To μυστικό νίκης του Verstappen με τις αλλαγές ελαστικών Pirelli

Τα σημεία κλειδιά του αγώνα Formula 1 Γαλλικό Grand Prix 2021

Pirelli Formula 1 Γαλλικό Grand Prix 2021 Verstappen

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε στο Γαλλικό Grand Prix χάρη σε μια ασυνήθιστη στρατηγική δυο αλλαγών από P Zero κίτρινη/μέση γόμα σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα και σε μέση ξανά. Ο Verstappen ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που πραγματοποίησε δυο αλλαγές. Ανέκτησε δε το προβάδισμα στον αγώνα ένα γύρο πριν την καρό σημαία.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε προβάδισμα στην πρώτη στροφή, αλλά όταν ο Verstappen άλλαξε για δεύτερη φορά ελαστικά, επέλεξε να μείνει έξω ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Ήταν η τακτική που ακολούθησε η πλειοψηφία των οδηγών. Ο Charles Leclerc ήταν ο άλλος οδηγός που έκανε δυο αλλαγές, αλλά τερμάτισε 16ος.

Η πλειοψηφία των οδηγών, ανάμεσά τους και οι δέκα πρώτοι στην εκκίνηση, χρησιμοποίησαν αρχικά τη μέση γόμα. Οι οδηγοί των Aston Martin, Alfa Romeo και οι Esteban Ocon με Alpine, Nikita Mazepin με Haas εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα αλλά κανείς τους δεν έβαλε τη μαλακή γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Οι πρώτοι οχτώ στην τελική κατάταξη εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Ο οδηγός της Aston Martin, Sebastian Vettel στην 9η θέση ήταν ο πρώτος απ’ όσους είχαν διαφορετική στρατηγική. Διένυσε στην αρχή 37 γύρους με τη σκληρή γόμα, προτού αλλάξει σε μέση και τερματίσει τελικά 9ος μπροστά από τον έτερο οδηγό της ομάδας του που είχε ίδια στρατηγική.

Οι θερμοκρασίες ήταν σημαντικά χαμηλότερες απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες καθώς έβρεξε την Κυριακή το πρωί. Η πίστα στέγνωσε ως την ώρα του αγώνα όμως το νερό ξέπλυνε την επιφάνεια του οδοστρώματος από τη γόμα που είχε στρωθεί. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 27 βαθμούς Κελσίου, η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 37 βαθμούς Κελσίου: 15 βαθμούς πιο κάτω από τις δοκιμές.

Πως συμπεριφέρθηκε η γόμα των ελαστικών 

ΣΚΛΗΡΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί τη χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα που επέλεξαν να είναι μεγαλύτερο. Ο Vettel διένυσε μ’ αυτή πολλούς γύρους στην αρχή του αγώνα. Αυτή η γόμα επέτρεψε σε κάποιους οδηγούς να συμπληρώσουν 37 γύρους, ο Hamilton χρησιμοποιώντας την, έδωσε μάχη για τη νίκη στο φινάλε.

MEΣΗ C4: Αποδείχτηκε σημείο κλειδί στη νίκη του Verstappen καθώς η Red Bull αποφάσισε να εφαρμόσει στρατηγική δυο αλλαγών με ένα σπριντ στο τελευταίο μέρος, ως τη σημαία. Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris επίσης χρησιμοποίησε με επιτυχία αυτό το ελαστικό, διένυσε μεγάλη απόσταση στην αρχή και έβαλε τη σκληρή γόμα στο τέλος, κατορθώνοντας να τερματίσει 5ος.

ΜΑΛΑΚΗ C5: Δε χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα λόγω συνθηκών (η πίστα είχε ξεπλυθεί από τη βροχή) που ευνοούσαν τις σκληρότερες γόμες έναντι της P Zero κόκκινης/μαλακής που έχει μικρότερη αντίσταση στην παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top