Δοκιμάζουμε τη νέα Skoda Octavia IV 1.4 Plug-in Hybrid 204 ίπποι 

Δείγμα ανωτερότητας 

Skoda Octavia  IV 1.4 Plug-in Hybrid δοκιμή

Αποτελεί πλέον παρελθόν η τακτική σύμφωνα με την οποία η Skoda έπαιζε τον δεύτερο ρόλο πίσω από τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου της VW. Μάλιστα η  τελευταία της εμπιστεύθηκε την εξέλιξη της πλατφόρμας  πάνω στην οποία θα πατάνε όλα τα νέα της μοντέλα. Το όνομα Octavia είναι πλέον γνωστό σε όλους και έχει προτιμηθεί από οδηγούς οι οποίοι ξεπερνούν τους  7.000.000 αγοραστές . Η Octavia iV  Grand Coupe αποτελεί την τρανή απόδειξη για την μεγάλη εξέλιξη της εταιρείας ,ειδικά στην plug-in υβριδική έκδοση, η οποία εκτός των άλλων διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις και εντυπωσιακή τεχνολογία σε όλους τους τομείς.


Εξωτερικά κρατάει την γνωστή σιλουέτα του μοντέλου. Άλλωστε η «μαμά» εταιρεία δεν αλλάζει την πετυχημένη συνταγή. Όμως δεν έχει καμμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Μπροστά ξεχωρίζουν τα νέα και πιο στενά φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με την σαφώς μεγαλύτερη μάσκα και τους πλαϊνούς αεραγωγούς στον προφυλακτήρα.

Οι τονισμένες γραμμές διατρέχουν όλο το προφίλ του αυτοκινήτου ενώ τις εντυπώσεις κλέβει το ημικυκλικό τελείωμα της «ουράς» ή της πέμπτης πόρτας για να γίνουμε πιο σαφείς. Επίσης έχει αυξηθεί και το μήκος το οποίο αγγίζει πλέον τα  4.689 mm .( Διαστάσεις: 4.689/1.829/1.477 mm .).

Το όλο σύνολο με την σχεδίαση του έχει αεροδυναμικό συντελεστή τον πολύ καλό Cd: 0,24 ενώ η όλη σχεδίαση δικαιολογεί και με το παραπάνω την ονομασία “Grand Coupe”. Η διαφορά της υβριδικής σεσχέση με τις συμβατικές εκδίοσεις εντοπίζεται στην επιπλέον τάπα για τη φόρτιση η οποία βρίσκεται στο αριστερό μπροστινό φτερό και στο διακριτικό iV πίσω.


Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα με αφρώδη πλαστικά, με την τεχνολογία να είναι εμφανέστατη με τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών με τις νέες ενδείξεις στα εντυπωσαικά γραφικά  για την κατάσταση της μπαταρίας , τον χρόνο φόρτισης και την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Δίπλα ακριβώς υπάρχει δεύτερη οιθόνη των 10 ιντσών  του συστήματος infotainment και συνδεσιμότητας με παραμετροποιήσιμα widgets.  Και σε αυτή την οθόνη υπάρχει η επιλογή για τον προγραμματισμό της φόρτισης της μπαταρίας ,της κατάστασης αλλά και της χρήσης της ενέργειας της. Τα νέα δεδομένα που υπάρχουν είναι η δυνατότητα προγραμματισμού λειτουργιών από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySkoda.

Ο χειρσμός  των ηλεκτρονικών συστημάτων γίνεται και μέσω των φωνητικών εντολών χάρη στην αμφίδρομη επικοινωνία με την ψηφιακή βοηθό “Laura” που αποτελεί μέρος του προηγμένου λογισμικού του ομίλου VW που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα.  Πάντως καλό θα είναι να διαθέσετε λίγο χρόνο ,ακινητοποιημένοι,,για να μάθετε όλες τις παραμέτρους του συστήματος και τον χειρισμό τους που θυμίζει σε πολλά σημεία τον ψηφιακό κόσμο του νέου Golf. 


Και όμως ενώ κάποιος θα περίμενε ότι  οι αεροδυναικές βελτιώσεις και η κυρτή οροφή θα στοίχιζε σε χώρους κάθε άλλο παρά αυτό συμβαίνει. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι παρά το γεγονός ότι η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα . Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο ελάχιστα υπερυψωμένο πάτωμα.

Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι τους και άπλετο για τα γόνατα τους . Τα δαιθέσιμα λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι 450 λίτρα λιγότερα από τα 600 λίτρα της υβριδικής έκδοσης και αυτό οφείλεται στην τοποθέτηση της ματαρίας 12 V και την αναγκαία μεταφορά του ντεπόζιτου βενζίνης. Την ίδια στιγμή το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πίσω πόρτας, και το επίπεδο δάπεδο του χώρου αποσκευών με την κρυφή θήκη για τα καλώδια φόρτισης  Με  την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένα εντυπωσιακός χώρος μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων.Με λίγα λόγια στο εσωτερικό επικρατεί η πρακτικότητα στα επονομαζόμενα “Simply Clever” επίπεδα της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας.


Πάμε όμως τώρα να γνωρίσουμε το υβρδικό σύστημα το οποίο...κρύβεται στην «καρδιά» της νέας  Skoda Octavia  IV 1.4 Plug-in Hybrid .Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων TSI EA211  αποδίδει 150 ίππους στις  5.000-6.000 σ.α.λ.και 250 Nm ροπής 1.550 – 3.500 σ.α.λ

Συνδυάζεται με  αυτόματο κιβώτιο DSG τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη HEM80evo ο οποίος αποδίδει 116 ίππους (85 kW) με μια  ροπή 330 Nm από το μηδέν όταν κινείται με ηλεκτρική ενέργεια. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh . Η  συνδυαστική απόδοση των δυο κινητήρων όσο είναι φορτισμένη η μπαταρία είναι 204 ίπποι και 350 Nm ροπής ,τιμές  που προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις. 


Στην διάθεση μας υπήρχε το σύστημα  Drive Select με τα Eco, Normal, Sport και Individual με δύο επιπρόσθετες  επιλογές για την ηλεκτροκίνηση το E-MODE και το Hybrid.Με φορτισμένη την μπαταρία μπορείς να κινηθείς με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια ανάλογα με τις συνθήκες έως και 60 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα .Η αυτονομία μοιάζει ιδανική για τις  μετακίνησεις μέσα στην πολή, σπίτι-δουλειά και δουλειά-σπίτι, χωρίς να χρειαστείς να χρησιμοποιήσεις τον βενζινοκινητήρα.

Αυτό που παρατηρήσαμε με ανοιχτό το παράθυρο όταν κινηθήκαμε μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα στο πρόγραμμα E-MODE είναι ότι ακούγεται ένας ήχος από μια γεννήτρια ήχου E-noise η οποία κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό. Ο ήχος αυτός που σε μεταφέρει στο μέλλον είναι παραίτητος για την προστασία των πεζών καθώς σε διαφορετική περίπτωση τα ατυχήματα λόγω απροσεξίας θα ήταν πολλά.

Όσον αφορά την φόρτιση της μπαταρίας , μέσω της  οικιακής πρίζας χρειάζονται 3 ώρες και 45 λεπτά για να φτάσει στο 80%. Με  5 ώρες στην πρίζα την έχετε φορτίσει πλήρως.Με ταχυφορτιστή ο χρόνος πλήρους φόρτισης είναι 3 ώρες και 33 λεπτά. 

Κινηθήκαμε όμως και με την συνδυαστική δύναμη των δυο κινητήρων. Στο πρόγραμμα  Hybrid επιλέξαμε την Auto όπου όλα γίνονται αυτόματα με μοναδικό στόχο την βέλτιστη απόδοση των δυο κινητήρων  Οι επιδόσεις στο πάτημα του δεξιού πεντάλ ήταν εντυπωσιακές. Τα  0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώθηκαν σε μόλις 7.7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα άγγιξε με ευκολία τα 225 χλμ./ώρα. Όλα αυτά με την συμπαράστασταση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις και τον τρίτο συμπλέκτη να χρησιμοποιείται ουσιαστικά για την απεμπλοκή του βενζινοκινητήρα από τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στην θέση “S”(port) δίνει μεγαλύτερη ζωνντάνια στο όλο μηχανικό σύνολο, με τις αλλαγές να γίνονται πιο γρήγορα.Όταν θελήσαμε μεγαλύτερη συμμετοχή στην οδήγηση, καταφύγαμε στα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.Στην επιλογή  Hybrid Charge του ιδίου προγράμματος το σύστημα φροντίζει για  τη διατήρηση της μπαταρίας σε συγκεκριμένα επίπεδα .

Εάν πέσει η ενέργεια της μπαταρίας τότε ο βενζινοκινητήρας μαζί με την ενέργεια που παράγεται από το φρενάρισμα μεριμνούν για την  πιο γρήγορη φόρτιση.Οι εναλλαγές πάντως μεταξύ των κινητήρων δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές από τον οδηγό.Με συνδυασμένους τους δυο κινητήρες η μέση τιμή της κατανάλωσης κυμάνθηκε στα 2 με 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν κινηθήκαμε μόνο με τον βενζινοκινητήρα, όταν άδειασε η μπαταρία, η μέση κατανάλωση ανέβηκε στα 7 με 7,5 λίτρα/100χλμ. (Εκπομπές CO2: 22 γρμ./χλμ.)


Στον δρόμο η υβριδική Octavia τελευταίας γενιάς είναι προβλέψιμη. Στην έκδοση Style της δοκιμής μας με την βοήθεια των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια ακόμη και στα όρια της. Το τιμόνιο προσφέρει  πολύ καλή πληροφόρηση και βαραίνει ιδανικά στην Sport επιλογή οδήγσης με τις κλίσεις  στις στροφές να είναι μικρές και το αυτοκίνητο να ακολουθεί πιστά την πορεία που του χαράζεις.Η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση  είναι και αυτή σε υψηλά επίπεδα με τις αναρτήσεις να απορροφούν τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η νέα Octavia «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες  με την ηχομόνωση να προσφέρει ένα ήσυχο περιβάλλον.Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση ακόμη και στην αναγεννητική πέδηση. με το έξυπνο σύστημα Predictive Efficiency Assist .

Τα πλούσια ηλεκτρονικά συτήματα του πακέτουTravel Assist με διατήρηση λωρίδας σταθερής ταχύτητας και αποφυγής σύγκρουσης ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ασφαλείας. Με λίγα λόγια η νέα Skoda Octavia κοιτάει όπως είπαμε στα μάτια τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου VW.

Μια εξηλεκτρισμένη  Octavia λοιπόν με πολυτελή χαρακτηριστικά ,πλούσια τεχνολογία η οποία ακολουθεί τις επιταγές της εποχής  υψηλή ποιότητα κατασκευής που πλέον δεν παίζει δεύετρο ρόλο σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της«μαμάς» εταιρείας. Για να αποκτήσετε την νέα Skoda Octavia  IV 1.4 Plug-in Hybrid 204 ίπποι χρειάζεστε από Από 35.900 ευρώ και  37100 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top