Οι πρώτοι αγώνες αυτοκινήτων στην πίστα Opel Rennbahn

Ιστορία 100 χρόνων 

Πίστα Opel Rennbahn αγώνες αυτοκινήτων

Πριν από 100 περίπου χρόνια, έγιναν οι πρώτοι αγώνες αυτοκινήτων στην πίστα Opel Rennbahn. Αρκετοί διεκδικούν τον τίτλο του ‘1ου Αγώνα’, αλλά πιο τεκμηριωμένο μέχρι σήμερα φαίνεται να είναι το “1. Wiesbadener Automobil-Turnier” (1ο Wiesbaden Automobile Tournament) που έλαβε χώρα 21-22 Μάϊου 1921. Χάρη στους λάτρεις της προσομείωσης και το internet, μπορούμε να αναβιώσουμε τη συγκίνηση αυτής της διοργάνωσης σήμερα.


Σύμφωνα με σύγχρονες αναφορές, το “1. Wiesbadener Automobil-Turnier” αποτελείτο από 12 αγώνες διαφόρων αποστάσεων έως 90 χιλιομέτρων, για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Οι ‘μηχανές’ της Opel αγωνίστηκαν στις περισσότερες κατηγορίες των δύο και τεσσάρων τροχών, με τον Fritz von Opel – τον εγγονό του ιδρυτή της μάρκας, Adam – και τον εργοστασιακό οδηγό της Opel, Carl Jörns στο τιμόνι. Οδηγώντας το Opel 14 PS, ο Jörns κατέκτησε δύο νίκες, ενώ ο Fritz von Opel – με μέση ωριαία ταχύτητα 113 km/h. – σημείωσε μία νίκη. Ο προγραμματισμένος 13ος αγώνας κατάκτησης νέων ρεκόρ για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ακυρώθηκε λόγω της ‘επικίνδυνης συμπεριφοράς των θεατών’.


Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, η Opel Rennbahn ήταν γνωστή ως η ταχύτερη πίστα στην Ευρώπη. Ευρισκόμενη σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων νότια του Rüsselsheim, η πίστα μήκους 1,5χλμ. ήταν στενή και με έντονη κλίση. Τα μέτρα ασφαλείας της εποχής ήταν απλώς… ανύπαρκτα. Σε αντίθεση με τις σύγχρονες πίστες, δεν υπήρχαν μπαριέρες ή χώροι διαφυγής με χαλίκι ώστε να ακινητοποιηθούν ή έστω να μειωθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων αν έβγαιναν εκτός πίστας. Οι θεατές παρακολουθούσαν τους αγώνες στο άκρο της πίστας εντελώς απροστάτευτοι. 


Η πίστα φιλοξένησε αγώνες ποδηλάτων, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, και στις δόξες της προσέλκυε έως και 50.000 θεατές. Διάσημοι οδηγοί αγώνων της εποχής, όπως ο Rudolf Caracciola, ήταν από τους πιο τολμηρούς στη γραμμή εκκίνησης.Η Opel συνέχισε να χρησιμοποιεί την πίστα ως πεδίο δοκιμών για νέα μοντέλα και τεχνολογίες. Άκρως εντυπωσιακές ήταν και οι δοκιμές του Fritz von Opel με το πυραυλοκίνητο “Rak 1” τον Απρίλιο του 1928, οπότε και απέκτησε το παρατσούκλι “Raketen-Fritz” (ο άνθρωπος-πύραυλος Fritz).
Μετά το 1930, λόγω των ταχύτατων εξελίξεων στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των εγκαινίων των Nürburging, AVUS και Hockenheimring, όλο και λιγότεροι αγώνες πραγματοποιούνταν στην “Rennbahn”. Η πίστα έπεσε σε αχρηστία το 1946 αλλά δεν κατεδαφίστηκε.

Σήμερα, ότι απέμεινε από την “Rennbahn” αποτελεί πλέον ένα “Technisches Kulturdenkmal” (Τεχνικό Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς). Μεγάλο μέρος της πίστας έχει καλυφθεί από δέντρα, θάμνους και χορτάρι, αλλά οι στροφές υπό κλίση είναι ακόμα ορατές. Από το 2013, μία πλατφόρμα για τους επισκέπτες με πίνακες ανακοινώσεων εκτείνεται σε ένα τμήμα της πίστας.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top