Στο τιμόνι του νέου Honda Jazz 1.5 e: HEV

Δίνει μαθήματα οικολογίας

Honda Jazz 1.5 e: HEV δοκιμή τεστ

Το στρατηγικό σχέδιο της Honda είναι ξεκάθαρο. Σκοπεύει να κάνει «καθαρά» τα μοντέλα της μέχρι τα τέλη του 2030 χρτησιμοποιώντας την υβριδική ή την ηλεκτρική τεχνολογία της. 'Eτσι το νέο Jazz που παρουσίασε αποτελεί δείγμα της στρατηγικής καθώς διαθέτει υβριδική τεχνολογία  καλύπτοντας τις νέες αυστηρότατες προδιαγραφές ρύπων χωρίς να χάνει την αυτονομία που δεν είναι ικανοποιητική για πολλούς όσον αφορά μόνο την ηλεκτροκίνηση.Πάμε λοιπόν να δοκιμάσουμε το νέο Honda Jazz 1.5 e: HEV.


Το νέο Jazz στην τέταρτη γενιά του διατηρεί την σχεδίαση των προηγούμενων μοντέλων και τις κόμπακτ διαστάσεις, προσφέροντας την ίδια στιγμή μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες .

Οι λεπτότερες μπροστινές κολώνες προσφέρουν σαφώς καλύτερη ορατότητα στον οδηγό και μπροστινό επιβάτη. Η τιμή  της ορατότητας αυξήθηκε από τις 69ο στις 90ο.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα μπροστά, με το χείλος του καπό να κατεβαίνει χαμηλά στην μάσκα.

Σχεδιαστικά κρατήθηκε το πολυμορφικό στυλ ατου αυττοκινήτου. Στο πίσω μέρος επίσης υπάρχουν μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα και γενικά το αυτοκίνητο δείχνει μεγαλύτερο.

Όσον αφορά τις διαστάσεις το  µήκος είναι 4.044 mm, δηλαδή δυο πόντους πιο μακρύ από την προηγούμενη γενιά, το πλάτος 1.694 και το ύψος 1.526 mm.Ένα πόντο κοντύτερο είναι και το µεταξόνιο φτάνοντας  στα 2.517 mm.


Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς παρά να μην σταθείς στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Το  επικλινές ταμπλό φιλοξενεί τον  ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT των 7 ιντσών και την οθόνη αφής των 9 ιντσών με τον χιειρισμό να γίνεται από τους διακόπτες του πολυλειτουργικού τιμονιού με τις δυο ακτίνες .

Η σχεδίαση είναι λιτή, με οριζόντια διαμόρφωση ενώ υπάρχει μια φάσα από από αφρώδες υλικό που διατρέχει το ταμπλόι από άκρη σε άκρη. Βεβαια δεν απουσιάζουν και τα σκληρά αλλά ποιοτικά πλαστικά,επιλογή που κρίνεται απαραίτητη για να κρατηθεί το κόστος σχετικά σε λογικά πλαίσια. Την ίδια στιγμή η πολύ προσεγμένη συναρμογή τους ανεβάζει ακόμη περιοσσότερο την ποιότητα κατασκευής.

Να σταθούμε στην οθόνη αφής των 9 ιντσών η οποία είναι εύκολη στον χειρισμό της καθώς διαθέτει τις λειτουργίες ενός smartphone.η συνδεσιμότηταείναι πλήρης με Apple Carplay και Android Auto, WiFi Hotspot έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσςη με περοισσότερα άτομα.

Υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών ενώ όσον αφορά την ασφάλεια είναι διαθέσιμο το πλούσιο πακέτο υποβοήθησης και ασφάλειας Honda Sensing.Μιλάμε για φουλ ασφάλεια με 10 αερόσακους, ο ένας εκ των oποίων είναι εμπρός κεντρικός ενσωματωμένος στο κέντρο της πλάτης του καθίσματος του οδηγού .

Υπάρχει ακόμη μεταξύ άλλων προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας.Τα καλά νέα έρχονται και από τον χώρο των επιβατών. Το  Jazz και στην τελευταία του γενιά προσφέρει τα πλήρως ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα Magic Seats με τις πολλές ρυθμίσεις και την εύκολη αναδίπλωση τους

Η καινοτομία Magic Seats  προσφέρει από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών με χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 298 έως 1.203 λίτρα .

Μάλιστα είναι παιχνίδι η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων όπως για παράδειγμα ένα παιδικό καρότσι.Το ...μυστικό για τους άνετους χώρους στην καμπίνα επιβατών είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, επιλογή η οποία είναι μοναδική  στην κατηγορία. Οι ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό και οι θήκες  για μικροαντικείμενα ιακνοποιούν πλήρως τις ανάγκες των επιβατών. 


Όμως το πιο ενδιαφέρον σημείο του νέου Jazz είναι το υβριδικό σύστημα που έχει στην «καρδιά» του. Ο κωδικός e:HEV περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1,5  i-VTEC  που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson µε θερµοδυναµική απόδοση 40,5% . Συνεργάζεται με δυο ηλεκτρικούς κινητήρες. O ένας ηλεκτροκινητήρας  70 kw παίζει τον ρόλο γεννήτριας .για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία 1 KWH η οποία θα μεταφέρει την ενέργειά της στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 80 kW.

Στην συνέχεια η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς με αποτέλσμα το Jazz να καυχιέται ότι είναι πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση από οποιοδήποτε άλλο υβριδικό μοντέλο. Η μετάβση γίνεται χωρίς να το καταλαβαίνεις καθώς σε αυτό συνεισφέρει και το αθόρυβο και ραφιναρισμένο στην λειτουργία αυτόματο κιβώτιο CVT   


Είχαμε στην διάθεση μας τρία προγράμματα ιοδήγησης EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Η σημασία τους νομίζουμε ότι είναι αυτονόητη. Στην πρώτη περίπτωση η κίνηση είναι αμιγώς ηλεκτρική. Στη δεύτερη λειτουργία Hybrid Drive, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που αποδίδει 98 ίππους με ροπή  131 Nm  είναι συνδεδεμένος με τη γεννήτρια και παράγει ηλεκτρικό ρεύμα .

Στη συνέχεια η  γεννήτρια, αλλά και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος η οποία φορτίζει κατά την επιβράδυνση τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί το αυτοκίνητο. Η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία  αντιπροσωπεύει το 85% του χρόνου κίνησης με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα.

Στην περίπωση της λειτουργίας Engine Drive λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας ο οποίος ακούγεται όταν πιεστεί και δίνει το παρόν και όποτε χρειαστεί περισσότερη ιπποδύναμη κάτι που συμβαίνει κυρίως στον ανοχιτό δρόμο ή σε συνεχείς ανηφορικές διαδρομές..

Συνδυαστικά  η ισχύς φτάνει τους 109 ίππους  με την ροπή των 253 Nm να προσφέρει ελαστικότητα από χαμηλά. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικότατες με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε  9,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα  175 χλμ./ώρα.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 5-8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κινούμενοι σε υψηλούς ρυθμούς ενώ όταν χρησιμοποιήσαμε με φειδώ το δεξί πεντάλ και πατώντας τον διακόπτη Econ με τον διακόπτη βέραμε μια τιμή κοντά στα 4,8 λίτρα.  Εκπομπές  CO2  στα 102 γρμ./χλμ.


Στον δρόμο το νέο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι σαφώς καλύτερο οδηγικά. Αν και δεν είναι κατασκευασμένο για σπορ οδήγηση σε γρήγορους ρυθνούς δεν παρουσιάζει αυξημέες κλίσεις στις στροφές ενώ και το όλο σύνολο μοιάζει πιο...δεμένο χάρη στο άκαμπτο πλαίσιο.

Στα συνεχή στροφιλίκια οι κλίσεις και η περτροσφική κλίση εμφανίζεται μόνο στην υπερβολή αλλά ακόμη και εκέινη την στιγμή έρχεται το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων να διορθώσει την κατάσταση. Την ίδια στιγμή το τιμόνι  μεταβλητής υποβοήθησης διαθέτει καλή αίσθηση. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν άμεσα ακόμη και σε καταστάσεις πανικού.

Η νέα γενιά Honda Jazz  προσφέρεται αποκλειστικά  με υβριδική τεχνολογία, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και συνοδεύεται από την παροιμιοώδη αξιοπιστία της μάρκας.

Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε  για τηνν ββασική έκδοση Comfort 23500 ευρώ για την Elegance 24900 και για την Executive 26700 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top