Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC40 T5 Recharge Plug-in Hybrid

Στα καλύτερα του

Volvo XC40 T5 Recharge Plug-in Hybrid δοκιμή

Οι επιταγές της εποχής όμως πλέον ζητούν και άλλα πράγματα όπως είναι ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων. Έτσι η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει απούσα από  τον συγκεκριμένο τομέα, ειδικά όταν έχει επενδύσει εδώ και χρόνια στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων .Στα χέρια μας ήρθε για δοκιμή το νέο VOLVO XC40 T5 Recharge Plug-in Hybrid ένα μοντέλο της σειράς που έχει φέρει την Σουηδική αυτοκμιινητοβιομηχανία ψηλά στις προτιμήσεις των οδηγών.


Έτσι απλά χωρίς πολλά εξτρεμιστικά στοιχεία σχεδίασης το XC40 με την λιτή αλλά όμορφη κοσμοστασιά του, η οποία διακρίνεται για την τετράγωνη σχεδίαση που προσδιορίζεται μπροστά από την γνωστή κατακόρυφη  μάσκα με τα φωτιστικά σώματα  LED με σχήμα σαν το σφυρί του Θόρ, όπως τονίσει η  Volvo.

Στο πλάι διακρίνεις το "σκάψιμο" χαμηλά στα πλευρά αλλά και την γραμμή στα παράθυρα που ανηφορίζει πρός το τέλος , λεπτομέρεις οι οποίες κάνουν την διαφοράσ. Στο πίσω μέρος οι καμπύλες των φώτων που παραπέμπουν σε μπούμερανγκ , ενισχύουν το όμορφο αμάξωμα.

Σε σχέση με τις "απλές εκδόσεις" η υβριδική δεν έχει κάποια  εντυπωσιακή διαφορά παρα μόνο στην τάπα στο εμπρός αριστερό φτερό για τη φόρτιση και στο πίσω μέρος όπου υπάρχει η ένδειξη Twin Engine, δίπλα στο T5 και στην έκδοση του μοντέλου. Φυσικά η επιβλητικότητα αυξάνεται και με την αυξημένη  απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 211 χλστ. τιμή η οποία είναι από τις κορυφαίες που συναντάς σε crossover.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της ασφάλειας. Τι εννοούμε; Η Volvo υποστηρίζει ότι η plug-in έκδοση μετά τις ενισχύσεις που έκαναν στο αμάξωμα για να προστατέψουν τις μπαταρίες,έκαναν  το υβρδικό XC40 το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Σουηδική εταιρεία. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και συγκεκριμένα στο κεντρικό τούνελ, στοιχείο που βελτιώνει το κέντρο βάρους, αν και φροντίζει να αυξήσει το βάρος του στα 1.750 κιλά. 


Περνώντας στο εσωτερικό πάλι δεν βλέπεις διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και ορατή χωρίς τα αγγίξεις τα μαλακά πλαστικά  ,η σχεδίαση του ταμπλό  και εδώ είναι λιτή και όπως συμβαίνει στα μοντέλα της εταιρείας. Στη μέση του ταμπλό υπάρχει η γνωστή κεντρική οθόνη αφής η οποία σε παραπέμπει σε τάμπλετ .

Ο χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου μέσω αυτής είναι πολύ εύκολος , αλλά καλό θα είναι να εξοικειωθείτε πρώτα με τον χειρισμό της .Με τέσσερις κάμερες που παρέχουν εικόνα 360°, το σύστημά μπορεί να σας βοηθήσει να σταθμεύσετε με σιγουριά ακόμα και σε περιορισμένους χώρους.

Επιπλέον η ενσωμάτωση της λειτουργίας του αυτόματου κλιματισμού και του ηχοσυστήματος στην 9άρα οθόνη έχει μειώσει όλους τους περιττούς διακόπτες.

Την ίδια στιγμή οι χώροι για 5 επιβάτες είναι άνετοι, με τις αποσκευές τους να "βολεύονται" σε 405 λίτρα πλέον και όχι σε 465 λίτρων καθώς έχουν μειωθεί λόγω της υπάρξης των μπαταριών του υβριδικού συστήματος.


Η επιβεβαίωση ότι είχαμε να  κάνουμε με υβριδκό σύστημα κίνησης ήρθε και από τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και τη διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία. Στην "καρδιά" του  VOLVO XC40 T5 Recharge Plug-in Hybrid συναντάμε τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.500 cc, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους στις 5800 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης 265 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh. και αποδίδει 82 ίππους και 160 Nm ροπής.

Η συνδυαστική ισχύς είναι 262 ίπποι με την ροπή των  425 Nm .Η φόρτιση γίνεται σε μια κοινή οικιακή πρίζα με ασφάλεια 16Α και ο συνολικός χρόνος για το "γέμισμα" της  είναι 5 ώρες ενώ σε wallbox μόλις τρεις  ώρες .Η φόρτιση όμως γίνεται και μέσω του βενζινοκινητήρα αλλά και της ανάκτησης  με το φρενάρισμα με αποτέλεσμα να μπορείς να χρησιμοποιείς την ηλεκτρική ενέργεια σε συνδυασμό με τον θερμικό κινητήρα για πολλά χιλιόμετρα μειώνοντας ιδαίτερα την μέση κατανάλωση στα 4 λίτρα καυσίμου, ιδιαίτερα στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Με αποκλειστική κίνηση με την ηλεκτρική ενέργεια μπορείς να διανύσεις μέχρι και 50 χιλιόμετρα, αυτονομία η οποία σας καλύπτει απόλυτα αν κινείστε εντός της πόλης. Η επιλογή της ηλεκτρικής κίνησης γίνεται μέσω του προγράμματος οδήγησης Puremode με τον  ηλεκτρικό κινητήρα να εξασφαλίζει άμεση και γραμμική επιτάχυνση από το ξεκίνημα . 


Ξεκινήσαμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα κυριολεκτικά εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο που αποδίδει την δύναμη του το υβριδικό σύνολο καθώς στο ελaφρύ πάτημα του γκαζιού το Volvo εκτοξεύεται.Το υβριδικό σύνολο μεταφέρει την ισχύ μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συνπλέκτη 7 σχέσεων με τις "βελούδινες " αλλαγές. Στο «Hybrid mode» τα δύο μοτέρ συνδυάζονται για να πετύχουν την ιδανική σχέση απόδοσης και  κατανάλωσης. Επιλέγοντας το Power Mode το XC40 προσδίδοντας εντυπωσιακές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται  στα 180 χιλιόμετρα.

Στις υψηλές ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ,η ηλεκτρονική διαχείριση της ενέργειας βγάζει τον ηλεκτροκινητήρα εκτός λειτουργίας με ασποτέλεσμα η κίνηση να γίνεται μόνο με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήτα ο οποίος όμως είναι δυνατός από την...φύση του ενώ στο «Power mode» χρησιμοποιείται η μέγιστη ισχύς και από τους δύο κινητήρες. Σε αυτή την κατάσταση έχουμε και την μέγιστη απόδοση, με συνδυαστική ισχύ 262 ίππων και 445 Nm ροπής

Το κύριο χαρακτηριστικό του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου είναι η ελαστικότητα  στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας έτσι  πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.Να τονίσουμε πάντως ότι η παράλληλη συμβίωση βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα γίνεται πολύ ήρεμα. Το σύστημα ανάκτησης πάντως είναι πιο αποδοτικό με την επιλογή «Β» στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Έτσι μπορείτε να ρυθμίσετε ανάλογα  το βαθμό ανάκτησης μέσω της επιβράδυνσης κατά το φρενάρισμα.(Εκπομπές CO2 45 γρμ./χλμ (WLTP: 45-55 γρμ./χλμ.)


Στον δρόμο αντιλαμβάνεσαι την ασφάλεια που προσφέρει. Το αυτοκίνητο δείχνει με το πάτημα του την στιβαρή κατασκευή του .Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του  XC40 ενώ παρά το αυξημένο βάρος λόγω του υβριδικού συστήματος,το κράτημα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο,οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές ενώ σε γενικές γραμμές η οδική συμπεριφορά του προσθιοκίνητου SUV είναι  προβλέψιμη. Αν το παρακάνεις τότε επεμβαίνουν  τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης  ενισχύουν αφάνταστα τα περιθώρια ασφάλειας κάνοντας πιο εύκολη την ζωή του οδηγού. Υπάρχει το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) προσφέρει ενεργή υποστήριξη κατά την αλλαγή λωρίδων, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα .

Η υποστηρικτική τεχνολογία Driver Assistance σας βοηθά να διατηρείτε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, προσαρμόζοντας την ταχύτητά σας αλλά και βοηθώντας σας να παραμείνετε στο κέντρο της λωρίδας με απαλές κινήσεις στο τιμόνι το οποίο αν και είναι  σχετικά ελαφρύ δίνει πολύ καλή πληροφόρηση.Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά.Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος προσφέρει και πιο περιπετειώδεις διαδρομές χωρίς ...επαφές με κίνηση πάνω σε κακοτράχαλους δρόμους, αρκεί να μην το παρακάνετε.  


Το Volvo XC40 είχε αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της Χρονιάς  2018" χωρίς τα πλεονεκτήματα του υβριδκού συνόλου. Τώρα το μοντέλο είναι στα καλύτερα του ακθώς διαθέτει πλούσια συστήματα άνεσης και ασφάλειας και premium όνομα. Η τιμή της  βασικής έκδοσης η οποία πλούσια ορίζεται στα 49179 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top