προσέγγισης , ράµπας και διαφυγής με 30, 21 και 34 μοίρες αντίστοιχα βοηθούν το Duster να περνάει με άνεση ακόμη και από κακοτράχαλες διαδρομές, φιλτράρονταςτους κραδασμούς. Προσοχή όμως. Μην ξεγελιέστε καθώς δεν έχουμε την κίνηση στους 4 τροχούς ενώ και τα ελαστικά στις 17άρες ζάντες αλουμινίου είναι ασφάλτινα ενώ όπως είπαμε δεν υπάρχει ρεζέρβα. Τα φρένα σε όλες τις περιπτώσεις ακόμη και μετά από σκληρή χρήση αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά. 


Το νέο Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG είναι ένα άνετο και ασφαλές SUV με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας . Το προνόμιο του διπλού καυσίμου προσφέρει μεγάλη αυτονομία και χαμηλό κόστος χρήσης. Επιπλέον υπάρχει και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση η οποία καλύπτει και το σύστημα υγραεριοκίνησης και τον συνδυασμό της. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε για την βασική έκδοση 18890 ευρώ ενώ για την φουλ έκδοση της δοκιμής μας 21090 ευρώ.    

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top