VW Amarok: Αυτή είναι η νέα γενιά

Κινητήρες και εκδόσεις

VW Amarok 2022 νέα γενιά κινητήρες συστήματα ασφαλείας

Η Volkswagen Commercial Vehicles παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το νέο Amarok. To πιο χαρακτηριστικό σημείο αυτής της νέας γενιάς  αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο παρουσιάζεται στις εκδόσεις "Amarok", "Life" και "Style", αλλά και στις κορυφαίες εκδόσεις "PanAmericana" (με off-road χαρακτηριστικά) και "Aventura" (με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία). 

Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 mm, κατά 96 mm πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 mm είναι αυξημένο κατά 173 mm. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερο από το μήκος του αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει αισθητά τους προβόλους. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι το νέο Amarok να δείχνει πιο δυναμικό και παράλληλα να έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες off-road γωνίες. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Amarok, το οποίο εφοδιάζεται με στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές του κόσμου, ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος. Στο προηγούμενο μοντέλο το όριο ήταν τα 500 mm βάθος νερού, στη νέα γενιά έχει ανέβει στα 800 mm. 


Διαθέτοντας εύχρηστες και άμεσα κατανοητές στη χρήση ψηφιακές οθόνες, το σαλόνι του νέου Amarok σχεδιάστηκε από την ομάδα της Volkswagen Commercial Vehicles έχοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Το φάσμα των οθονών απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή το πλήρως ψηφιακό "Digital Cockpit" των 12 ιντσών από την έκδοση Style και επάνω) και την πολύ μοντέρνα οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό (10 ιντσών ή 12,0 ιντσών στις εκδόσεις Style και επάνω) για το σύστημα πολυμέσων. 

Εκτός από τον χώρο των επιβατών, εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης στο νέο Amarok, τόσο στην DoubleCab όσο και στην SingleCab έκδοση. Όπως και στο Amarok πρώτης γενιάς, ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση SingleCab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά. Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στους 1,16 τόνους. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος. 

Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από τέσσερις κινητήρες turbo diesel (TDI) και έναν turbo βενζίνης (TSI), οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα κύρια χαρακτηριστικά και των πέντε κινητήρων είναι η εξαιρετική απόδοση και η υψηλή ροπή. Η βασική έκδοση για τις αγορές της Αφρικής είναι ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων TDI με απόδοση 110 kW (150 PS). H επόμενη έκδοση είναι και πάλι ο 2.0 λίτρων TDI με την ισχύ να έχει ανέβει στα 125 kW (170 PS). Η τρίτη επιλογή είναι ένας 2.0 λίτρων TDI bi-turbo, με απόδοση 150 kW (204 PS) ή 154 kW (209 PS) ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί. Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τον 3.0 TDI V6, με απόδοση 177 kW (241 PS)  ή 184 kW (250 PS) επίσης ανάλογα με την αγορά. Τέλος, ένας κινητήρας βενζίνης 2,3 λίτρων με turbo και απόδοση 222 kW (302 PS) θα πωλείται στις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.

Από την έκδοση των 154 kW (209 PS) και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 150 kW (204 PS) αυτό το κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Το νέο αυτό 10τάχυτο κιβώτιο αντικαθιστά το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο του απερχόμενου μοντέλου. Επιπρόσθετα, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων για αρκετούς από τους κινητήρες του νέου Amarok ανάλογα με την αγορά που θα πωλείται.

Σε πολλές αγορές το νέο Amarok θα εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION. Ένα με κατ' επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Και ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το νέο Amarok είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει τους 3,5 τόνους.


Έως και έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes) βοηθούν τον οδηγό να ανταποκριθεί σε δύσκολες καταστάσεις, για παράδειγμα όταν οδηγεί σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης ή σε πολύ απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέο Amarok είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη σε ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει. Περισσότερα από 20 από αυτά τα συστήματα είναι καινούργια στο νέο Amarok, όπως για παράδειγμα το ACC+ Adaptive Cruise Control, το οποίο ενσωματώνει αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας ή τα εξελιγμένης τεχνολογίας "IQ.LIGHT-LED matrix headlights" φωτιστικά σώματα. Όλα αυτά τα συστήματα καθιστούν το νέο Amarok το πιο άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση από σχεδόν οποιοδήποτε άλλο pick-up στην αγορά.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top