Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara Hybrid 48V Allgrip

Παίζει "μπάλλα" σε όλα τα τερέν

Suzuki Vitara Hybrid 48V Allgrip δοκιμή

Το Suzuki Vitara αποτελεί εδω και πολλά χρόνια το best seller της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κρατώντας υψηλή θέση στις πωλήσεις, χάρη στην αξιοπιστία του αλλά και στις ικανότητες στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το τελευταίο μοντέλο παρουσιάστηκε πριν από πέντε χρόνια και πρόσφατα δέχθηκε μια ανανέωση όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στα μηχανικά μέρη, ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής . Μας δόθηκε έτσι η ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο συνεργάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων. Στόχος είναι η οικονομία καυσίμου και οι μειωμένοι ρύποι, με ότι αυτό συνεπάγεται στο χαμηλότερο κόστος χρήσης, ενώ με την τετρακίνηση "παίζει μπάλλα" σε όλα τα τερέν. 


Εξωτερικά οι αλλαγές που έγιναν πριν από καιρό είναι διακριτικές, όπως είναι στα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω ,στην ανασχεδιασμένη μάσκα ψυγείου, στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, στις νέες ζάντες και στην μεγαλύετρη παλέτα χρωμάτων.

Εσωτερικά η αναβάθμιση εντοπίζεται στα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, στη νέα έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων που έχει τοποθετηθεί ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο.


Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η  οθόνη αφής των 7 ιντσών όπου προβάλλονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων πολυμέσων μεταξύ αυτών και της συνδεσιμότητας Smartphone Linkage. Η κάμερα οπισθοπορείας συμπληρώνει το πακέτο ενώ και η εργονομία παραμένει σε υψηλά επίπεδα χάρη στους λίγους διακόπτες που είναι στην σωστή θέση.

 
Ο εξοπλισμός ακόμη και στην βασική έκδοση είναι πλούσιος με τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες , ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ,επτά αερόσακους , ESP, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control,Hill Descent Control. Στις επόμενες εκδόσεις GL+ και GLX έχετε και σύστηματα όπως είναι το αυτόματο φρενάρισμα, η προειδοποίηση και αποφυγή αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου,η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας ,η αναγνώριση τυφλού σημείου,υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. 

Καθόμαστε στην αναπαυτική θέση του οδηγού από όπου έχεις μεγάλη ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οι χώροι επιβατών είναι άνετοι με τις αποσκευές να...βολεύονται στο πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων.Η τιμή ανεβαίνει στα 1120 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. ( Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4175 x 1.775 x 1.610mm).

Πριν ξεκινήσουμε ελάτε μαζί να δούμε πως δουλεύει το ήπιο υβριδκό σύστημα mild Hybrid 48V.Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Suzuki το υβριδικό σύστημα με βάρος που δεν ξεπερνά τα 15 κιλά, αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια η οποία ουσιαστικά είναι το δυναμό και η μίζα στην επανεκκίνηση του μοτέρ και συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα. Υπάρχει μπαταρία ιόντων λιθίου 48V η οποία έχει χωρητικότητα 0,38 kWh και μετατροπέας 48V-12V (DC / DC) γαι την λειτουργία των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων. Στην πράξη όταν επιβραδύνεις με ταχύτητα ή με τα φρένα το αυτοκίνητο, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και γεμίζει η μπαταρία ενώ όταν πατάς γκάζι η ηλεκτρογεννήτρια πάιζει τον ρόλο του ηλεκτροκινητήρα που βοηθά τον κινητήρα βενζίνης στις επιταχύνσεις. 


Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ με την ροπή στρέψης να είναι 235 Nm/2000-3000 σ.α.λ. Επιπλέον το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί στο ρελαντί του κινητήρα κρατώντας τον στην...ζωή χωρίς την έγχυση καυσίμου. Τι σημαίνει στον δρόμο αυτή η προσθήκη του υβριδικού συστήματος; Πατάς το γκάζι και έχεις περισσότερη δύναμη από χαμηλά όταν αλλάζεις την κάθε ταχύτητα στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή κλιμάκωση.

Η συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα στην εκκίνηση αλλά και κατά την διάρκεια της διαδρομής  γίνεται  με τόσο...απαλό τρόπο που για να την αντιληφθείς πρέπει να δεις την ειδική ένδειξη στην ηλεκτρονική οθόνη που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Όταν πέρασαν οι ημέρες αποκτήσαμε μια εμπειρία με την οποία καταλαβαίναμε την βοήθεια του ήπιου υβριδικού συστήματος, την ώρα που ρόλαρε το αυτοκίνητο. Και πάμε στο βασικό ζήτημα που είναι η κατανάλωση καυσίμου.

Η μέση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς ...παραχωρήσεις ενώ δεν είναι δύσκολο να πλησιάσεις την εργοστασιακή των 5 λίτρων. Εκπομπές CO2: 111 γρμ./χλμ.(WLTP). Το μηχανικό σύνολο είναι πολιτισμένο στην λειτουργία, με τον κόφτη να παραμένει χαμηλά στις 6.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, νιώθεις την δύναμη σε κάεθε αλλαγή σχέσης στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.


Στον δρόμο το Vitara έχει την γνώριμη ασφαλή συμπεριφορά των προηγούμενων εκδόσεων, όπως είναι οι ελάχιστες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος, με το τιμόνι να προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και τα άμεσα φρένα να ανταποκρίνονται σε δύσκολες καταστάσεις. Κινηθήκαμε και στον ανοιχτό δρόμο, όπου ταξιδέψαμε με υψηλές ταχύτητες με άνεση και σταθερότητα ενώ κάποια στιγμή καταλάβαμε ότι το VItara άρχισε να μας..." ζητάει" να το πάμε και σε χωματόδρομους.


Δικαιολογημένα, καθώς το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με την κωδική ονομασία «AllGrip» είναι αυτό που έχει δώσει την φήμη στο Vitara. Διαθέτει 4 προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας που ενεργοποιείς μέσω περιστροφικού διακόπτη στην βάση της κονσόλας. Auto για αυτόματη επιλογή τετρακίνησης, Sport για πιο άμεσο γκάζι, Snow για χιόνι ,λάσπη, άμμο για απότομα μονοπάτια και  Lock για τις πολύ δύσκολες καταστάσεις. Η αυξημένη απόσταση από τον έδαφος κατά 185 χιλιοστά σου επιτρέπει να υπερβείς κάποια όρια. 

Όλα αυτά βέβαια είναι πλεονεκτήματα που σε ωθούν να κινηθείς χωρίς φόβο, σε χωματόδρομους, απότομες πετρώδεις ανηφοριές, κατηφοριές, σε ...λασπουριές. Προσοχή βέβαια γιατί τα ασφάλτινα ελαστικά δεν...συγχωρούν τις υπερβολές. H τιμή για την βασική τετρακίνητη έκδοση με το ήπιο υβρδικό σύστημα είναι στα 22170 ευρώ.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top