Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Η επανάσταση συνεχίζεται

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 δοκιμή

Η Citroen πάντα ήταν αντισυμβατική και παρουσίαζε αυτοκίνητα που έγραφαν ιστορία στην αυτοκίνηση. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να "προδώσει" την δική της ιστορία και για μια ακόμη φορά έκανε την επανάσταση της παρουσιάζοντας την τρίτη γενιά C4 C-Cross. Η τελευταία τιμάει το όνομα της καθώς είναι ένα hatchback που έχει τον "αέρα"  ενός crossover . Στο τελευταίο συνηγορούν τόσο η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15,6 cm, όσο οι κοντοί πρόβολοι αλλά  και τα πλαστικά προστατευτικά Airbumps τα οποία βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος και τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Οι Γάλλοι σχεδιαστές για μια ακόμη φορά έκαναν ξεχωριστή δουλειά. Το νέο Citroen C4 C-Cross διαθέτει μια δυναμική εμφάνιση που σου δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο αν και είναι σταματημένο μοιάζει να κινείται. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα επιθετικά φώτα ημέρας σε σχήμα «V», τα οποία ενσωματώνουν  τα νέα αισθητικά πρότυπα της Citroën. Ουσιαστικά είναι η φυσική εξέλιξη του φωτιστικού αποτυπώματος της Citroën με τα διπλά φωτιστικά σώματα και το χρωμιωμένο σήμα του "λοχία" που  εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Έτσι στην κορυφή βρίσκονται τα φώτα ημέρας και πορείας,  με τους προβολείς να είναι τοποθετημένοι στο κάτω μέρος. Εδώ υπάρχει η τεχνολογία φωτισμού 100% LED «Citroën LED Vision». Κοιτώντας από τα πλάγια το αυτοκίνητο διακρίνεις την ελαφρώς κεκλιμένη οροφή με τα τρία πλευρικά παράθυρα σχεδίαση που  παραπέμπει στο εμβληματικό Citroën GS.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Στο πίσω μέρος το τζάμι της πέμπτης πόρτας διαιρείται οπτικά σε δυο μέρη, χάρη στην μεγάλη αεροτομή η οποία αγκαλιάζει τα φτερά του Citroen C4 C-Cross .Την ίδια στιγμή οι Γάλλοι δεν θέλησαν απλά να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που σαν και αυτό δεν θα μοιάζει κανένα στον δρόμο αλλά να δώσουν την δυνατότητα στον ιδοκτήτη μέσω του customizing, να το διαμορφώσει με 31 διαθέσιμους συνδυασμούς, που περιλαμβάνουν 7 χρώματα αμαξώματος, 5 χρωματικά "πακέτα" και 6 επιλογές για το εσωτερικό.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Περνάμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στο αναπαυτικότατο κάθισμα του οδηγού.Τα δερμάτινα Advanced Comfort καθίσματα στα οποία"αναπαύονται" και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι φαρδιά και στηρίζουν σωστά το σώμα μας. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Πιο χαμηλά τα υλικά είναι σκληρά, αλλά έχουν ως επένδυση ένα προστατευτικό φιλμ που αναβαθμίζει την υφή.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Μπροστά από την θέση του οδηγού η τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της αρχικά με τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες αφής. Η μια TFT 5,5 ιντσών, αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και ξενίζει λίγο με τον τρόπο που εμφανίζει το στροφόμετρο. Δείχνει πάντως πολύ μεγαλύτερη, χάρη στα κάθετα κρυφά φώτα που δίνουν μεγαλύτερη αίσθηση πλάτους.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Η δεύτερη κεντρική touch-screen οθόνη έχει διαστάσεις 10 ιντσών.Σε αυτή προβάλλονται και οι περιμετρικές κάμερες και το navigation. Ο χειρισμός της γίνεται και με φωνητικές εντολές.Η συνδεσιμότητα της είναι προηγμένη.Το ConnectPlay με τη λειτουργία Mirror Screen είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε εφαρμογές από το smartphone σας στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου, με πλήρη ασφάλεια.Για τα smartphones υπάρχει ασύρματη φόρτιση .Υπάρχουν 4  υποδοχές USB που επιτρέπουν στους επιβάτες να επαναφορτίζουν ταυτόχρονα το smartphone τους. Οι διακόπτες -όσοι έχουν απομείνει- είναι ποιοτικότατοι. 

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Αν και ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμη και στην βασική τιμή ,ανάλογα με την έκδοση μπορείς να έχεις ηλεκτρονικά καλούδια που εντυπωσιάζουν. Μιλάμε για το ConnectedCAM Citroën, ένα ανεξάρτητο σύστημα κάμερας το οποίο είναι ενσωματωμένο στο κάτω μέρος του εσωτερικού καθρέπτη, με τεχνολογία Full HD και GPS. Με αυτή την κάμερα, μπορείτε να τραβήξετε μια φωτογραφία ή βίντεο της εξωτερικής σκηνής μπροστά από το όχημά σας, με τα αντίστοιχα δεδομένα να αποθηκεύονται στην ενσωματωμένη κάρτα μνήμης 16 GB. Με την σύνδεση WiFi, τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί από την κάμερα μπορείτε να τα μεταφέρετε  σε smartphone για κοινή χρήση μέσω e-mail ή κοινωνικών δικτύων. Το ConnectedCAM Citroën καταγράφει συνέχεια τον δρόμο μπροστά από το παρμπρίζ και αποθηκεύει αυτόματα την εικόνα σε περίπτωση ατυχήματος.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Στα hi tech στοιχεία ανήκει και το έγχρωμο head-up display το οποίο είχε το μοντέλο τςη δοκιμής μας και μας ξεκούρασε ιδιαίτερα.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Έξυπνη λύση αποτελεί και η  βάση για στήριξη τάμπλετ (Smart Pad Support) η οποία  υπάρχει εμπρός από το συνοδηγό.Αν μάλιστα βάλεις και το τάμπλετ στην θέση του τότε όλο το εσωτερικό παραπέμπει σε ...διαστημόπλοιο.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Βέβαια εδώ να τονίσουμε ότι πρέπει να διαθέσετε χρόνο για να εξοικειωθείτε με όλα αυτά τα συστήματα. Στα hi tech στοιχεία είναι η έλλειψη επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Στην θέση του υπάρχει εύχρηστος  διακόπτης  ενώ ο οδηγός έχει στην διάθεση  δεύτερο διακόπτη με τα τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport)  

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Οι διαστάσεις  του αμαξώματος (4,36, πλάτος 1,8 και ύψος 1,53 μέτρα),το μεγάλο μεταξόνιο (2,67 μέτρα) και η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, προσδίδουν την άνεση στην καμπίνα των επιβατών. Η coupe σχεδίαση περιορίζει λίγο τον "αέρα" στα κεφάλια  χωρίς όμως να ενοχλεί ενώ οι χώρος για τα γόνατα είναι υπεραρκετός.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που φτάνουν τα 4,35 τετραγωνικά μέτρα, αυξάνουν την αίσθηση της άνεσης .Στο πορτμπαγκάζ με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα υπάρχουν διαθέσιμα 380 λίτρα. Επιπλεόν υπάρχουν και 16 μικροαποθηκευτικοί χώροι για τα μικροπράγματα χωρητικότητας 39 λίτρων .

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Στην "καρδιά" του νέου Citroen C4 C-Cross που οδηγούσαμε ήταν η κορυφαία έκδοση του 1,5 BlueHDi του ομίλου PSA. Διαθέτει την πιο σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων με 16βάλβιδη κεφαλή, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και υγρό AdBlue . Η απόδοση του είναι 130 άλογα στις 3750 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Στο πάτημα του γκαζιού αποδείχθηκε ιδαίτερα ροπάρος και πολιτισμένος, με την συμπαράσταση του πολύ καλού σε κλιμάκωση αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις. Άλλωστε δεν είχαμε καμμία αμφίβολια για τις επιδόσεις του πασπαρτού μοτέρ του ομίλου το οποίο στο πάτημα του γκαζιού σου δίνει την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με πολλά περισσότερα κυβικά.

Αν θέλετε τώρα να έχετε μεγαλύτερη συμμετοχή στην οδήγηση μπορείτε να το "γυρίσετε" στην χειροκίνητη λειτουργία με τα paddles πίσω από το τιμόνι.Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά.Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 156 χλστ. σε προτρέπει να θέλις να κινηθείς και με αυξημένη ταχύτητα μάλιστα σε πατημένο χώμα.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Όσον αφορά τις επιδόσεις αν προτιμήσετε την επιλογή Eco (οικονομική οδήγηση )θα δείτε ότι οι αντιδράσεις στο πάτημα του γκαζιού είναι πιο αργές στην Normal ,κανονικές και στην Sport αυτό που...θέλετε. Τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 9,5 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα.Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 5 με 6 λίτρα αλλά χωρίς να προσέχουμε να κάνουμε οικονομία.( Εκπομπές CO2: 121 gr/km (WLTP).

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνουμε ότι η Citroen προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 στην άνεση.Το αντιλαμβάνεσαι από την ηχομόνωση η οποία δεν αφήνει τον ήχο του μοτέρ να γίνει αντιληπτός, από την ευκολία στην οδήγηση αλλά και από την εντυπωσιακή άνεση που προσφέρουν καθίσματα και αναρτήσεις. Το  C4 C-Cross φιλτράρει ιδανικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Στην κορυφή της άνεσης τεχνολογικά βρίσκονται οι αναρτήσεις Progressive Hydraulic Cushion με τις 20 πατέντες που την συνοδεύουν. Η τεχνολογία απαρτίζεται από υδραυλικά bump-stop  που προσδίδουν την ιδανική ρύθμιση σύμφωνα  με τις συνθήκες κίνησης. Έτσι ελέγχονται καλύτερα οι κλίσεις του αμαξώματος σε οριακές καταστάσεις , είτε στις στροφές σε επαρχιακές οδούς είτε στις απότομες επιταχύνσεις και στις επιβραδύνσεις.Νομίζουμε ότι ο τρόπος που περνάει πάνω από τις ανωμαλίες  του οδοστρώματος και η αυξημένη άνεση που προσφέρει σε επιβάτες είναι από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου.

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 

Η C4 C-Cross εμπνέει ασφάλεια και δεν σε αφήνει να κάνεις λάθος καθώς ενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας (περίπου 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού) μεταξύ των οποίων και το Highway Driver Assist το οποίο στην ουσία είναι ένα ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2.
Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Η τιμή για να αποκτήσετε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi  130 EAT8 στην πλούσια σε εξοπλισμό έκδοση Feel Pack είναι στα 25200 ευρώ. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top