Pirelli: Η επιλογή των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι Grand Prix

Tα χαρακτηριστικά της πίστας

Pirelli  Άμπου Ντάμπι Grand Prix

Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1 ολοκληρώνεται με τον 22ο αγώνα, το  Άμπου Ντάμπι Grand Prix. Μετά από δυο αγώνες σε νέους προορισμούς – Κατάρ,Σαουδική Αραβία – η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι μια πιο οικεία πρόκληση, μολονότι η διαδρομή έχει τροποποιηθεί σημαντικά φέτος. Βασιζόμενοι στις προσομοιώσεις και άλλα στοιχεία κάναμε την ίδια επιλογή γομών με το 2020: η C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.


Οι αλλαγές στην πίστα σχεδιάστηκαν με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες διέλευσης και τα πλευρικά φορτία σε κάποιες στροφές. Παραταύτα καθώς η πίστα είναι λεία και η καταπόνηση στα ελαστικά, μέση, όσον αφορά στην φθορά αλλά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής παραμόρφωσης, οι τρεις πιο μαλακές γόμες παραμένουν μια βολική επιλογή. 

Χαρακτηριστικά πίστας

Έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη χάραξη της πίστας. Δεν είχαν γίνει ξανά αλλαγές από το 2009 που έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα. Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 παρακάμπτεται από ευθεία. Το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται. Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν. Προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες. 

Αυτές οι αλλαγές μείωσαν το μήκος της πίστας κατά 273m οπότε ο αγώνας θα ολοκληρωθεί σε 58 αντί για 55 γύρους. Αντίστοιχα οι χρόνοι θα μειωθούν κατά περίπου 14 sec στο γύρο. Ως συνήθως ο αγώνας θα εκκινήσει λίγο πριν το σούρουπο και θα διεξαχθεί με το φως των προβολέων ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος θα πέφτει γοργά: αυτό επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών. Το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές είναι  αντιπροσωπευτικές περίοδοι καθώς οι άλλες δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται με τη ζέστη της ημέρας.

 Η στρατηγική του νικητή πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική επέλεξαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο. Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν πάνω από μια φορά. Για 6η συνεχή χρονιά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, το κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την 1η θέση. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top